ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بهره گیری همزمان از بنزین، گاز CNG و الکتریسیته؛ اشکودا Vision X با پیشرانه ای عجیب رونمایی شد

طراحی محصولات اشکودا یکی پس از دیگری تهاجمی تر از قبل می شوند و کانسپت جدید این خودروساز به نام Vision X، که در نمایشگاه ژنو از آن رونمایی شده، از این قائده مستثنی نیست. ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

طراحی محصولات اشکودا یکی پس از دیگری تهاجمی تر از قبل می شوند و کانسپت جدید این خودروساز به نام Vision X، که در نمایشگاه ژنو از آن رونمایی شده، از این قائده مستثنی نیست. مانند هر نمونه نمایشی دیگر این اتومبیل از رینگ های بزرگ 20 اینچی و دستگیره درب های مخفی، برای ایجاد نمای کناری جذاب تر، بهره می برد.

مشابه طراحی خارجی، کابین خودرو شایسته یک کانسپت اروپاییست؛ ترکیب رنگ و مواد غیر متعارف و مدرن در کنار نمایشگر های بزرگ و فرم ساده و مینیمال داشبورد خودرو، به خوبی انتظار بینندگان را برآورده می کند.

این کراس اوور کانسپت می تواند از بنزین، گاز CNG و موتور های الکتریکی خود قدرت بگیرد که در نوع خود عجیب و جالب است. پیشرانه بنزینی این اتومبیل نمونه 1.5 لیتری معروف فولکس واگن بوده که مانند سایر پیشرانه های گازسوز اشکودا، به جای لقب TSI از پسوند G-TEC استفاده می کند.

در صورت استفاده از حالت CNG، موتور این خودرو قادر به تولید نیرویی 130 اسب بخاری و گشتاور 200 نیوتون متریست که چندان هیجان انگیز به نظر نمی رسد؛ اما برای مصارف شهری کاملاً کافی خواهد بود. گاز طبیعی فشرده یا CNG در دو مخزن جدا ذخیره می شود. یک مخزن در زیر صندلی های عقب و دیگری در پشت محور عقب جای دارند، مخزن دوم تنها در صورتی وارد عمل می شود که اتومبیل به نیروی بیشتری نیاز داشته باشد.

پیشرانه مدرن Vision X از دو موتور الکتریکی نیز تشکیل می شود؛ یکی از این موتورها نقش ژنراتور برای پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری و آن یکی با تولید 70 نیوتون متر گشتاور توسط باتری های لیتیوم یونی، آن را به محور عقب انتقال می دهد. موتور الکتریکی دوم توسط سیستم ترمز خودرو شارژ شده و در صورت لزوم در اختیار راننده قرار می گیرد.

با توجه به نیاز راننده، حالت های RWD، AWD و FWD در کنار گشتاور کلی فوق العاده 1000 نیوتون متری در دسترس خواهند بود. البته با وجود این گشتاور زیاد، پرفورمنس این کراس اوور با وجود شتاب صفر تا صد 9.3 ثانیه ای و حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت چندان خوب نیست. حداکثر رنج این خودرو تقریبا مشابه خودروهای مرسوم بنزینی و حدوداً 650 کیلومتر برآورد می شود. میزان تولید دی اکسید کربن Vision X به میزان 89 گرم در هر کیلومتر و به شکل چشم گیری اندک است.

در کنار رونمایی Vision X، کمپانی اهل چک از نسخه های فیس لیفت دیگر خودروهایش از قبیل Fabia ،Kodiaq و Klement نیز رونمایی به عمل آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    اصن دستگیره در نداره?یطوری مخفی طراحی کردن خودشونم نمیدونن کجاس

مطالب پیشنهادی