ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوبر: رانندگان ما درآمدی کمتر از ۴ دلار در ساعت ندارند

هفته‌ی گذشته مطلبی درباره‌ی متوسط درآمد رانندگان اوبر توسط دانشگاه MIT منتشر شد که بر اساس یک نظرسنجی از میان ۱۱۰۰ راننده این شرکت تهیه شد. طبق تحقیق یاد شده، تقریباً ۷۴ درصد از رانندگان ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

هفته‌ی گذشته مطلبی درباره‌ی متوسط درآمد رانندگان اوبر توسط دانشگاه MIT منتشر شد که بر اساس یک نظرسنجی از میان ۱۱۰۰ راننده این شرکت تهیه شد. طبق تحقیق یاد شده، تقریباً ۷۴ درصد از رانندگان اوبر درآمدی کمتر از ۴ دلار در ساعت دارند. بدین ترتیب این دسته از رانندگان حتی کمترین میزان حقوق پایه‌ ایالات متحده را دریافت نمی‌کنند.

رانندگان اوبر

پس از انتشار خبر مربوطه، اقتصاددان ارشد اوبر به این ادعا واکنش نشان داد و گفت که از نظر وی این تحقیق درست نیست و اشکال دارد چرا که اختلاف نظر محققان در پرسش سوالات موجب شده پاسخ‌دهندگان به پرسش‌ها پاسخ اشتباه دهند و یک نتیجه‌ی اشتباه برای تحقیق مذکور به دست آید. وی در این باره می‌گوید:

«به نظر می‌رسد که میزان درآمدی که MIT بدست آورده به دلایل مشخصی نصف رقم واقعی باشد.»

اوبر تنها به این مطلب بسنده نکرده و «دارا خسروشاهی» مدیر عاملش نیز در جواب تحقیق یاد شده با انتشار یک توییت در فضای مجازی، از نظریه‌های دانشگاه MIT با صفت Mathematically Incompetent Theories (به معنی تئوری‌های بی اساس ریاضی) یاد نمود.

رانندگان اوبر

اخیراً شرکت اوبر تلاش کرده تا اعتماد رانندگانش را دوباره به خود بازگرداند و امکانات جدیدی نظیر امکان دریافت انعام یا فراهم آوردن بهترین راه برای رساندن مسافر را در اپلیکشین مخصوص رانندگانش تعبیه نموده است.

با این حال به نظر می‌رسد رقم پایین درآمد این دسته از کاربران اوبر آنقدری نیست که رضایتشان را جلب کند. طبق تحقیق یاد شده، رانندگان اوبر به طور میانگین در هر ساعت ۱۵.۶۸ دلار درآمد دارند ولی این رقم بدون درنظر گرفتن پول بنزین و هزینه‌های جانبی است.

رانندگان اوبر

از سوی دیگر هر راننده به طور میانگین بابت هر مایل رانندگی  ۰.۵۹ دلار دریافت می‌کند که از این مقدار ۰.۳۰ دلار به هزینه‌های جانبی اختصاص دارد. با ترکیب کردن این دو هزینه به درآمد ساعتی ۳.۳۷ دلار می‌رسیم و بدین ترتیب ۷۴ درصد از رانندگان اوبر مبلغی کمتری از حقوق پایه‌ی ایالات متحده دریافت می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی