ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای بازی PUBG؛ زنده ماندن در جزیره جهنمی

بازی PlayerUnknown's Battlegrounds (به اختصار بازی PUBG یا پابجی) و به صورت کلی سبک بازی بتل رویال در سال گذشته یکه تاز اصلی صحنه بازی های چند نفره بودند. تجربه درگیری های سخت، هیجان انگیز ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

بازی PlayerUnknown's Battlegrounds (به اختصار بازی PUBG یا پابجی) و به صورت کلی سبک بازی بتل رویال در سال گذشته یکه تاز اصلی صحنه بازی های چند نفره بودند. تجربه درگیری های سخت، هیجان انگیز و نزدیک به واقعیت در دنیایی وسیع و پرجمعیت دلیل اصلی موفقیت این بازی ها است.

پابجی اخیرا از حالت دسترسی زودرس (Early Access) خارج و نسخه اصلی آن برای کامپیوتر و ایکس باکس منتشر شد و این باعث شده موج عظیمی از بازیکنان جدید وارد بازی شوند. به همین دلیل در این پست به برخی از نکات کلیدی بازی که می توانند به شما برای زنده ماندن و پیروزی در بازی کمک کنند، اشاره می کنیم.

مقدمه

مکانیزم تمام بازی‌های بتل رویال ساده است. شما با یک هواپیما وارد یک جزیره متروکه و بزرگ می‌ شوید و باید در آن زنده بمانید. باید انتخاب کنید که کجا می‌ خواهید از هواپیما بیرون بپرید و بعد از رسیدن به زمین تمام خانه‌ ها را بگردید و سلاح و تجهیزات مناسب پیدا کنید (فرآیندی که لوت کردن نامیده می‌شود).

نکته‌ ای که باید به آن دقت کنید این است که تمام  بازی‌ های بتل رویال یک راهبرد خاص علیه کمپ کردن و ایستایی بازیکنان در نظر گرفته‌اند. هر چند دقیقه بعد از شروع بازی یک محدوده به نام Safe Zone (دایره امنیت یا سیف زون) برای بازیکنان در نظر گرفته می‌شود و هر چند دقیقه این محدوده کوچک‌ تر می‌شود. بازیکنانی که بیرون این محوطه باشند به تدریج از جانشان کم می‌ شود. بنابراین آشنایی کامل و درک مکانیزم  دایره امنیت اهمیت زیادی دارد.

نکاتی که درباره دایره امنیت باید دانست این است که دایره هیچگاه روی دریاچه‌ ها قرار نمی‌گیرد و هر بار که دایره کوچک‌ تر می‌شود، مرکز آن هم تغییر می‌  کند، بنابراین شما حتی وقتی داخل دایره هستید نمی‌ توانید مطمئن باشید که پس از رسیدن به دایره امنیت می‌ توانید تا انتهای بازی همانجا بمانید.

بنابراین، اگر شما از سیف زون دور بودید باید برای رسیدن به نقطه‌ای امن درون آن برنامه‌ ریزی کنید. چکمه‌ها  سرعت شما را افزایش می‌دهند و میزان دمیجی که دیوار مرگ یا Wall of Death (دیواری آبی که بازیکنان را وادار می‌کند به سمت سیف زون بروند) را کاهش می‌ دهد، نوشابه انرژی‌ زا و مسکن می‌ تواند سرعت شما را افزایش دهد. از طرف دیگر اگر ماشین هم پیدا کردید و بنزین کافی داشتید می‌ توانید به سرعت به اطراف مپ سفر کنید.

نکته اصلی راجع به دیوار آبی مرگ این است که بعد از هر بار کوچک شدن دایره امنیت دمیج دیوار مرگ بیشتر می‌ شود. یعنی پس از سومین یا چهارمین بار کوچک شدن دایره، در هر ثانیه حدود 1% از سلامتی شما کم می‌ شود و این شما را در موقعیت بسیار بد و خطرناکی قرار می‌ دهد. بنابراین اگر در این مواقع بیرون دایره بودید و شخص دیگری را دیدید، بهتر است به دویدن ادامه دهید، چون اینجا نکته اصلی رسیدن به دایره امنیت است. ولی فراموش نکنید که تصمیم‌ های فی‌ البداهه در پابجی معمولا باعث افزایش ریسک و شکست می‌ شود و بهترین راه برای زنده ماندن، برنامه‌ریزی و پیشگیری از قرار گرفتن بیرون دایره امنیت است.

