ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هر آنچه از اندروید P انتظار داریم

طبق رسم هر سال، اندروید تازه شرکت گوگل که آن را به نام اندروید P می شناسیم، در صف انتشار قرار گرفته. این در حالیست که هنوز بسیاری از موبایل های هوشمند امروزی دستشان به ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

طبق رسم هر سال، اندروید تازه شرکت گوگل که آن را به نام اندروید P می شناسیم، در صف انتشار قرار گرفته. این در حالیست که هنوز بسیاری از موبایل های هوشمند امروزی دستشان به اندروید ۸ یا همان اورئو نرسیده و این سیستم عامل، تازه دارد آرام آرام راه خودش را پیدا می کند.

اما گویا گوگل قصد ندارد از سرعتش بکاهد و این طور به نظر می رسد که با انتشار اندروید P فاصله چندانی نداشته باشیم. از این رو می خواهیم در این مطلب به اندروید P بپردازیم و از انتظاراتمان بگوییم.

از نسخه پیشنمایش اندروید P چه می دانیم؟

از نسخه پیشنمایش اندروید P چه می دانیم؟

بر اساس گفته های ایوان بلاس، گوگل در حال برنامه ریزی برای انتشار اولین نسخه از پیشنمایش اندروید P، در حوالی ماه جاری میلادی است. متاسفانه روز دقیق انتشار این اندروید تازه هنوز مشخص نیست. اما بر اساس شنیده ها، می توان گفت که احتمالا نسخه پیشنمایش اندروید P، اواسط ماه مارس عرضه می شود.

اینطور هم که به نظر می رسد، قرار نیست که در این نسخه شاهد ویژگی های تازه ای باشیم. چرا که به احتمال زیاد گوگل تمرکزش را روی بهینه سازی اپ ها و همچنین رفع باگ های احتمالی معطوف می کند و اضافه کردن ویژگی های تازه را برای آینده می گذارد.

اندروید P چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

اندروید P چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

به احتمال خیلی زیاد در اندروید P شاهد ایجاد تغییرات نرم افزاری بسیاری خواهیم بود. خصوصا این طور به نظر می رسد که تمرکز گوگل روی حریم شخصی کاربران قرار گرفته و قطع به یقین پیشرفت هایی را در این بخش شاهد خواهیم بود.

طبق خبرهایی هم که از گوشه و کنار به بیرون درز کرده، احتمالا گوگل می خواهد با ارتقا سطح امنیتی اندروید، کاری کند که اپ ها نتوانند در پس زمینه به دوربین دستگاه دسترسی داشته باشند. به لطف این موضوع اگر روزی موبایل تان به ویروسی مخرب آلوده شود، بدافزار نمی تواند از طریق اپ ها به دوربین دسترسی پیدا کند.

علاوه بر این، جمعی از توسعه دهندگان اخیرا با بررسی کدهای منبع پروژه اوپن سورس اندروید، به شواهدی رسیده اند که از ارائه قابلیت ضبط مکالمات تلفنی به طور بومی در اندروید P حکایت می کنند. از شواهد و قرائن پیداست که برنامه نویسان گوگل به پروژه اوپن سورس اندروید کدهایی اضافه کرده اند که وجود یک «بوق ضبط مکالمه» را تأیید می کند.

پیش بینی شده که این بوق احتمالا زمانی شروع به پخش می کند که کاربر روی دکمه ضبط مکالمات اشاره کرده باشد. مطابق گزارشات، به نظر می رسد که این صدا دارای فرکانس ۱۴۰۰ هرتز باشد تا همه افراد در تمام سنین بدون هیچ مشکلی بتوانند آن را بشنوند. همچنین مشخص شده که این بوق ضبط مکالمه هر ۱۵ ثانیه یک بار تکرار می شود تا طرفین هنگام مکالمه از ضبط صدا آگاه باشند.

در کنار این موضوع و بر اساس مشاهدات بعضی از کاربران انجمن های XDA-Developers، به نظر می رسد که اپلیکیشن شماره گیر پیش فرض اندروید P حاوی قابلیت جدیدی است که تا کنون در اندروید وجود نداشته است.

به گفته یکی از مهندسان شرکت سونی، اندروید بعدی دارای قابلیتی است که می تواند تمام شماره های تلفنی که در دفترچه مخاطبین شما نیستند را مسدود کند. به تمام چیزهایی که به آن ها اشاره شد، بهبود وضعیت طول عمر باتری را هم اضافه کنید تا تقریبا بفهمید با چه چیزی در آینده طرف خواهید بود.

طراحی اندروید P چگونه خواهد بود؟

طراحی اندروید P چگونه خواهد بود؟

اندروید P چه ظاهری خواهد داشت؟ احتمالا با ظاهر فعلی اش بسیار متفاوت خواهد بود. از همه برجسته تر، وام گرفتن از فرورفتگی نمایشگر آیفون ایکس است. نمایشگر آیفون ایکس تقریبا تمام پنل جلویی را می‌پوشاند به جز قسمتی در بالای نمایشگر که دوربین و سنسورهای مختلف قرار گرفته اند. طبق گفته های بلومبرگ گوگل احتمالا می خواهد پشتیبانی مشابهی به اندروید P از لحاظ نرم افزاری اضافه کند. این در حالیست که مسلما تا زمان عرضه اندروید P، موبایل های بسیاری عرضه خواهند شد که نمایشگری مشابه به آیفون X دارند.

بهره گیری از فرورفتگی نمایشگر فقط بخشی از یک بازطراحی بزرگ احتمالی برای اندروید است. گوگل می خواهد کسانی که آیفون را به موبایل های اندرویدی ترجیح می دهند با «بهبود ظاهر نرم افزاری» به سمت خود ترغیب کند. بازخوردها نسبت به فرورفتگی نمایشگر آیفون ایکس ضد و نقیض بود و بسیاری از کاربران، شخصی سازی های بیشتر اندروید را نسبت به سیستم عامل موبایل اپل ترجیح می دهند. بنابراین نزدیک کردن طراحی اندروید به iOS می تواند جنجال برانگیز هم باشد.

جایگاه دستیار گوگل کجاست؟

جایگاه دستیار گوگل کجاست؟

نمی توان منکر این قضیه شد که دستیار گوگل، حالا تبدیل به جزئی جدایی ناپذیر از اندروید تبدیل شده. البته این دستیار هوشمند، تازه راهش را آغاز کرده و گوگل برای آن برنامه های بسیاری دارد.

به همین منظور، این احتمال وجود دارد که دستیار گوگل، در اندروید بعدی میزبان قابلیت های بیشتری باشد و نقش اساسی تری روی موبایل های اندرویدی ایفا کند. به عنوان مثال، ممکن است در اندروید P اجازه استفاده از فرمان های صوتی در اپ ها به کاربر داده شود. این ویژگی کمی نیست و می تواند نحوه کار کردن با موبایل ها را به طور کلی تغییر دهد.

اندروید P چه زمانی معرفی می شود؟

اندروید P چه زمانی معرفی می شود؟

به رسم هر سال، اهالی مانتین ویو در کنفرانس گوگل I/O از اندروید بعدی پرده بر می دارند و از ویژگی های تازه آن می گویند. امیدواریم امسال هم از این قضیه مستثنی نباشد و در Google I/O 2018، از نزدیک شاهد اندروید بعدی باشیم.

رویداد Google I/O 2018، قرار است در بازه ۸ تا ۱۰ ماه می (۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت)  برگزار شود و احتمال می رود که نقطه عطف آن، اندروید P باشد. اما سوال اینجاست که شما از اندروید بعدی چه انتظاراتی دارید؟ آن ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • sadaf
    sadaf | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    هیچ چیز اصلا قابل توجه و جالبی که آدم خیلی ذوق داشته باشه براش دیگه نداره فقط اسمش از 8 میشه 9 از تندروی 6 به بعد دیگه تغییر و تحول جالبی تو اندروید هنوز صورت نگرفته

  • sina zakeri
    sina zakeri | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    اندروید های جدید دیگه عملا انقلابی صورت نمیگیره توشون و ریزه کاری بهشون اضافه میشه که برای حس این ریزه کاری ها فقط باید گوشی خوب داشت مثل وی 30 پلاس

  • Abolfazl
    Abolfazl | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    من 4.3 ام ;)

    • علی زارع
      علی زارع | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

      خدایی هنوز داره برنامه رو ساپورت میکنه.نمیدونم چرا گوگل اینجوری میکنه.ب جا پشتیبانی فقط شده تو سر هم ورژن جدید دادن بیرون

    • omid hedayatnej
      omid hedayatnej | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

      چهار دیگه واقعا قدیمی هست ? ولی دمت گرم ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی