ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکایپ
تکنولوژی

اسکایپ برای اجرا روی دیوایس های ضعیف بهینه سازی می شود

فقط گوگل و فیسبوک نیستند که نسخه های کم حجمی از اپلیکیشن های خود را منتشر می کنند. اخیرا مایکروسافت هم به جرگه این شرکت ها پیوسته و نسخه جدیدی از اسکایپ را در دست ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

فقط گوگل و فیسبوک نیستند که نسخه های کم حجمی از اپلیکیشن های خود را منتشر می کنند. اخیرا مایکروسافت هم به جرگه این شرکت ها پیوسته و نسخه جدیدی از اسکایپ را در دست توسعه قرار داده که برای اجرا روی دیوایس های ضعیف بهینه سازی شده است.

نسخه جدید اسکایپ ضمن مصرف کمتر منابع سخت افزاری مثل رم، حافظه کمتری را هم از دیوایس های مبتنی بر اندروید ۴.۰.۳ تا ۵.۱ اشغال می کند که این موضوع می تواند عملکرد اپلیکیشن روی این دیوایس ها را ارتقاء ببخشد. به جز این، نسخه جدید اسکایپ در برابر اینترنت های ضعیف هم می تواند عملکرد بهتری نسبت به نسخه اصلی داشته باشد.

با این وجود، هدف قرار دادن نسخه هایی از اندروید که پشتیبانی از آن ها سال ها پیش متوقف شده را باید اقدام عجیبی از سوی مایکروسافت توصیف کرد، آن هم در شرایطی که اندروید Go جدیدترین سیستم عاملی است که برای اجرا روی دیوایس های ضعیف طراحی شده و هم اکنون در دسترس قرار دارد.

اما به نظر می رسد که مایکروسافت این حقیقت را در نظر گرفته که در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، همه افراد توانایی تعویض موبایل خود را ندارند و همچنان از دیوایس های قدیمی مبتنی بر اندروید ۴ یا ۵ استفاده می کنند. آخرین آمار منتشر شده از گوگل هم این موضوع را تأیید می کند که نسخه های ۴ تا ۵ اندروید در حال حاضر ۴۲ درصد از دیوایس های اندرویدی را تشکیل داده اند.

به گفته مایکروسافت، نسخه به‌روزرسانی شده اسکایپ قرار است «طی هفته های آینده» برای کاربران اپلیکیشن در سراسر دنیا منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    آفرین بهش ای کاش شرکت ها فراموشش نمیکردند
    دستگاه ها باید ادیت رو بگیرن

    یه گوشی مثل نوت ۴ و اس ۴ از میانظر رده ها و پایین رده ها بهترند

مطالب پیشنهادی