ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینسپایرون
تکنولوژی

نسل جدید لپ تاپ های اینسپایرون 17 دل با پردازنده رایزن رونمایی شدند

کمپانی دل به تازگی در سایه رویداد MWC و در سکوت خبری از سه لپ تاپ جدید از سری اینسپایرون 5000 رونمایی کرده که به APU کمپانی AMD مجهز شده اند. AMD در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 از APU یا «واحد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

کمپانی دل به تازگی در سایه رویداد MWC و در سکوت خبری از سه لپ تاپ جدید از سری اینسپایرون 5000 رونمایی کرده که به APU کمپانی AMD مجهز شده اند.

AMD در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 از APU یا «واحد پردازشگر شتاب یافته» خود رونمایی کرد که متشکل از پردازنده رایزن و پردازشگر گرافیکی وگا روی یک چیپ مجتمع (SOC) خواهد بود.

لپ تاپ های جدید دل در دو مدل بهره مند از APU های جدید رایزن 3 2200U همراه با گرافیک وگا 3؛ یا رایزن 5 2500U با گرافیک وگا 8 معرفی شده اند.اینسپایرونبرای هر یک از این دو مدل نیز پیکربندی های مختلفی در نظر گرفته شده اما از مشخصات یکسان آنها می توان به نمایشگر 17.3 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل، پنل LED و روکش مات، بدنه پرداخت شده با پلاتینیوم سیلور، درگاه های USB 3.1، USB 2.0، HDMI و کارت خوان SD اشاره کرد.

اینسپایرون 17 5000 از درایو نوری، وایرلس دو بانده 802.11ac و باتری سه سلولی 42 وات ساعت برخوردار است و از نظر رم و حافظه ذخیره سازی نیز گزینه های متغیری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

در این میان اقتصادی ترین مدل دارای رایزن 3 از 8 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز (یک ماژول 8 گیگابایتی) و یک ترابایت هارد 5,400RPM برخودار است. مدل بعدی نیز از APU و هارد دیسک مشابه در کنار 12 گیگابایت رم DDR4 (ماژول های 4 و 8 گیگابایتی) بهره می برد.اینسپایرونهردو مدل دارای رایزن 5 از رم های 16 گیگابایتی DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز (دو ماژول 8 گیگابایتی) و 2 ترابایت هارد 5,400RPM برخوردار هستند؛ در واقع تفاوت بین آنها این است که مدل دارای پشتیبانی پرمیموم یک ساله 999 دلار قیمت دارد که 100 دلار از مدل دیگر گرانتر تمام می شود.

سوالی که در این میان مطرح است این است که با توجه به قدرت پردازش APU های رایزن چرا کمپانی سازنده از تعبیه یک حافظه SSD سرباز زده و از سوی دیگر درایو نوری را در اختیار کاربران قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی بحرینی
    علی بحرینی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    مگه لپ تاپ بدون درایو نوری اصلا بدرد هم میخوره؟
    درایو نوری یه چیز اساسی هست من که به وجودش خیلی احتیاج دارم

مطالب پیشنهادی