ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: مردم نگران گران شدن اینترنت نباشند

وزیر ارتباطات امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه اقتصاد مقاومتی، خبر داد که اینترنت در سال آینده گران نخواهد شد و روال طبیعی نرخ پهنای باند در ابعاد بین‌المللی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

وزیر ارتباطات امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه اقتصاد مقاومتی، خبر داد که اینترنت در سال آینده گران نخواهد شد و روال طبیعی نرخ پهنای باند در ابعاد بین‌المللی را یک سیر نزولی عنوان کرد.

«محمد جواد آذری جهرمی» اقتصاد مقاومتی را در لایه‌های مختلف وزارت ارتباطات واکاوی کرد و توسعه فناوری اطلاعات را در تقویت زیرساخت‌های ارتباطاتی سایر شهرها مثال زد که توسط دولت جدید در حال شکل‌گیری است. او تاکید کرد که: «در حال حاضر همه شهرهای کشور از خدمات نسل سوم و چهارم برخوردار شده‌اند.»

وزیر ارتباطات از حذف یک سری موضوعات انحصاری در دستان شرکت مخابرات خبر داد و همچنین درباره برنامه ریزی به‌منظور رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش اینترنت خط ثابت اشاراه کرد که سیاست‌های اولیه آن تنظیم شده و به‌زودی اجرایی خواهد شد:

«افزایش محتوای داخلی و تولید محتوای بومی از برنامه‌های اصلی ماست که تسهیل‌بخشی برای این امر در تغییر تعرفه‌ها در مصوبه 266 خود را نشان داد. امروز نسبت به سال گذشته ظرفیت محتوای داخلی 40 درصد رشد کرده است که عدد قابل توجهی است اما باید تلاش کنیم این عدد را رشد دهیم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه مهمترین پروژه اقتصادی ما کریدور فاوا است، که در مجموعه فرودگاه پیام در حال پیگیری است بیان کرد:

«فاز اول این پروژه تمام شده و فاز دوم آن نیز آغاز شده است و فاز سوم که فاز نهایی است، در سال آینده انجام می شود. هشت شرکت برنامه‌های خود را آغاز کرده اند و دو شرکت بین‌المللی نیز در این پروژه فعال هستند. رشد کسب و کار حوزه فاوا امسال قابل توجه بود و در سال آینده برای رفع موانع این کسب و کارها برنامه ریزی خواهیم کرد و بستر مناسب برای زیست بوم این کسب و کارها را فراهم می کنیم.»

محمدجواد آذری جهرمی سال نخست دوران وزیر بودنش را در حالی به اتمام می‌رساند که دو موضوع مهم تغییر یافتن تعرفه‌های اینترنت و طرح رجیستری بعد از سال‌ها وقفه به فاز اجرایی در آمده‌اند و هرچند ایرادات و مشکلاتی را در پی داشتند، اما نشان از عزم راسخ یکی از جوان‌ترین وزرای کشور بعد از انقلاب دارد، عزمی که باید دید در سال‌های آینده حاصل و نتایجش چه خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • عباس صادقی
    عباس صادقی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    یاد اون کلام معروف افتادم، اینترنت گران نخواهد شد، همه را اینترنت دار میکنیم ?

  • ethansdq
    ethansdq | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    خب دیگه تموم شد فاتحه اینم بخونید . اینم یه شرو ور دیگه مثل قضیه مردم نگران نباشند گوشی گرون نمیشه( ریجستری)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی