ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

سرقت 600 سرور مخصوص استخراج بیت کوین از یک کمپانی ایسلندی

در رویدادی که پلیس ایسلند آن را بزرگترین سرقت سریالی تاریخ این کشور می نامند 600 سرور قدرتمند مخصوص استخراج بیت کوین، 600 کارت گرافیک، 100 پردازنده، 100 منبع تغذیه، 100 مادربورد و 100 مجموعه مموری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

در رویدادی که پلیس ایسلند آن را بزرگترین سرقت سریالی تاریخ این کشور می نامند 600 سرور قدرتمند مخصوص استخراج بیت کوین، 600 کارت گرافیک، 100 پردازنده، 100 منبع تغذیه، 100 مادربورد و 100 مجموعه مموری به سرقت رفته اند.

به گزارش «اسوشیتد پرس» تا کنون 11 نفر در این ارتباط بازداشت شده اند اما هیچ یک از کامپیوترهای به سرقت رفته که 2 میلیون دلار ارزش دارند، پیدا نشده است. سارقان ممکن است هرگز اقدام به فروش این اموال نکرده و از آن برای استخراج ارز مجازی بهره ببرند. «اولافور هلگی»، کمیسر پلیس در این رابطه می گوید:

این دستبردی بزرگ و بی سابقه است و تمامی شواهد حاکی از سازمان یافته بودن آن است.

بر این اساس سرقت های مذکور طی چهار مرحله صورت گرفته که سه مورد از آنها در ماه دسامبر و مورد چهارم نیز ژانویه رخ داده اما مقامات مسئول به امید ردیابی سارقان تاکنون این موارد را در رسانه ها مطرح نکرده اند.

در دو مورد از این سرقت ها شرکت Advania مورد حمله قرار گرفته که در زمینه ارائه سیستم های مخصوص استخراج ارز فعالیت داشته است. کارت های گرافیک، پردازنده ها و غیره نیز ظاهرا از یک منزل مسکونی دزدیده شده اند.بیت کوینبه راه انداختن سرورهای مذکور مستلزم مصرف انرژی فراوانی است و این خبرگزاری مدعی شده که پلیس برای یافتن ردی از سارقان به دنبال مراکز با مصرف انرژی بالا در ایسلند است. مقامات مسئول در این راستا از ارائه دهندگان سرویس های اینترنت، تکنسین های برق و فروشندگان تجهیزات ذخیره سازی خواسته اند که سفارشات غیرمعمول را به پلیس گزارش دهند.

ایسلند بهشت استخراج بیت کوین محسوب می شود، چرا که از یک سو نرخ برق در این کشور پایین است و از سوی دیگر سرعت اینترنت به لطف استفاده از شبکه‌های فیبر نوری بسیار بالاست. با این حال کارشناسان هشدار داده اند که انرژی مصرفی برای استخراج بیت کوین در ایسلند نسبت به انرژی مورد نیاز بخش خانگی‌ بیشتر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • black Bird
    black Bird | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    دمشون گرم.....

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    اینو دیگه تا حالا نشنیده بودیم

مطالب پیشنهادی