ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد مسافربری
تکنولوژی

پورشه در حال توسعه یک پهپاد مسافربری است

در حالی که بسیاری از کمپانی های خودروسازی روی تولید ماشین های خودران و الکتریکی تمرکز کرده اند، شرکت های معدودی از قبیل پورشه به سراغ توسعه پهپاد مسافربری رفته اند. .اخیرا «Detlev von Platen» ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

در حالی که بسیاری از کمپانی های خودروسازی روی تولید ماشین های خودران و الکتریکی تمرکز کرده اند، شرکت های معدودی از قبیل پورشه به سراغ توسعه پهپاد مسافربری رفته اند.

.اخیرا «Detlev von Platen» مدیر فروش این کمپانی در گفتگو با مجله آلمانی Automobilwoche مدعی شده طرح اولیه این پهپاد آماده شده و به زودی به نمایش گذاشته می شود.

بر اساس این طرح باید بسیاری از ابزارهای کنترل پرواز خودکار باشد تا حدی که بدون داشتن گواهینامه خلبانی نیز امکان هدایت این پهپاد وجود داشته باشد.

von Platen یکی از اهداف توسعه این وسیله نقلیه را کاهش زمان رانندگی عنوان می کند:

رانندگی بین کارخانه پورشه در منطقه Zuffenhausen تا فرودگاه اشتوتگارت نیم ساعت طول می کشد، در حالی که با استفاده از پهپاد همین مسیر را می توان در سه دقیقه طی کرد.

طراحی پهپاد یا حتی وسیله نقلیه اتوماتیک برای کارخانه ای که بیشتر در دنیای اتومبیل های لوکس تخصص دارد ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما برخی از رقبای قدرتمند این کارخانه وارد همین زمینه شده و حتی از نمونه های اولیه نیز رونمایی کرده اند. پهپاد مسافربریبرای مثال دایلمر اخیرا در تاکسی هوایی «ولوکوپتر» سرمایه گذاری 29 میلیون دلاری صورت داده و «جیلی» که چند وقتی است مالکیت شرکت ولوو را در اختیار دارد، استارتاپ خودروهای پرنده به نام Terrafugia را خریداری کرده است.

از سوی دیگر شرکت طراحی «ایتال‌دیزاین»، که مثل پورشه از زیر مجموعه های کمپانی فولکس‌ واگن به شمار می رود، در حال همکاری با ایرباس برای ساخت هواپیماهای مسافربری بدون سرنشین است.

اوبر هم قصد دارد تا سال 2020 از سیستم آزمایشی تاکسی هوایی در دالاس، لس آنجلس و دوبی رونمایی کند.

بنابرین اگر پورشه هم همزمان با تغییر تمرکز کمپانی های خودروسازی از جاده به آسمان، مشغول طراحی تاکسی هوایی نمی شد ممکن بود از این قافله جا مانده و توان رقابت با برندهای دیگر را از دست بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    خیلی دلم همچین چیزی رو میخواد ولی تو ایران ۱۵۰۰ رو پراید موتور جت میزارن حداکثر

مطالب پیشنهادی