ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت و نایکی ۴۹ دانش‌آموز بین المللی را به دانشگاه‌ استنفورد می‌فرستند

اخیراً «جان هنسی» مدیرعامل شرکت آلفابت و رییس اسبق دانشگاه استنفورد آمریکا با کمک «فیلیپ نایت» یکی از بنیان‌گذاران برند ورزشی نایکی طی یک اقدام بشر دوستانه سعی کردند تا قدمی در راستای کمک به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

اخیراً «جان هنسی» مدیرعامل شرکت آلفابت و رییس اسبق دانشگاه استنفورد آمریکا با کمک «فیلیپ نایت» یکی از بنیان‌گذاران برند ورزشی نایکی طی یک اقدام بشر دوستانه سعی کردند تا قدمی در راستای کمک به آموزش بین المللی بردارند. بر اساس همکاری آلفابت و نایکی ۴۹ نفر از نخبگان جهان توانسته‌اند تا بورسیه تحصیلی کسب کنند.

بر اساس سری بورسیه‌های نایت-هنسی، دانش آموزان نخبه از سراسر جهان می‌توانند ۳ سال به طور رایگان در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده و مدرک اخذ کنند. نفرات برگزیده از بین ۳۶۰۱ درخواست کننده بر اساس تحصیلات عالی، دید باز و توانایی‌های مدیریتی بالقوه انتخاب شده‌اند.

بودجه‌ی بورسیه آلفابت و نایکی از جیب‌های پر پول سرمایه‌گذاران سیلیسکون ولی اخذ شده است. «فیل نایت» بنیان‌گذار برند ورزشی نایکی، در سال ۲۰۱۶ با پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌ی ۷۵۰ میلیون دلاری موجب شده که این بنیاد پا به عرضه وجود بگذارد.

ماه گذشته هنسی، با جایگزینی اریک اشیمت، به ریاست یکی از بزرگترین ابرغول‌های تکنولوژی یعنی آلفابت منصوب شد که در واقع شرکت مادر گوگل است. وی در زمان انتصابش خاطر نشان نمود که دغدغه‌ی اصلیش تدریس است و آلفابت (و گوگل) فعالیت‌های جانبی وی محسوب می‌شوند.

رییس قبلی دانشگاه استنفورد، یکی از کارکشته‌های سیلیکون ولی است چرا که در اویل دهه‌ی نود کمپانی نیمه‌هادی Mips Computer System راه‌اندازی کرده و آن‌ را به مبلغی حدود ۴۰۰ میلیون دلار فروخت. در سال ۲۰۱۱ نیز شرکت Atheros Communication او که یک شرکت نیمه‌هادی معروف در زمینه‌ی تولید چیپست‌های بیسیم به شمار می‌رود توسط کمپانی مشهور کوالکام به قیمت ۳ میلیارد دلار خریداری شد.

مدیرعامل فعلی شرکت آلفابت همواره‌ علاقه‌ی شخصی زیادی به مقوله‌ی آموزش داشته است و باور دارد که این مسئله تاثیر عظیمی بر صنعت تکنولوژی می گذارد. او با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های آموزشی بسیار پر سود است، در این‌باره گفت:

به نظر من اینکه کمبود بودجه دولتی موجب شود جوانان و دانش‌آموزان زیر ۲۵ سال دچار افسردگی شوند، بسیار اشتباه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی