ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستیار هوشمند هواوی
تکنولوژی

چیپست کایرین 670 احتمالاً هوش مصنوعی را به موبایل های میان رده هواوی می آورد

بر اساس گزارش هایی از منابع چینی چیپست کایرین 670 ساخت هواوی قرار است به همراه واحد پردازش های عصبی عرضه شود که قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای موبایل های میان رده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

بر اساس گزارش هایی از منابع چینی چیپست کایرین 670 ساخت هواوی قرار است به همراه واحد پردازش های عصبی عرضه شود که قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای موبایل های میان رده بهره مند از این چیپست فراهم می کند.

قابلیت های هوش مصنوعی در چیپست های موبایل امکان بهبود کارکردهای متعدد موبایل ها از جمله عکس برداری و مصرف باتری را فراهم می کند.

گمان می رود این چیپست که احتمالاً توسط کمپانی TSMC و بر مبنای فناوری 12 نانومتری FinFET ساخته می شود، از 6 هسته پردازشی بهره مند باشد؛ 4 هسته کورتکس A53 با مصرف انرژی بهینه و دو هسته قدرتمند تر کورتکس A72 برای محاسبات سنگین تر. همچنین انتظار می رود چیپ پردازشگر گرافیکی Mali G72 MP4 برای آن در نظر گرفته شود.

موبایل میت 10 بهره مند از قابلیت های هوش مصنوعی به لطف چیپست قدرتمند کایرین 970

انتظار می رود طراحی ماژول واحدهای پردازنده عصبی یا NPU (در واقع همان واحد هوش مصنوعی ) به کار رفته در این چیپست مشابه با نمونه به کار رفته در کایرین 970 باشد؛ چیپستی که پیش از این در موبایل میت 10 هواوی (بررسی دیجیاتو) تعبیه شده بود. البته احتمالاً قابلیت های کارکردی آن نسبت به 970 محدودتر باشد.

گمان می رود هواوی در نهایت قصد داشته باشد موبایل هایی میان رده از سری آنر را با این چیپست و قابلیت های هوش مصنوعی آن روانه بازار کند. همچنین گزارش شده که نسبت به چیپست میان رده فعلی کایرین 659، که در برخی از موبایل های هواوی تعبیه شده، مدل 670 یک پیشرفت بزرگ در زمینه کارایی نسبت به نسل قبلی به حساب آید.

هوش مصنوعی اخیراً به بخش مهمی از موبایل های بهره مند از این فناوری بدل شده. مدیاتک در چیپست هلیو P60 این قابلیت را ارائه کرده و کوالکام نیز اعلام نموده که علاوه بر چیپست های پرچمدار سری اسنپدراگون 800، چیپست اسنپدراگون 660 نیز از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد.

انتظار می رود چیپست 670 در ماه جاری میلادی معرفی شود و موبایل میان رده ای پی 20 لایت نیز با این چیپست روانه بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    یقیناََ هوش مصنوعی یه cpu میان رده از بالارده پایین تره چون اگه مثله هم باشن قبمت میان رده میشه پرچمدار

مطالب پیشنهادی