ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میزو
تکنولوژی

کمپانی میزو پتنتی را از دوربین درون نمایشگر ثبت کرده است

کمپانی میزو اخیرا پتنتی را از موبایلی تمام صفحه ثبت کرده که ماژول دوربین آن درون نمایشگر تعبیه شده است. با گسترش محبوبیت نمایشگرهای تمام صفحه کمپانی های مختلف شروع به توسعه راه حل هایی برای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

کمپانی میزو اخیرا پتنتی را از موبایلی تمام صفحه ثبت کرده که ماژول دوربین آن درون نمایشگر تعبیه شده است.

با گسترش محبوبیت نمایشگرهای تمام صفحه کمپانی های مختلف شروع به توسعه راه حل هایی برای کاهش هرچه بیشتر حاشیه های نمایشگر کرده اند.

میزو
پتنت جدید میزو

برای مثال شرکت هایی از قبیل سامسونگ سنسور اثر انگشت را به پنل پشت انتقال داده و اپل به استفاده از فناوری دیگر روی آورده ، با این حال سنسور دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه کماکان در پنل جلو جا خوش کرده اند.

در این راستا کمپانی ویو که اخیرا از موبایل X20 Plus UD با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر رونمایی کرده، در MWC مدلی مفهومی را به نمایش گذاشت که دوربین سلفی آن به جای آنکه در بریدگی یا در پایین موبایل قرار بگیرد، پشت نمایشگر مخفی شده و می‌تواند در مواقع نیاز بیرون آمده و عکس برداری کند.

یکی از ضعف های این طرح 0.8 ثانیه زمانی است که صرف بیرون آمدن دوربین شده و ممکن است به از بین رفتن سوژه منجر شود؛ حالا کمپانی میزو پتنتی را ارائه کرده که روی کاغذ از دوربین مخفی شونده بهتر به نظر می رسد.

در این طرح نمایشگر از گرافین تولید می شود که اجازه عبور نور و برخورد آن به سنسور را می دهد. از این فناوری احتمالا می توان برای قابلیت های امنیتی مبتنی بر شناسایی چهره از قبیل Face ID نیز استفاده کرد، هرچند پتنت اطلاعات کاملی را در این باره ارائه نمی کند.میزودر ماه های گذشته شایعات بسیاری درباره توسعه موبایلی به نام «15 پلاس» توسط میزو به گوش می رسد که از نمایشگر کاملا بدون حاشیه بهره برده و گزینه ای مناسب برای تعبیه این فناوری به شمار می رود.

با این حال فناوری های مختلف از مرحله پتنت تا پیاده سازی راه پر و پیچ خمی را پیش رو دارند و ممکن است هرگز به دست کاربران نرسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    آفرین واقعا عجب ایده ایه .. از همون نمایشگرهای شفاف استفاده میکنه حداقل تو اون قسمت دوربین .. اما مشکلاتی داره .. مثلا یه ذره نامحسوس خطای نمایشگر مثل بورن ‌این هرچند نامحسوس میتونه رو کیفیت دوربین تاثیر بزاره .. نمایشگرهای شفاف صددرصد هم شفاف نیستن و برخی انحرافات نوری که به وجود میاد رو باید به شکل نرم افزاری تصیح کرد .. نمیشه از لایه ضد ماورای بنفش که روی اکثر محافظای لنز وجود داره استفاده کرد .. البته این یه دوربین سلفیه و حساسیت زیادی رو کیفیتش نیست .. دیگه از ما گفتن بود خود دانید

  • منصور
    منصور | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    عملی بشه عالیه فقط این طرحم ممکنه مشکلش شکسته شدن پنل وقتی گوشی بیوفته باشه که امیدوارم همچین مشکلی پیش نیاد یا اگرم پیش اومد رفع بشه.

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    این شد نوآوری
    اپل گندیده حالا میخرش

  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    چینی ها واقعا روز به روز پیشرفت چشمگیر میکنن ماشالله به زودی این چینی ها بازیگرِ ناجیگر توسعه صنعت موبایل میشن

  • MasoudZ
    MasoudZ | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    خیلی طرح جالبیه,به نظرم عملی میشه و تا سال های آینده سازندگان از این طرح استفاده میکنن?

مطالب پیشنهادی