ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

car of the year 2018 Geneva Motor Show Digiato (3)
خودرو

گزارش دیجیاتو از ژنو؛ ولوو XC40 برنده عنوان خودروی سال 2018 اروپا شد

در آستانه شروع به کار رسمی نمایشگاه خودروی ژنو، برنده عنوان خودروی سال اروپا در سال 2018 مشخص شد. در رقابت امسال خودروهای مختلفی از کلاس های های گوناگون به مرحله نهایی راه یافته بودند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

در آستانه شروع به کار رسمی نمایشگاه خودروی ژنو، برنده عنوان خودروی سال اروپا در سال 2018 مشخص شد. در رقابت امسال خودروهای مختلفی از کلاس های های گوناگون به مرحله نهایی راه یافته بودند. آلفارومئو استلویو، آئودی A8، ب ام و سری 5، سیتروئن C3 ایرکراس، کیا استینگر، سئات ایبیزا و ولوو XC40 هفت فینالیستی هستند که در دور نهایی به مصاف هم رفتند.

car of the year 2018 Geneva Motor Show Digiato (22)

از بین مدل های مذکور، در نهایت این کراس اوور کوچک سوئدی ها یعنی ولوو XC40 بود که موفق شد با کسب آرای بیشتر از هیئت داوران، عنوان خودروی سال اروپا در سال 2018 را از آن خود کند.

car of the year 2018 Geneva Motor Show Digiato (36)

اگر بخواهیم بصورت دقیق تر به امتیاز فینالیست ها بپردازیم، باید بگوییم که XC40 با 325 رای در رتبه اول ایستاد. بعد از این کراس اوور زیبا، هاچ بک جذاب اسپانیایی ها یعنی سئات ایبیزا با 242 رای در جایگاه دوم قرار گرفت. رتبه سوم هم با 226 رای به ب ام و سری 5 رسید.

car of the year 2018 Geneva Motor Show Digiato (19)

کیا استینگر با 204، سیتروئن C3 ایرکراس با 171، آئودی A8 با 169 و آلفارومئو با 163 رای نیز به ترتیب رتبه های چهارم تا هفتم را کسب کردند.

car of the year 2018 Geneva Motor Show Digiato (2)

برای انتخاب خودروی سال اروپا 60 خبرنگار از 23 کشور مختلف گرد هم آمده و بر اساس فاکتورهایی مثل طراحی، راحتی، ایمنی، هزینه نگهداری، هندلینگ، عملکرد، کاربرد روزمره، سازگاری با استانداردهای زیست محیطی، رضایت راننده و قیمت به هفت کاندیدای نهایی امتیاز اعطا می کنند. در این بین دو فاکتور نوآوری فنی و ارزش در برابر قیمت از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند.

car of the year 2018 Geneva Motor Show Digiato (20)

هر کدام از این خبرنگاران که در واقع اعضای هیئت داوران را تشکیل می دهند، 25 امتیاز در اختیار دارند. آنها می توانند این امتیاز را بین فینالیست ها پخش کنند، البته حداکثر امتیاز اختصاص یافته به یک مدل، نباید بیش از 10 باشد. بعد از امتیازدهی نتایج رای گیری روز قبل از افتتاح نمایشگاه خودروی ژنو اعلام می شود.

car of the year 2018 Geneva Motor Show Digiato (26)

خودروی سال اروپا از سال 1964 و با حمایت هفت نشریه معتبر اروپایی انتخاب می شود. این نشریه ها عبارتند از Autocar انگلیس، Autopista اسپانیا، Autovisie هلند، L’Automobile Magazine فرانسه، Stern آلمان و Vi BilÄgare سوئد.

car of the year 2018 Geneva Motor Show Digiato (11)

به منظور انتخاب کاندیداهای نهایی که باید حداقل 5000 دستگاه از آنها به دست مشتریان رسیده باشد، اعضای هیئت داوران در ماه های آغازین هر سال، در رویدادهای مختلفی که برای تست و بررسی جدیدترین مدل ها تدارک دیده می شوند، شرکت می کنند. بزرگ ترین رویداد این چنینی در دانمارک و به مدت یک هفته برگزار می شود.

car of the year 2018 Geneva Motor Show Digiato (15)

پس از برگزاری چند تست و بررسی گروهی بزرگ دیگر، سرانجام هیئت داوران در پاریس دور هم جمع شده و در عرض دو روز هفت فینالیست نهایی را مشخص می کنند. برنده نهایی نیز روز قبل از گشایش نمایشگاه خودروی ژنو طی مراسمی با آرای اعضا انتخاب می شود.

car of the year 2018 Geneva Motor Show Digiato (23)

ناگفته نماند در طول تمامی ادوار این نخستین بار است که محصولی از ولوو عنوان خودروی سال اروپا را کسب می کند. سال قبل پژو 3008 به این عنوان دست یافته بود؛ واکسهال استرا و فولکس واگن پاسات نیز به ترتیب در سال های 2016 و 2015 برنده عنوان خودروی سال اروپا شده بودند.

car of the year 2018 Geneva Motor Show Digiato (23)

در ادامه شما مخاطبین گرامی را به تماشای گالری تصاویر اختصاصی از کاندیداها و برنده عنوان خودروی سال 2018 اروپا که توسط سردبیر بخش خودروی دیجیاتو تهیه شده، دعوت می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    اتفاقا من هم الان ژنو هستم. مشتاق دیدار.

  • سعید
    سعید | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    اشتباه نکنم همین خودرو از ولو بود که توی تست تصادف از نظر ضریب ایمنی بالا باعث حیرت ازمایشگرانش شده بود

مطالب پیشنهادی