ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا کانسپت سوپرا و نسل سوم از آئوریس را در ژنو رونمایی کرد

سرانجام پس از شایعات بسیار زیاد، ارایه مدل های کانسپت و تصاویر جاسوسی بالاخره نام سوپرا رسما توسط تویوتا احیا شد. این کمپانی ژاپنی در نمایشگاه خودروی ژنو که این روزها در حال برگزاریست، با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

سرانجام پس از شایعات بسیار زیاد، ارایه مدل های کانسپت و تصاویر جاسوسی بالاخره نام سوپرا رسما توسط تویوتا احیا شد. این کمپانی ژاپنی در نمایشگاه خودروی ژنو که این روزها در حال برگزاریست، با رونمایی از کانسپتی هیجان انگیز با نام کامل GR Supra Racing به نوعی بازگشت این مدل بسیار پرطرفدار را نوید داد.

Toyota-GR_Supra_Racing_Concept-2018 (2)

همانطور که از نام GR Supra Racing می توان حدس زد، این خودرو توسط زیر مجموعه اسپرت ساز تویوتا یعنی گازو ریسینگ توسعه یافته و یک مدل مسابقه ای محسوب می شود.

Toyota-GR_Supra_Racing_Concept-2018 (2)

در ساخت این مفهومی هیجان انگیز استفاده از مواد سبک وزن اولویت اصلی بوده و از کامپوزیت در جای جای بدنه از جمله سپرها، کاپوت، آینه های جانبی و باله بزرگ عقبی بهره گرفته شده است.

Toyota-GR_Supra_Racing_Concept-2018 (2)

برای کاهش وزن تا حداکثر میزان ممکن، پنل درها از فیبر کربن ساخته شده و در داخل کابین اجزای غیر ضروری حذف شده اند.  همانند سایر مدل های مسابقه ای این بخش توسط میله های مقاوم محافظت شده و یک کپسول آتش نشانی برای مواقع ضروری در دسترس راننده قرار گرفته است.

Toyota-GR_Supra_Racing_Concept-2018 (16)

آنطور که اعلام شده با آپدیتی که در ماه آینده برای بازی گرن توریسمو ارایه می شود، امکان رانندگی با این مفهومی جدید بصورت مجازی میسر خواهد شد.

Toyota-GR_Supra_Racing_Concept-2018 (16)

اگر چه مقامات تویوتا درباره تولید یا عدم تولید سوپرا حرفی به میان نیاورده اند، اما معرفی مدلی با این نام و احیای آن پس از 16 سال می تواند امیدها را برای طرفداران زنده نگه دارد.

Toyota-GR_Supra_Racing_Concept-2018 (16)

از سوی دیگر وبسایت تاپ گیر ادعا کرده نسخه نهایی این اتومبیل اسپرت یا یک موتور 6 سیلندر خطی توربوی ساخت ب ام و، ژانویه 2019 در نمایشگاه دیترویت معرفی خواهد شد. بر اساس گمانه زنی ها، احتمال می رود موتور مذکور همان موتور ب ام و M3 باشد.

Toyota-GR_Supra_Racing_Concept-2018 (16)

آقای تتسویا تادا (Tetsuya Tada) مدیر پروژه سوپرا در گفتگویی که با این نشریه انگلیسی داشته با اشاره به موضوع یاد شده افزوده سوپرا علی رغم شباهت های فنی با ب ام و Z4، یک مدل کاملا اسپرت بوده و عملکردی متفاوت از همزاد آلمانی خواهد داشت.

Toyota-GR_Supra_Racing_Concept-2018 (2)

او در این باره به تاپ گیر گفته:

ما دنباله روی مدل تمام اسپرت سوپرا خواهیم بود. خصوصیات مشترک این دو (Z4 و سوپرا) کمتر از آن چیزی است که تصور می کنید. سوپرا شبیه GT86 و سوبارو (BRZ) نیز نخواهد بود.

Toyota-GR_Supra_Racing_Concept-2018 (16)

به غیر از موتور، سیستم تعلیق سوپرا نیز توسط باوارایی ها توسعه داده خواهد شد. البته تنظیمات سیستم تعلیق نیز تفاوت هایی با Z4 داشته و برای عملکردی اسپرت احتمالا سفت تر خواهد بود.

Toyota-GR_Supra_Racing_Concept-2018 (16)

ناگفته نماند سوپرا در کارخانه های ب ام و تولید خواهد شد. بر روی این مدل محبوب لوگوی GRMN که شکل اختصاری Gazoo Racing Masters of the Nurburgring است، نصب می شود. حال باید تا سال آینده و نمایشگاه دیترویت منتظر ماند و دید که تویوتا چه چیزی برای علاقه مندان سرعت و هیجان تدارک دیده است.

در کنار مفهومی GR Supra Racing، تویوتا نسل سوم از هاچ بک آئوریس (Auris) را نیز با خود به ژنو آورده است. این نسل از آئوریس طراحی به مراتب جذاب تری داشته و می تواند یکی از خوش چهره های کلاس خود لقب بگیرد.

Toyota-Auris-2019 (7)

برای آئوریس سوم که بر پایه پلتفرم TNGA ساخته شده، تویوتا مطابق با استراتژی جدید خود دو پیشرانه هیبریدی در نظر گرفته است. در این استراتژی تویوتا برای مدل های اصلی و پرفروش خود دو نوع پیشرانه ارایه می کند، یکی از این پیشرانه ها بر روی فاکتورهایی مثل مصرف سوخت و راحتی و دیگری بر روی قدرت و عملکرد اسپرت تاکید دارد.

Toyota-Auris-2019 (7)

نیروبخش نسخه هیبریدی آرام و سر به زیر آئوریس سوم، پیشرانه ای متشکل از موتور 1.8 لیتری و یک موتور برقی است. به گفته تویوتا عملکرد آئوریس مجهز به این پیشرانه 122 اسب بخاری ساکت و نرم بوده و هزینه نگهداری آن به دلیل مصرف سوخت مناسب بسیار کم خواهد بود.

Toyota-Auris-2019 (7)

برای افرادی که به دنبال قدرت بیشتر باشند، خودروساز ژاپنی مدل هیبریدی مجهز به موتور 2 لیتری را پیشنهاد می دهد. این نسخه در مجموع 180 اسب بخار قدرت دارد و با توجه به پدال های تعویض دنده از پشت فرمان می تواند تجربه لذت بخشی را برای رانندگان به ارمغان بیاورد.

Toyota-Auris-2019 (7)

علاوه بر پیشرانه های هیبریدی، نسل سوم از تویوتا آئوریس با یک موتور بنزینی 1.2 لیتری نیز قابل انتخاب است. متاسفانه درباره جزئیات دقیق این موتور اطلاعاتی منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی