ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Pal-V Liberty
خودرو

امکان خرید اولین خودروی پرنده جهان به نام Pal-V Liberty فراهم شد

این روزها توجه تمامی نشریات و رسانه های فعال در حوزه اتومبیل و حمل ونقل به سوئیس و هشتاد و هشتمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو معطوف شده است. هماننده دوره های پیشین، امسال نیز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

این روزها توجه تمامی نشریات و رسانه های فعال در حوزه اتومبیل و حمل ونقل به سوئیس و هشتاد و هشتمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو معطوف شده است. هماننده دوره های پیشین، امسال نیز جمعی از برترین خودروسازان جهان در این نمایشگاه معتبر بین المللی گرد هم آمده اند تا برخی از آخرین و جدیدترین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

2018 Geneva Motor Show

در کنار شرکت های بزرگ و پرآوازه، کمپانی های بعضا کوچک و کمتر شناخته شده نیز فرصت حضور در نمایشگاه ژنو را مغتنم شمرده و سعی می کنند با ارایه محصولات خود در این ویترین جهانی نامی برای خود دست و پا کنند.

شرکت هلندی PAL-V یکی از این موارد است که سه شنبه گذشته از نسخه نهایی و آماده تولید یک خودروی پرنده با نام لیبرتی (Liberty) رونمایی کرد. جالب اینکه علاقه مندان به این وسیله نقلیه دو منظوره می توانند از طریق وبسایت این کمپانی نسبت به خرید آن اقدام کنند.

Pal-V Liberty

به گفته مقامات PAL-V خودروی دو نفره لیبرتی بر روی زمین حداکثر سرعتی در حدود 100 مایل (معادل 160 کیلومتر) در ساعت داشته و در هوا می تواند به نهایت سرعت 112 مایل (معادل 180 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند؛ همچنین حداکثر ارتفاع پروازی این اتومبیل پرنده 11 هزار فوت (معادل تقریبا 3350 متر) و برد آن در آسمان 350 مایل (معادل حدودا 560 کیلومتر) اعلام شده است.

Pal-V Liberty

ظاهرا تغییر وضعیت لیبرتی از یک خودروی زمینی به یک وسیله نقلیه پرنده به سادگی فشردن یک دکمه نبوده و نیازمند دخالت دست است. البته Pal-V ادعا می کند که لیبرتی جهت آماده شدن برای پرواز به کمتر از 10 دقیقه زمان نیاز دارد.

Pal-V Liberty

اولین نسخه از لیبرتی با پسوند Limited Edition ارایه شده و 499 هزار یورو قیمت خواهد داشت؛ از این نسخه برای تولید به تعداد 90 دستگاه برنامه ریزی شده و تحویل آن از سال 2019 آغاز می شود.

Pal-V Liberty

بعد از نسخه اولیه، نسخه دیگری با نام Liberty Sport Edition و قیمت احتمالی 299 هزار یورو به فروش خواهد رسید. درباره توانایی ها و مشخصات فنی این نسخه حرفی به میان نیامده است.

Pal-V Liberty

ناگفته نماند کمپانی PAL-V برای آموزش نحوه هدایت وسیله نقلیه پرنده خود کلاس هایی را برگزار خواهد کرد. این خودرو در مراحل نهایی کسب مجوزهای لازم برای پرواز در ایالات متحده و اروپا بوده و ظاهرا مشکلی از بابت همخوانی با قوانین و مقررات نخواهد داشت.

بد نیست اشاره کنیم افرادی که هدایت لیبرتی را بر عهده می گیرند، باید دارای گواهینامه خلبانی باشند. همچنین وجود یک باند کوتاه به منظور نشست و برخاست لیبرتی الزامی است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

    اونوقت ما واسه یه شام خریدن باید ۶ ساعت تو ترافیک بمونیم

  • ali313401914125
    ali313401914125 | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی