ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت مایکروسافت اصلی ترین مشکل تبلت های دارای نمایشگر دوگانه را حل می کند

در حالی که کمپانی چینی ZTE موبایل بهره مند از دو نمایشگر اکسون M را ساخته و خبرهایی در مورد تصمیم سامسونگ مبنی بر ساخت تلفن هوشمندی بهره مند از نمایشگر تاشو شنیده می شود ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

در حالی که کمپانی چینی ZTE موبایل بهره مند از دو نمایشگر اکسون M را ساخته و خبرهایی در مورد تصمیم سامسونگ مبنی بر ساخت تلفن هوشمندی بهره مند از نمایشگر تاشو شنیده می شود به نظر می رسد مایکروسافت نیز قصد دارد تبلتی تاشو را در آینده عرضه کند.

به تازگی تصاویر پتنتی از مایکروسافت منتشر شده که خبر از لولای ویژه ای برای اتصال دو نمایشگر به یکدیگر را می دهند، به گونه ای که بتوان گجت مورد بحث را به راحتی از وسط تا کرد. البته در هفته های اخیر نیز پتنت دیگری از کمپانی ساکن کوپرتینو منتشر شده بود که اشاره به یک لولای خاص 360 درجه برای اتصال دو نمایشگر داشت.

ولی پتنتی که اخیراً اطلاعات آن منتشر شده متفاوت بوده و یکی از مشکلات اساسی نمایشگر های دوگانه را حل می کند: حاشیه میان دو نمایشگر. به طور معمول در نمایشگرهای دستگاه های تاشو یک حاشیه اضافی در نظر گرفته می شود تا آنها را در مقابل صدمات احتمالی ناشی از خم شدن دستگاه حفاظت کند. در پتنت اخیر این مشکل به گونه ای خلاقانه حل شده است.

هنگامی که کاربر قصد داشته باشد نمایشگرها را ببندد، به واسطه لولای جدید ابتدا یک فاصله بین آنها می افتد و سپس نمایشگرها بسته می شوند. البته در نهایت هیچ تضمینی وجود ندارد که مایکروسافت از این پتنت در گجت های آتی خود استفاده کند. با این حال ممکن است از آن در تبلت ها یا لپ تاپ های آتی خود بهره ببرد.

پتنت یاد شده اولین بار توسط یکی از کاربران توییتر منتشر شده و هنوز کمپانی ساکن ردموند پاسخ یا توضیحی در مورد آن نداده است.

یادآوری می کنیم که پیش از این خبرهایی منتشر شده بود که اشاره به تصمیم احتمالی مایکروسافت مبنی بر ساخت موبایلی بهره مند از نسخه کامل ویندوز 10 و دارای نمایشگر دوگانه تاشو داشت. البته هنوز ساخت این گجت نیز از سوی مایکروسافت به صورت رسمی تأیید نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی