ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه Maven
تکنولوژی

همکاری گوگل و وزارت دفاع آمریکا موجی از خشم را میان کارکنان این کمپانی برانگیخته است

گوگل اغلب خود را از فعالیت های سیاسی و نظامی به دور می دارد، حالا اما مشخص شده که در توسعه الگوریتم های هوش مصنوعی به وزارت دفاع آمریکا کمک می کند و همین مساله موجی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

گوگل اغلب خود را از فعالیت های سیاسی و نظامی به دور می دارد، حالا اما مشخص شده که در توسعه الگوریتم های هوش مصنوعی به وزارت دفاع آمریکا کمک می کند و همین مساله موجی از خشم را میان برخی کارکنان این کمپانی به راه انداخته است.

این همکاری که پیش از این توسط گوگل پنهان شده بود در قالب پروژه Maven صورت می گیرد و هدف از آن توسعه الگوریتمی برای تجزیه و تحلیل فیلم های ثبت شده توسط پهپادها است.

به گفته منابعی که نخواسته اند نامشان فاش شود، جزئیات مربوط به همکاری گوگل با پنتاگون هفته گذشته و از طریق یک ایمیل داخلی منتشر شده است.پروژه Mavenبر اساس این گزارش تعدادی از کارکنان کمپانی ساکن مانتن ویو عقیده دارند که توسعه هوش مصنوعی برای مقاصد نظارت نظامی پرسش های اخلاقی بسیاری را به همراه دارد. «اریک اشمیت» در این باره می گوید:

دغدغه عمومی این است که از دستاوردهای این پروژه به نحوی برای کشتن مردم استفاده شود.

نقش گوگل در این پروژه فراهم کردن APIهای «تنسور فلو» است که کتابخانه نرم افزاری قدرتمندی برای محاسبات عددی به شمار می رفته و به طور خاص برای یادگیری ماشین در مقیاس بزرگ تنظیم شده است.

هرچند مسئولان ارشد مدعی شده اند که پروژه Maven کاربردهای رزمی ندارد، با این حال کارکنان هنوز از مشارکت با سازمان های نظامی ناراضی هستند.

پروژه Maven یا «گروه میان کارکردی جنگ الگوریتمی» در سال 2017 راه اندازی شد و ماموریت اصلی آن بهره گیری از یادگیری ماشینی برای بررسی حجم عظیم اطلاعات و تصاویر و فیلم‌هایی است که توسط دوربین‌های مداربسته و دیگر ابزارهای نظارتی و جاسوسی ضبط می‌شوند.

به نظر هوش مصنوعی برای ارتش ایالات متحده اهمیت خاصی دارد چرا که به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» این سازمان در سال 2017 بالغ بر 7.4 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • yosof
    yosof | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    این حرفا رو به خودم میگم:
    - طبق آمار، فقط 18 روز دنیا صبر کنه و برای کشتن همدیگه و برتری طلبی و بسط سیاستهای مخوف، هزینه های میلیارددلاری رو متوقف کنن (که فقط درخواب اتفاق میافته)، فقر مطلق از کره زمین ریشه کن میشه.
    - فقط در جنگ استالینگراد (یکی از صدهاجنگ قرن بیستم) حدود 2 میلیون نفر کشته شدند!!
    - مرزدانش همیشه ابتدائا دراختیار نیروهای نظامی هست و چندسال بعد عمومی میشه.
    - درچنین دنیایی کسی صحبت از صلح و انسانیت میکنه، یا واقعا ساده و بی خبره یا کلاتعطیله.(البته ابتدائا باید از درصلح دربیاییم اما غالبا نتیجه ای نداره به خصومت و جنگ کشیده میشه، چون ملاک منفعت هست و نه حق وباطل)

    - هیچ چشم انداز روشنی برای آینده جهان متصور نیست.فقط یک انسان از جنس عالم بالا میتونه این جهان رو درست کنه.اما آیا ما واقعا دنبال اون انسان کامل (perfect human) حرکت میکنیم؟واقعا میخواهیم وضع درست بشه؟یا منتظریم تا کره زمین کلا نابود بشه تا بفهیم وضع چقدر داغونه و انگیزه اصلاح وضعیت درما بوجود بیاد؟ یا فعلا دنبال بازیها و اصطلاحات دهن پرکن چپ و راست، سوسیالیسم،مارکسیسم، دموکراسی، کپیتالیسم،لیبرالیسم و.. هستیم و انتظار داریم از توی اینها یه تحفه نجات بخشی برای بشریت بیاد؟!

    • yosof
      yosof | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

      نتیجه حدود400 سال دین گریزی چی شد؟
      www.aparat.com/v/ouOgU

      www.aparat.com/v/qzHov

      www.aparat.com/v/Xd7R9/%D9%88%D9%88%D8%AF%DB%8C_%D8%A2%D9%84%D9%86_%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%AF%D8%B1_%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1_%D8%A7%D8%B2_%D8%A8%DB%8C_%D9%87%D8%AF%D9%81_%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86_%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C

      ?فقط در سال گذشته ۶۵ هزار نفر در استرالیا به خودکشی اقدام کرده اند?
      www.lifeline.org.au/about-lifeline/lifeline-information/statistics-on-suicide-in-australia

      در سوئد و ژاپن اولین عامل مرگ مردان ۱۵ تا ۴۴ سال خودکشی است.در ژاپن دومین عامل مرگ زنان ۱۵ تا ۴۴ سال خودکشی است. ?
      رتبه 2 خودکشی در جهان،کره جنوبی.رتبه 10 ژاپن. تعدادخودکشی درژاپن، دوبرابر تعدادکشته های تصادفات ایران(که ایران تقریبا رتبه اول رو درجهان درتصادفات داره).
      پول مالیات مردم صرف بمب اتم و سلاحهای پیشرفته برای سلاخی بهتر انسان میشه.صرف تامین و حمایت صهیونیسم میشه که بتونه روزروشن به زنان و دختران و... شلیک کنه و عین خیالش نباشه.آمریکا روی خون سرخپوستان و بومیان و آفریقایی ها بنا شده و اروپاهمینطور... حرف زیاده.اگر درخانه کس است یک حرف بس است.

  • MarShaL
    MarShaL | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    این همه سیاست و سیاست مداری که چی بشه اخه به جای این کار ها پولی که برای ارتش خرج میشه، خرج ریشه کن کردن فقر کنن

مطالب پیشنهادی