همچنین در بازی محدوده دیگری به نام ناحیه قرمز (Red Zone) وجود دارد که هر چند دقیقه و به صورت تصادفی در مپ انتخاب می شود. ناحیه رد زون در نقشه با رنگ قرمز مشخص می شود. در ناحیه رد زون به صورت تصادفی و متوالی به مدت 1 دقیقه چندین خمپاره می افتد و اگر شما نزدیک نقطه انفجار آنها باشید ممکن است بمیرید.

شروع بازی

انتخاب محل: تمام تصمیمات شما از همان آغاز بازی مهم است. در وهله اول شما باید جای مناسبی برای فرود آمدن پیدا کنید. بازی پابجی دو مپ دارد و هر کدام از این مپ ها چند ناحیه دارند که برخی میان بازیکنان محبوب تر است و درگیری بیشتری در آنها انجام می شود، اما بقیه خلوت تر هستند. همچنین در ناحیه های شلوغ تر معمولا سلاح های بهتر و بیشتری یافت می شود.این باعث می شود که بازی بالانس بیشتری داشته باشد چون بازیکنانی که سلاح های بهتری می خواهند مجبور می شوند به نواحی شلوغ تر بروند و از مهارت خود برای پیشی گرفتن از بقیه استفاده کنند.

برای مشاهده جزئیات تصویر روی آن کلیک کنید.

 

نقشه بالا احتمال یافتن سلاح های قوی و ماشین را در مپ اول بازی یعنی Erangel نشان می دهد. در بازی متوجه خواهید شد که نواحی قرمز رنگ از بقیه شلوغ تر هستند.

 

بیرون آمدن از هواپیما: معمولا کسی به این قضیه زیاد توجه نمی کند،  ولی همین مسئله تعیین می کند که چه کسی زودتر فرود می آید و در نتیجه زودتر به تمامی سلاح ها می رسد. فرود آمدن در واقع فرآیند پیچیده ای نیست و یک قلق نسبتا ساده دارد، اما برای زودتر رسیدن باید بتوانید خوب فاصله ها را تخمین بزنید و سریع تصمیم بگیرید. در وهله اول باید بدانید که هواپیمایی که در هر بازی بازیکنان را جابجا می کند مسیری را به صورت تصادفی انتخاب می کند. یعنی مثلا شما در یک بازی ممکن است دقیقا از روی مدرسه رد شوید ولی در بازی دیگر ممکن است حتی نزدیک آن هم نباشید. یعنی مرحله خروج از هواپیما و انتخاب محل با هم ارتباط نزدیکی دارند.

بخش دوم خود خروج از هواپیما است. نکته اصلی خروج از هواپیما این است که شما تقریبا باید همیشه دستتان را روی W (دکمه حرکت به سمت جلو) نگه دارید. چون این به حرکت شما در هوا سرعت می دهدححح و باعث می شود از دیگر بازیکنان عقب نمانید. مسئله دیگر کنترل موس است. مسیر نگاه شما یا حرکت موس در محور عمودی روی سرعت تاثیرگذار است. مثلا اگر موس خود را هم راستا با خط افق نگه دارید سرعت حرکت رو به جلو (در محور افقی) بیشتر می شود ولی سرعت فرود آمدن کم می شود. به عبارتی دیگر شما با سرعت بیشتری «جلو» می روید ولی با سرعت کمتری «پایین می روید». هم چنین نگاه مستقیم به پایین باعث عکس این قضیه می شود.

همانطور که می بینید، در نقشه گوشه چپ و پایین صفحه مربع هایی وجود دارد که برای کمک به تخمین فاصله قرار داده شده اند. در مرحله فرو آمدن اگر شما از لحظه باز کردن چتر تا فرود آمدن دائما دستتان روی W باشد به مقدار یک و نیم مربع جلو می روید. پس همیشه سعی کنید قبل از باز کردن چتر یک و نیم مربع با هدف خود فاصله داشته باشید.

نکته بسیار مهم این است که قبل از هرچیز به بخش تنظیمات گرافیکی بازی رفته و گزینه Foliage را روی پایین ترین حالت ممکن قرار دهید. این گزینه باعث رندر شدن درخت ها، بوته ها و علف های بیشتری روی زمین می شود و دید شما را کاهش می دهد.

لوت کردن و درگیری

سبک بازی: بعد از فرود آمدن همه چیز به سبک بازی فردی و ترجیحات شما بستگی دارد. روال عادی کار این است که شما مدتی وقت دارید که سلاح و تجهیزات کافی پیدا کنید تا شانس بیشتری برای پیروزی در درگیری ها و زنده ماندن پیدا کنید. اما اینکه چگونه این کار انجام شود کاملا به خودتان بستگی دارد. برخی دوست دارند به نقاط خلوت تر مپ بروند و هر خانه را با خیال راحت بگردند و وقتی تجهیزات خوبی پیدا کردند درگیری را شروع کنند. این سبک ممکن است کمی کسل کننده باشد اما زنده ماندن شما را تا مراحل آخر بازی تضمین می کند.

اما برخی دیگر دوست دارند همیشه به نقاط شلوغ مپ بروند و بقیه کسانی که مشغول لوت کردن هستند را بکشند. حتی بعضی از بازیکنان بسیار خوب پابجی به محض فرود آمدن یک سلاح سبک مثل کلت یا هفت تیر پیدا می کنند و درگیری را شروع می کنند. این بازیکنان ترجیح می دهند به جای اینکه وقت خود را به جستجوی خانه های خالی بگذرانند بیشتر مشغول درگیری شوند و تجهیزات خود را از جسد کسانی که کشته اند، انتخاب کنند. این روش می تواند بسیار سخت تر باشد ولی به بازی سرعت می بخشد و هیجان انگیزتر از روش قبلی است.

اما از همه چیز که بگذریم شما در یک بازی شوتر قرار دارید و تا ابد نمی توانید در ساختمان ها و پشت بوته ها پنهان شوید. نهایتا باید از سلاح خود استفاده کنید. چند بازی را در روز فقط صرف یاد گرفتن چگونگی درگیری و قلق تیر زدن با سلاح های مختلف کنید. سعی کنید حدس بزنید حریفان شما در مرحله بعدی چه کار می کنند و آنها را غافلگیر کنید. سعی کنید همیشه در ارتفاق بالاتری نسبت به حریفان خود قرار داشته باشید. همه سلاح ها را امتحان کنید و سعی کنید نحوه کار با هر کدام را یاد بگیرید.

اما شما به هر سبکی بازی می کنید باید بدانید که برای پیروزی در مراحل آخر بازی باید همیشه چند سری آیتم داشته باشید:
اولین آیتم مورد نیاز جلیقه و کلاه است. جلیقه و کلاه ها درون بازی سه سطح یا لِوِل متفاوت دارند و جلیقه ها و کلاه های سطح بالاتر در برابر تیرها و چیزهایی که جان شما را کم می کند، مقاوم تر هستند. جلیقه و کلاه سطح یک 30%، سطح دو 40% و سطح سه 55% از صدمه وارد شده از تیرها را کاهش می دهند. یعنی اگر شما جلیقه و کلاه نداشته باشید ممکن است از فاصله نزدیک با سه تیر و یا حتی کمتر بمیرید. بنابراین شما همیشه باید جلیقه و کلاه داشته باشید تا در برابر سلاح های اتوماتیک مثل کلاش و اسکار مقاومت کنید.

دومین سری آیتم، آیتم های کمک های اولیه و جان پر کن ها هستند. این آیتم ها نیز مثل جلیقه و کلاه چند سطح دارند. برای مثال بانداژها درصد کوچکی از جان شما را بر می گردانند ولی جعبه کمک های اولیه همیشه جان شما را به 75% بر می گرداند و جعبه کمک های پزشکی یا مدکیت هم کاملا جان شما را پر می کند.

مسئله دیگر نوار انرژی، نوشابه های انرژی زا و قرص های مسکن هستند. در بازی بالای نواری که میزان جان شما را نشان می دهد یک نوار زرد رنگ دیگر نیز وجود دارد که نشان دهنده میزان انرژی شما است. این نوار به چهار قسمت تقسیم شده و با خوردن نوشابه انرژی زا و قرص مسکن بخشی از این نوارها پر می شوند و هر بخش قدرت های ویژه ای به شما می دهد. هر چهار قسمت جان شما را به تدریج پر می کنند ولی مثل سرعت پر شدن جان در نوار چهارم بسیار بیشتر از نوار اول است. همچنین نوار سوم و چهارم به ترتیب 25% و  35% سرعت بازیکن را زیاد می کنند.

می رسیم به اسلحه. شما می توانید همیشه دو سلاح سنگین و یک سلاح کمری با خود داشته باشید و سلاح های متفاوتی در بازی وجود دارند. بنابراین شما باید همیشه سلاح های مناسبی برای جنگ از راه دور و راه نزدیک داشته باشید تا بتوانید شانس خود را برای کشتن دیگر بازیکنان افزایش دهید. همچنین، تمامی سلاح ها تجهیزات مختلفی مخصوص به خود دارند که با استفاده از هرکدام می توانید سلاح خود را تقویت کنید. برای مثال برخی میزان لگد زدن اسلحه را کاهش می دهند و برخی دیگر نور حاصل از شلیک را کم می کنند تا بازیکنان سخت تر شما را پیدا کنند.

حرکت

حرکت یکی از مهم ترین نکات و کلید اصلی پیروزی در این بازی است. شما باید همیشه در حال حرکت باشید. در پابجی هیچوقت نمی توان از امن بودن مطمئن شد. ممکن است در هر لحظه از فاصله بسیار دور با سلاح هایی مثل AWM یا Kar98 با یک تیر بمیرید و مجبور شوید بازی را از نو شروع کنید. پس حتی در زمانی که می خواهید جایی منتظر بمانید هم یک محوطه کوچک برای خود تعیین کرده و در آن حرکت کنید. تیر زدن به هدف های متحرک حتی در فواصل نزدیک هم سخت تر است.

مسئله دیگر حرکت در مپ و برنامه ریزی برای پیروزی در بازی است. همیشه نیم نگاهی به سیف زون و زمان رسیدن موج بعدی دیوار آبی مرگ داشته باشید و سعی کنید برای آن برنامه ریزی کنید. سعی کنید هیچ وقت پشت دیوار آبی مرگ گیر نیافتید؛ چون برگشتن دوباره درون آن ممکن است بسیار سخت باشد و باعث شود در موقعیت بدی قرار بگیرید. بنابراین همیشه سعی کنید در نقطه مناسبی داخل سیف زون قرار بگیرید. اگر خانه های امنی اطراف خود نمی بینید سعی کنید پشت تپه ها و درختان پنهان شوید و منتظر دشمن بمانید.

همچنین همیشه سعی کنید از دایره آبی مرگ علیه دشمنان خود استفاده کنید. اگر به مهارت خود اطمینان دارید، سعی کنید بازیکنان دیگر را در لبه سیف زون گیر بیاندازید. به این صورت آنها مجبور خواهند شد که برای موج بعدی دایره آبی از مکان امن خود بیرون بیایند و آنجاست که شما می توانید به راحتی آنها را بکشید.

در نهایت همیشه گوش به زنگ باشید و سعی کنید همیشه خود را در موقعیت بهتری نسبت به بقیه بازیکنان قرار دهید.چون در این بازی موقعیت، تجهیزات و تصمیماتی که می گیرید به اندازه مهارت شما اهمیت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    بازی. Fortnite هم مثل اینه فقط با گرافیک فانتزی تر، البته pubg خیلی واقع گرایانه تره
    خوبی که fortnite داره رایگان بودنش و برا کسایی که خیلی وقته کامپیوترشونو به روز نکردن بهتره چون منابع گرافیک کمتری لازم داره
    یه نکته موقع نصب اولیه همچنین موقع اپدیت قندشکن میخواد بازی fotnite چون از اونور به ایران و چندتا کشور دیگه اجازه دسترسی نمیده ولی موقع بازی مشکلی نداره و نیازی به برنامه تغییر ای پی نیست

  • Mohammad Ebrahimi
    Mohammad Ebrahimi | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    کمترین سرعت نت واسه این بازی چقدره؟؟؟؟

    • ami_ald
      ami_ald | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

      فقط پینگ مهمه اونم باید بگردی ببینی چه شرکتی پینگش روی خطت خوبه

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    عشقه

مطالب پیشنهادی