ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیگانگان
علمی

در اولین برخورد با بیگانگان چه کنیم؟

اصولا ما انسان‌ها در شرایط غیرمنتظره کارهای متفاوتی می‌کنیم. برای مثال در برخورد نزدیک با یک بیگانه فضایی، برخی ممکن است ترسیده و فرار کنند. احتمال دارد عده‌ی کمی به آنها حمله کنند اما عده‌ی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

اصولا ما انسان‌ها در شرایط غیرمنتظره کارهای متفاوتی می‌کنیم. برای مثال در برخورد نزدیک با یک بیگانه فضایی، برخی ممکن است ترسیده و فرار کنند. احتمال دارد عده‌ی کمی به آنها حمله کنند اما عده‌ی اندکی نیز ممکن است مسالمت آمیز برخورد کرده و صلح جویانه سعی کنند با آنها به گفتگو بنشینند. حال فیزیکدانان نظری به نتیجه‌ای کلی درباره برخورد با بیگانگان رسیده‌اند که بهتر است از برخورد با آنها دوری کرد.

انسانها در برابر بیگانگان سنجابی بیش نیستند

«میچیو کاکو» یکی از معروفترین فیزیکدانان نظری درباره‌ی ایجاد کردن مصاحبه احتمالی با بیگانگان در قرن اخیر، نظریه‌ی جالبی مطرح کرده است. او مثال می‌زند همانطور که شما در صورت گیر افتادن در جنگل به سراغ سنجاب‌ها نرفته و سعی نمی‌کنید با آنها صحبت کنید، بهتر است مورد برخورد با بیگانگان رویه‌ای مشابه در نظر گرفت.

او معتقد است در صورت برقراری ارتباط با حیوانات جنگل، شما کم کم خسته خواهید شد چرا که به شما جواب نخواهند داد و نمی‌توانند ایده‌ها و ارزش‌های شما را درک کنند. به همین دلیل نمی‌توانند برای شما جذاب باشند.

وی باور دارد که به دلایل مشابه، انسان‌ها نمی‌توانند توجه بیگانگان را به خود جلب کنند چرا که در نظر آنها ما انسانها، بسیار متکبر بوده و فکر می‌کنیم چیزی برای عرضه داریم. تکنولوژی بیگانگان ممکن است هزاران یا میلیون‌ها سال با ما فاصله داشته باشد و ما در برابر آنها چیزی بیش از یک سنجاب نخواهیم بود.

راهکار این فیزیکدان نظری در مورد برخورد با بیگانگان این است که انسانها نباید به تبلیغ حیات خود در فضا بپردازند و باید از هرگونه تماس یا ارتباط احتمالی با آنها دوری کنند.

به همین دلیل است که از نظر او فرستادن یک ماشین قرمز برای به رخ کشیدن قدرت و زیبایی محصولات دست بشر نمی‌تواند توجیه منطقی داشته باشد. از طرف دیگر ممکن است بیگانگان موجوداتی شرور و بدذات باشند. به باور وی ممکن است آنها اصلا اهمیتی به آدمی نداده و به مانند انسانها که از نابود کردن حیوانات به منظور تغذیه یا سواستفاده ابایی ندارند، روند مشابهی در برابر مردم زمین در پیش گیرند.

این روزها سردرمداران سیلیکون ولی ادعا می‌کنند که به کمک تکنولوژی انسانها به موجوداتی خداگونه تبدیل شده‌اند اما در همین عصر شکوفایی و به کمال رسیدن تکنولوژی بشری ممکن است بیگانگان در اولین برخورد با ما از سطحی بودن توانایی‌هایمان به خنده بیفتند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • aliance
    aliance | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    یعنی اینقدر مقاله علمی کم بود که بیایم این موضوع رو که فعلا فقط جنبه سرگرمی داره پست کنیم ؟!

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    نمیدونم چرا هروقت اين مطالب رو میخونم بیشتر یاد فیلمای علمی تخیلی میفتم!
    اگر موجود فضایی هوشمندی باشه باید ما علامتی بهشون بدیم! یا خودمون رصد کنیم، که نیاز به‌ زمان بیشتری داره و اگر همدیگه رو منقرض نکنیم، با پیشرفت تکنولوژی میشه بهش رسید...
    ولی موضوع دیگه اینه که
    ما تونستیم با روش هایی، فقط جرم اگزوپلنت هارو میلیون ها سال نوری اونورتر شناسایی کنیم و نه رصد اتمسفر و سطحشون...
    بیاین از عمر هزاران ساله‌ی هوموساپینس و میلیون ها ساله‌ی انسانیان برگردیم فقط به‌ چهارصد سال قبل! ما هوشمند بودیم ولی فقط روی اين سیاره‌ی کوچیک!! حالا اگه هر موجودی حتا هوشمند، تمدنش شبیه قرن های گذشته‌ی ما باشه معلومه نمیتونه ارتباط برقرار کنه یا وجودشونو اثبات کنیم!! اگرم جلوتر از ما باشن باید تونسته باشن سطح سیاره مون رو رصد کنن و امواج رادیویی و ماهواره هامون رو شناسایی کنن!
    اینکه مث فیلم اَریوال بیایم بگیم موجود فضایی چهاربُعدیه و ما رو یه کاغذیم و فلان درست نیست!
    اگر وجود داشته باشن و پیشرفته‌تر از ما باشن و پیدامون کرده باشن دوحالت داره: خوب هستن و با امواج رادیویی ارتباط برقرار میکنن، بد هستن و با اینکه شناساییمون کردن، هیچ ارتباطی برقرار نکردن و سفینه هاشون واسه تصرف زمین حرکت کرده...!

  • rad
    rad | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    در اولین برخورد بکشید پایین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی