ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد ۹۳ درصدی واردات رسمی موبایل با اجرای طرح رجیستری

طرح رجیستری به عنوان مهمترین حرکت جهت مبارزه با گوشی‌های قاچاق از مهر ماه امسال در حال اجراست. بررسی ها نشان می دهد با اجرای این طرح واردت رسمی تلفن همراه افزایش چشمگیری داشته است ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

طرح رجیستری به عنوان مهمترین حرکت جهت مبارزه با گوشی‌های قاچاق از مهر ماه امسال در حال اجراست. بررسی ها نشان می دهد با اجرای این طرح واردت رسمی تلفن همراه افزایش چشمگیری داشته است و بر اساس آمار گمرک، واردات رسمی گوشی به کشور در ۱۱ ماهه امسال ۹۳ درصد رشد داشته است.

در زمان آغاز اجرای طرح رجیستری اعلام شده بود که ۱۰ درصد واردات رسمی موبایل به کشور به حدود ۲۵ درصد رسیده بود و مسئولان امیدواری داشتند که با اجرای کامل طرح رجیستری این عدد به ۱۰۰ درصد برسد. عددی که حالا با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال حدودا محقق شده و به 93 درصد رسیده است.

پیش‌تر نیز «حمیدرضا دهقانی‌نیا»، مدیر فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دیجیاتو گفته بود که واردات قانونی موبایل امسال نسبت به سال گذشته رشد بسیار زیادی داشته و جزییات آن را اینگونه ذکر کرده بود: «پاییز سال گذشته 56 میلیون دلار واردات موبایل داشتیم که این رقم در پاییز امسال به 143 میلیون دلار رسیده است.»

آمارهای رسمی گمرک نشان می دهد تنها در نشان تجاری آیفون ساخت شرکت اپل به رشد واردات قانونی به رقم ۶۰۰ درصد رسیده است که رشد درآمد های گمرک از محل واردات قانونی گوشی تلفن همراه در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته  ۱۵۰درصد بوده است.

در سال ۹۵ به طور میانگین هر ماه حدود ۱۴۰ هزار تلفن‌همراه به صورت قانونی و از مبادی گمرکی وارد می‌شد. اما از ابتدای سال ۹۶ که زمزمه‌های رجیستری مطرح شد، این عدد به ماهی ۱۸۰ هزار رسید. از اول آبان تا ۱۱ آذر ماه که فاز اول و تنها پایش رجیستری آغاز شده و هنوز اعمال سیاستی و جزییات طرح شروع نشده بود، ۵۷۴ هزار موبایل به صورت قانونی وارد کشور شد که زمزمه‌های استقبال از این طرح توسط واردکنندگان را می‌داد.

مسئولان مدعی هستند که یکی از امتیازهای اصلی طرح مورد بحث، تهیه موبایل و کالای اصل خواهد بود. همچنین وعده داده شده که ارائه خدمات پس از فروش مدل‌های موبایل از قبل بسیار بهتر خواهد شد. انتظار می رود با گذشت زمان اثرات موفقیت آمیز دیگر این طرح همچون ردیابی راحت‌تر موبایل‌های سرقت شده و ... هم مشاهده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • omid hedayatnej
    omid hedayatnej | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    همین کالا ها را قاچاق قبل این وارد بازار میکردن و الان رسمی تفاوت قیمت ها رو ببینین من دیگه حرفی ندارم .

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    "ردیابی راحت‌تر موبایل‌های سرقت شده" و سرقت نشده ای که صاحبش سرش به زیر نیست و گوشاش میجنبه

  • E.A
    E.A | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    فقط جیب ملت بیچاررو خالی میکنن مثال اس 9 که جدید اومده پیش فروشش از نوت 8 گرون تره درحالی که نزدیک به 100 دلار اختلاف قیمتی دارن و هنوز عرضه رسمیش هم شروع نشده و باید ارزون تر باشه از قیمت اصلیش ?

  • M
    M | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    طرح خیلی خوب که متاسفانه با اعمال قدرت برخی با چند سال تاخیر انجام شد.

مطالب پیشنهادی