ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید گو
تکنولوژی

همه موبایل های مبتنی بر اندروید گو که در MWC امسال معرفی شدند

کنگره جهانی موبایل هرساله میزبان تعداد زیادی موبایل، تبلت، ساعت هوشمند و غیره است و نگاه های زیادی را به خود خیره می کند؛ اما حالا که غوغای آن فروکش کرده به نظر زمان بررسی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

کنگره جهانی موبایل هرساله میزبان تعداد زیادی موبایل، تبلت، ساعت هوشمند و غیره است و نگاه های زیادی را به خود خیره می کند؛ اما حالا که غوغای آن فروکش کرده به نظر زمان بررسی جنبه های کمتر دیده شده فرا رسیده است. در ادامه این مطلب به بررسی موبایل های معرفی شده با اندروید وان و اندروید گو در این رویداد و برنامه های آتی کمپانی بزرگ در این زمینه می پردازیم.

هدف گوگل از توسعه این دو نسخه خاص از اندروید ارائه دستگاه هایی با استانداردهای بالا و البته قیمت پایین در بازارهای در حال توسعه است. تفاوت بین نسخه های مذکور در این است که اندروید وان در سال 2014 و برای موبایل های میان رده طراحی شد، در حالی که اندروید گو طی سال گذشته میلادی و در جریان کنفرانس Google I/O معرفی شد تا تجربه کاربری بهتری برای دارندگان موبایل های اقتصادی فراهم آورد.

پلی استور مخصوص اندروید گو نیز شامل اپلیکیشن هایی خواهد بود که به صورت خاص برای کاهش مصرف باتری و دیتا بهینه شده اند.

موبایل های مجهز به اندروید گو
آلکاتلآلکاتل 1X

آلکاتل 1X نخستین موبایل مجهز به اندروید گو بود که در رویداد MWC معرفی شد. سخت افزار این دستگاه را چیپست مدیاتک با پردازنده چهار هسته ای، یک گیگابایت رَم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و نمایشگر 5.3 اینچی با رزولوشن 480×960 پیکسل تشکیل داده اما قابلیت هایی از قبیل شناسایی چهره آن را متمایز می سازد. آلکاتل 1X از اردیبهشت ماه به قیمت 100 یورو (تک سیم کارت) یا 110 یورو (دو سیم کارت) وارد بازار خواهد شد.

HMD

یکی از جالب ترین موبایل هایی که در MWC معرفی شد نوکیا 1 است که از اندروید اوریو نسخه گو بهره می برد. شاید این موبایل با نمایشگر 4.5 اینچی، رم 1 گیگابایتی و دوربین های 5 و 2 مگاپیکسلی مشخصات چشمگیری نداشته باشد اما انتظار سخت افزاری بهتر با قیمت 85 دلار چندان منصفانه به نظر نمی رسد.

جنرال موبایل

مشخصات موبایل این کمپانی ترکیه ای که GM 8 Go نام دارد تا حد زیادی پیش از رونمایی فاش شده بود اما در کنگره جهانی موبایل با نمایشگری 5 اینچی، چیپست مدیاتک 6739 و 1 گیگابایت رم به صورت رسمی معرفی شد .کمپانی سازنده هدف از طراحی این موبایل را گسترش دسترسی افراد به موبایل های هوشمند عنوان کرده است.

هواوی

این کمپانی در MWC از هیچ موبایلی رونمایی کرد اما به گفته گوگل، هواوی به دنبال توسعه اسمارت فون های اندروید گو برای بازارهای نوظهور است.

لاوا

لاوا Z50 یکی از نخستین مدل های مجهز به اندروید گو است که در بازار هند عرضه می شود. این موبایل با برخورداری از 1 گیگابایت رم و پردازنده چهار هسته ای از ماه آتی و با قیمتی حدود 80 دلار عرضه خواهد شد؛ علاوه بر این اپراتور Airtel تخفیف 30 دلاری را برای آن در نظر گرفته است.

ZTE

آخرین موبایل مجهز به اندروید گو که در MWC رونمایی شد «تمپو گو» نام دارد و به 1 گیگابایت رم، چیپست اسنپدراگون 210، باتری 2200 میلی آمپر ساعتی و دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز شده است. این موبایل هنگام عرضه 79 دلار قیمت خواهد داشت.

میکرومکس

کمپانی هندی میکرومکس در هفته جاری از اسمارت فون «بهارات گو» رونمایی کرد که از نمایشگر 4.5 اینچی، چیپست چهار هسته ای مدیاتک، 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. قیمت بهارات گو مجهز به دوربین های اصلی و سلفی 5 مگاپیکسلی، هنوز مشخص نشده اما بعید است بیش از 80 دلار قیمت داشته باشد.

ترانشن

این کمپانی چینی در MWC از قصد خود برای عرضه موبایل های مجهز به اندروید گو از طریق زیر مجموعه های «تکنو»، «ایتل»، «اسپایس» و غیره در آفریقا خبر داده است. اولویت عرضه این موبایل ها در قاره سیاه است اما در بازارهای منتخب دیگر عرضه خواهند شد.

موبایل های مجهز به اندروید وان

HMD

در MWC امسال مهم ترین خبر مربوط به اندروید وان، رونمایی HMD از نوکیا 8 سیروکو، نوکیا 7 پلاس و نسخه جدیدی از نوکیا 6 بود که به ترتیب 920، 450 و 300 دلار قیمت خواهند داشت.

نوکیا 8 سیروکو به مشخصات تحسین برانگیزی مانند اسنپدراگون 835، حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی مجهز شده و برای مدل 7 پلاس نیز نمایشگری 6 اینچی، چیپست اسنپدراگون 660 و 4 گیگابایت رم در نظر گرفته شده است. نسخه جدید نوکیا 6 به صفحه نمایش 5.5 اینچی و 3 گیگابایت رم مزین شده است.

تمامی این مدل ها از مشخصات سخت افزاری قابل قبولی برخودار بوده و بهره مندی آنها از اندروید وان تضمینی برای دریافت نسخه های جدید این سیستم عامل و بروزرسانی های امنیتی به صورت ماهانه خواهد بود. علاوه بر این HMD در کنگره جهانی موبایل اعلام کرد که نوکیا 3 و مدل های بالاتر از آن نیز قسمتی از برنامه‌ی اندروید وان هستند..

BQ

این کمپانی اسپانیایی از دو موبایل جدید Aquaris X2 و Aquaris X2 Pro رونمایی کرده که به ترتیب از نمایشگرهای 5.2 و 5.7 اینچی با پنل IPS LCD و چیپست های اسنپدراگون 630 و 660 برخوردار هستند. اندروید اریو نسخه وان را می توان نشانه ای از ارائه تجربه کاربری بهینه در این ماتادورهای میان رده به شمار می آورد.

جنرال موبایلجنرال موبایل

این شرکت ترکیه ای در کنار رونمایی از مدل مجهز به اندروید گو، پنجمین موبایل بهره مند از اندروید وان خود را نیز با عنوان GM 8 معرفی کرد. این اسمارت فون میزبان نمایشگری 5.7 اینچی با نسبت تصویر 18:9، چیپست اسنپدراگون 435، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است و کاربران برای خرید آن باید 262 دلار پرداخت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی