ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت متفاوتی از تبلت‌های تاشو مایکروسافت منتشر شد

این روز‌ها پتنت‌های بسیاری برای دستگا‌ه‌های تاشو منتشر می‌شود. روزانه پتنت‌های زیادی از برند‌های مختلف به این مطلب اختصاص دارند که یک تلفن هوشمند را به تبلت یا موبایلی بزرگتر تبدیل کنند. از آنجایی که ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

این روز‌ها پتنت‌های بسیاری برای دستگا‌ه‌های تاشو منتشر می‌شود. روزانه پتنت‌های زیادی از برند‌های مختلف به این مطلب اختصاص دارند که یک تلفن هوشمند را به تبلت یا موبایلی بزرگتر تبدیل کنند. از آنجایی که تقریبا تمام شرکت‌ها به سراغ چنین محصولاتی رفته‌اند و آنقدر پتنت‌های گوناگون برای این مدل محصولات منتشر شده که دیگر ‌طراحی‌ همه‌ی آنها به یکدیگر شبیه شده است و به نظر می‌رسد دیگر هیچ شرکتی، ایده‌ای ناب برای این محصولات نداشته باشد. حال پتنت جدیدی منتشر شده که خبر می‌دهد روشی متفاوت در طراحی تبلت‌های تاشو مایکروسافت در پیش گرفته شده است.

پتنت جدید منتشر شده توسط مایکروسافت، یک تبلت تاشو را نشان می‌دهد که به یک صفحه کلید جدا وصل می‌شود و ظاهری شبیه به سرفس‌بوک پیدا می‌کند با این تفاوت که اتصال این دو گجت تنها از طریق یک «کلیپ‌بورد» تاشو صورت گرفته است.

البته این ایده به هیچ وجه خاص یا انقلابی نیست و در واقع ترکیبی از فعالیت‌ها و محصولات چندسال گذشته‌ی کمپانی ردموندی است. اگر کلیپ‌بورد یا تبلت تاشو را در نظر نگیریم، ایده وصل کردن تبلت به یک صفحه کلید جدا حتی متخص مایکروسافت نیست و شرکتی هم خوشبختانه ادعایی برای خلق آن نکرده است.

البته بیشتر پتنت‌های ثبت شده به جای آنکه به خلق گجت‌های جدید اختصاص داشته باشند، در واقع ترکیبی از گجت‌های موجود هستند. آنچه در پتنت جدید، منحصر به فرد بوده این است که به جای استفاده از یک تبلت معمولی، از مدلی تاشو برای گجت مذکور استفاده شده و این مسئله ممکن است تبلت مذکور را از یک دیوایس مصرفی به یک دستگاه‌ کامپیوتری واقعی تبدیل کند.

باید گفت که لزوم تعبیه یک صفحه کلید جدا در این پتنت هنوز مشخص نیست. ممکن است طراحی یادشده بدین دلیل باشد که شاید هنوز کسانی باشند که سرعت تایپشان با صفحه کلید مجازی به علت کوچکتر بودنش، بسیار کمتر از زمانی است که از یک کیبورد فیزیکی استفاده می‌کنند.

به هر حال این مورد هنوز پتنتی در میان هزاران پتنت دیگر است و احتمال دارد به فراموشی سپرده شود. درست همانند دستگاه‌های سرفس اندرومدا که هنوز بسیاری از طرفداران مایکروسافت به دنبال تولیدشان هستند ممکن است تبلت‌های تاشو مایکروسافت هرگز تولید نشوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی