ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسخه اسپرت از بوگاتی شیرون با تمرکز بر روی هندلینگی بهتر در ژنو 2018 رونمایی شد [تماشا کنید]

چندی پیش بوگاتی اعلام کرد که قصد دارد نسخه جدیدتر و صد البته بهتری از شیرون را راهی بازار کند. این خودروساز فرانسوی بالاخره پس از گذشت دو سال از عرضه نسخه اصلی با معرفی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۶

چندی پیش بوگاتی اعلام کرد که قصد دارد نسخه جدیدتر و صد البته بهتری از شیرون را راهی بازار کند. این خودروساز فرانسوی بالاخره پس از گذشت دو سال از عرضه نسخه اصلی با معرفی بوگاتی شیرون اسپرت جدید در نمایشگاه خودروی ژنو امسال بیان کرد که این خودرو نسبت به نسخه قبلی قدرتمند تر نبوده، اما به لطف پیشرفت ها و تغییرات مثبتی که در آن رخ داده، باید انتظار عملکردی سریعتر و چابکی بیشتر در پیچ های تند داشته باشیم.

شیرون معرفی شده در اتوشو ژنو از یک پکیج هندلینگ داینامیک و یک سیستم تعلیق نسبتا سفت برخوردار است. این سیستم تعلیق اکنون از استراتژی کنترلی جدیدی بهره برده  و به جذب کننده های شوک مدرن تری نیز مجهز شده است. به لطف این تغییرات کمک فنرهای نسخه اسپرت نسبت به نسخه استاندارد سفت تر بوده و واکنش آن ها 10 درصد افزایش یافته است. جالب اینکه تنظیمات این سیستم می تواند در حالت هندلینگ مدیریت شده و بهبود پیدا کند.

Bugatti-Chiron_Sport-2019

دیفرانسیل محورعقب شیرون اسپرت بهینه سازی شده و ویژگی جدیدی نیز به نام Dynamic Torque Vectoring (گشتاور برداری پویا) به آن اضافه شده که گشتاور را به صورت مخصوص و جداگانه به هر چرخ منتقل کرده و در پیچ ها و جاده های شیبدار فرمان پذیری خودرو را تا حد قابل قبولی افزایش می دهد.

Bugatti-Chiron_Sport-2019 (2)

از طرف دیگر این سوپر اتومبیل در مقایسه با نسخه استاندارد در حدود 18 کیلوگرم سبک تر بوده که این وزن کمتر به لطف استفاده از مواد اولیه سبک وزن تر و بهره گیری از فیبرکربن در چرخ ها و تکه هایی از داشبورد و تیغه های برف پاک کن حاصل شده است. به علاوه شیشه پنجره عقب و سر اگزوز این خودروی اسپرت نیز سبکتر شده اند که در واقع همین کاهش وزن قسمت های مختلف، عامل اصلی افزایش سرعت و چابکی خودرو است.

بوگاتی با افتخار بیان می کند که اولین تولیدکننده در صنعت خودروسازی است که موفق شده از فیبرکربن در برف پاک کن های جلو خودرو استفاده کند. تولید تیغه های برف پاک کن ها به واسطه فیبرکربن سبب شده که وزن برف پاک کن ها نسبت به نمونه رایج در حدود 77 درصد کاهش پیدا کند.

Bugatti-Chiron_Sport-2019 (2)

بوگاتی ادعا می کند که این خودروی اسپرت در مقایسه با مدل پایه شیرون پیست Nardo را 5 ثانیه سریعتر طی می کند. گفته می شود بیشترین سرعت ثبت شده از این خودرو در پیچ های این پیست در حدود 200 کیلومتر در ساعت است.

استفان وینکلمان، رئیس بوگاتی درباره این خودرو می گوید که ما شیرون اسپرت را برای مشتریانی توسعه داده ایم که خواهان تجربه رانندگی اسپرت تر در مسیرهای پر پیچ و خم هستند. حفظ ماهیت و اصالت بی نظیر شیرون برای ما اولویت خاصی داشته؛ بنابراین در طی مراحل تولید این خودرو ما تلاش کرده ایم که کارایی و شتاب را افزایش داده و با بهبود راحتی یک خودروی لوکس مخصوص استفاده روزانه را راهی جاده ها کنیم.

بوگاتی تفاوت های کوچکی نیز در ظاهر این خودرو اعمال کرده که نسخه اسپرت این خودرو نسبت به نسخه معمولی قابل تشخیص باشد. در این راستا یک سری تکه های رنگی قرمز، آبی، نقره‌ای و یا طوسی تیره به قسمت انتهایی این شیرون جدید اضافه شده که با فیبرکربن های بکار رفته در خودرو هماهنگ است.

بوگاتی یک نمونه از شیرون اسپرت مذکور را با تمام ویژگی های گفته شده در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 در معرض دید علاقه مندان قرار داده است. این سوپراسپرت قرمز رنگ که از یک برچسب قیمتی 3.67 میلیون دلاری برخوردار است به احتمال زیاد گران ترین خودروی تولیدی در نمایشگاه خودروی امسال است.
در ادامه از شما دعوت می کنیم گالری تصاویر و ویدئویی از رونمایی این خودرو در ژنو را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی