ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شلوار جین
تکنولوژی

لیزر‌ها زمان تولید شلوار جین را ۲۰ برابر کاهش می‌دهند

اخیراً برند تولید شلوار جین معروف لیوایز موفق شده لیزر را جایگزین کارگرانش کرده و زمان پروسه‌ی تولید این شلوار‌ها را تا ۲۰ برابر کاهش دهد. [digivideo] [/digivideo] روند تولید شلوار‌های جین به کلی پروسه‌ی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

اخیراً برند تولید شلوار جین معروف لیوایز موفق شده لیزر را جایگزین کارگرانش کرده و زمان پروسه‌ی تولید این شلوار‌ها را تا ۲۰ برابر کاهش دهد.

روند تولید شلوار‌های جین به کلی پروسه‌ی زمان‌بری است و نیاز است کارهای دستی زیادی روی آنها انجام شود تا به شکل پایانی دربیایند. پس از آنکه شلوار دوخته شد کارگران با به کار بردن مواد شیمیایی قوی و ابزارآالات سنگ‌زنی شکل رنگ رو رفته‌ی شلوار جین را رقم می‌زنند.

اخیراً برند معروف و پرسابقه‌ لیوایز (Levi's) موفق شده با استفاده از تکنولوژی، روند تولید شلوار جین را سریع‌تر کرده و روشی به کار گیرد که کمتر به محیط زیست آسیب وارد کند.

ماشین‌های جدید به کار گرفته شده در کارخانه‌های برند لیوایز Project F.L.X. (برگرفته از سر واژه‌های عبارت future-led execution) در واقع دستگاه‌هایی هستند که با استفاده از اشعه‌ی فروسرخ، یک لایه‌ پارچه‌ی جین را طی چند ثانیه از بین می‌برند. این در حالیست که پروسه‌ی تولید هر شلوار جین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد اما تکنولوژی لیزری جدید موجب شده که مدت روند مذکور به ۹۰ ثانیه کاهش پیدا کند.

به کار بستن این روش موجب شده‌ که مواد شیمیایی سخت و مضر کمتری هم محیط زیست را آلوده کند. در حال حاضر کمپانی لیوایز سالانه هزاران فورول خطرناک وارد محیط زیست می‌کند. البته با استفاده از دستگاه‌های F.L.X. تنها دهها فرمول از شمار مواد شیمیایی شرکت یاد شده کم می‌شود اما همین مسئله موجب شده لیوایز این اتفاق را قدمی مهم در راستای تحقق رویایش که خارج کردن تمام مواد شیمیایی مضرر از روند تولیداتش تا سال ۲۰۲۰ است تلقی کند.

 

البته استفاده از تکنولوژی در صنعت مد کم کم دارد به یک امر عادی در میان برند‌های مختلف تبدیل می‌شود. برای مثال چندی پیش برند ایتالیایی دولچه و گابانا که از جمله نام های مطرح صنعت تولید لباس به حساب می‌آید از تعدادی پهپاد برای نمایش کیف‌های دستی‌اش استفاده کرده و حسابی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    والا شلوار لیزری زمان بچه گی ما هم بود .حدود 20 سال پیش

مطالب پیشنهادی