ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2019-jac-iev-a50-electric-sedan-3
خودرو

تحول به سبک چینی؛ نسخه برقی جک j5 در راه بازار

کمپانی چینی جک (JAC) که چند سالی است در بازار ایران نیز حضور دارد، قصد دارد در کنار رقبایی مثل BYD و جیلی به یکی از تولیدکنندگان اصلی اتومبیل های برقی در پر جمعیت ترین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

کمپانی چینی جک (JAC) که چند سالی است در بازار ایران نیز حضور دارد، قصد دارد در کنار رقبایی مثل BYD و جیلی به یکی از تولیدکنندگان اصلی اتومبیل های برقی در پر جمعیت ترین کشور جهان تبدیل شود. در این راستا جک تصمیم گرفته امسال پنج مدل تمام الکتریکی راهی خیابان ها کند.

سدان سبز iEVA50 یکی از این مدل هاست که شرکت جک برای تصاحب بازار سرزمین مادری طراحی و تولید کرده است. این خودرو که ظاهرا بر اساس مدل معروف J5 توسعه یافته، در چند نسخه مختلف به فروش خواهد رسید.

2019-jac-iev-a50-electric-sedan-1

نیروبخش iEVA50 یک موتور برقی است که بر روی محور جلو نصب شده و می تواند 144 اسب بخار قدرت تولید کند. انرژی مورد نیاز مدل پایه این خودرو توسط پک باتری 47 کیلووات ساعتی تامین می شود. به لطف این باتری سدان برقی جک می تواند تا 205 مایل یا 330 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد که برای یک خودروی ارزان قیمت الکتریکی رقمی نسبتا مناسب است.

2019-jac-iev-a50-electric-sedan-1

اما موضوع وقتی جالب تر می شود که بدانیم جک قوی ترین نسخه iEVA50 را با مشخصاتی نزدیک به استانداردهای جهانی توسعه داده است. این نسخه با توجه به باتری قدرتمند 60 کیلووات ساعتی توانایی پیمایش 500 کیلومتر مسافت را دارد که تقریبا هم تراز با قوی ترین مدل های تولیدی کمپانی تسلا است.

2019-jac-iev-a50-electric-sedan-1

در داخل کابین iEVA50 با یک فضای کاملا آشنا روبرو هستیم، چرا که شکل کلی داشبورد و فرمان یادآور مدل J5 هستند. البته در این بین صفحه دیجیتال پشت فرمان و نمایشگر لمسی بزرگ در قسمت میانی داشبورد فضایی متفاوت خلق کرده اند.

2019-jac-iev-a50-electric-sedan-1

2019-jac-iev-a50-electric-sedan-1

بر اساس شنیده ها فروش iEVA50 با قیمت پایه 70 هزار یوان (معادل تقریبا 11 هزار دلار) از ماه مارس آغاز خواهد شد. بعد از این خودرو، مدل های برقی دیگری با نام های iEV6ES، iEV7S، iEV7 و iEVA60 به نمایندگی های جک در چین راه خواهند یافت. تمامی این مدل های از لحاظ فنی کمابیش مشابه iEVA50 خواهند بود.

2019-jac-iev-a50-electric-sedan-1

ناگفته نماند ژانویه گذشته همکاری جک و فولکس واگن برای تولید مدل جدید برقی در چین رسانه ای شد. این خودرو به احتمال زیاد به باتری لیتیوم یونی 39 کیلووات ساعتی مجهز شده و توانایی پیمایش 350 کیلومتر مسافت را خواهد داشت.

2019-jac-iev-a50-electric-sedan-1

بد نیست اشاره کنیم کمپانی جک در سال 2017 موفق به فروش بیش از 28 هزار دستگاه انواع خودروی برقی شد. برای سال 2018 این خودروساز نام آشنای چینی فروش دو برابری را هدفگذاری کرده است. با توجه به بازار داغ اتومبیل های الکتریکی در چین از یک سو و وجود رقبای قدرتمند داخلی از سوی دیگر، حال باید منتظر ماند و دید که جک به هدف خود خواهد رسید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    حداقل همین برقی ها رو بیان ایران
    دلاری میشه ۶۰ میلیون
    با تعرفه چقدر میشه؟

مطالب پیشنهادی