ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

برداشت استون مارتین از یک اتومبیل لوکس و مدرن؛ با کانسپت لاگوندا ویژن آشنا شوید

همانطور که احتمالا میدانید استون مارتین، کمپانی لاگوندا را در سال 1947 خریداری کرد و از آن زمان تاکنون خودروهای این تولیدکننده تحت برند کمپانی خریدار راهی بازار می شوند. اما حالا در نمایشگاه خودروی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

همانطور که احتمالا میدانید استون مارتین، کمپانی لاگوندا را در سال 1947 خریداری کرد و از آن زمان تاکنون خودروهای این تولیدکننده تحت برند کمپانی خریدار راهی بازار می شوند. اما حالا در نمایشگاه خودروی ژنو به نظر می رسد که این برند همچنان زنده بوده و کمپانی مادر تمایلی به از بین بردن نام آن ندارد.
روز گذشته کمپانی استون مارتین کانسپت جدیدی را با نام لاگوندا ویژن معرفی کرد که گفته می شود تا سال 2023 دو خودرو بر مبنای آن ساخته خواهد شد.

Aston_Martin-Lagonda_Vision_Concept-2018 (2)
مدیران استون مارتین مدعی اند لاگوندا اولین برند لوکس جهانی خواهد بود که به صورت انحصاری از قوای محرکه و تکنولوژی های دوست دار محیط زیست (که عموما با نام zero-emission شناخته می شوند) استفاده خواهد کرد. البته تسلا نیز پیش از این چنین ادعایی را مطرح کرده بود که تنها یک بار کیفیت ساخت محصولات آن به حداقل استانداردهای کشورهای جهان دوم رسیده بود.

Aston_Martin-Lagonda_Vision_Concept-2018 (2)گفته می شود کانسپت لاگوندا ویژن حکایت از زبان جدید طراحی کمپانی استون مارتین داشته و در واقع یک پیش نمایش از روش طراحی است که قرار است برای اولین بار در خودرویی از این کمپانی در سال 2021 دیده شود.

Aston_Martin-Lagonda_Vision_Concept-2018 (2)مارک ریچمن، رئیس دپارتمان طراحی کمپانی استون مارتین معتقد است که کانسپت لاگوندا ویژن یک طراحی بسیار جسورانه‌ و خاص است. این مدیر ارشد می گوید تحول در قوای محرکه خودروها صنعت خودروسازی را به سمتی هدایت می کند که مهندسان تمرکز کمتری را صرف قدرت موتور و شتاب خودروها کرده و به دیگر جزئیات خودرو بپردازند. در واقع انقلاب الکتریکی سبب می شود که طراحی و تولید خودروها از متدها و روش های رایج فعلی فاصله فراوانی بگیرد.

این طراح خلاق می گوید که این کانسپت جدید قلمروی وسیعی از فرصت‌های طراحی را پیش روی طراحان قرار داده و در واقع امکان تولید مدل های خاص را برای کمپانی استون مارتین فراهم می کند.

Aston_Martin-Lagonda_Vision_Concept-2018 (2)

در واقع ریچمن معتقد است که طراحان در دنیای خودروهای الکتریکی دیگر دغدغه طراحی فضای نسبتا بزرگی را برای قرار دادن قوای محرکه داخلی در جلوی خودرو و قسمت نشستن سرنشینان ندارند. آن ها می توانند با فراغ بال و با ذهن آسوده تری خودروهای خلاقانه و صد البته جذاب خود را طراحی کنند.

این موضوع کاملا در کانسپت مذکور دیده شده و باتری‌های خودرو در فضای کف آن تعبیه شده اند. بنابراین حجم بیشتری در اختیار کابین و سرنشینان خودرو قرار گرفته است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کمپانی توجه خاصی به کابین خودرو داشته و حتی برای تولید صندلی های داخل کابین با طراح مشهور مبلمان انگلیسی دیوید لینلی (پسر شاهزاده مارگارت) نیز همکاری داشته است.

Aston_Martin-Lagonda_Vision_Concept-2018 (2)در واقع مهندسان طراح این کمپانی می گویند به لطف استفاده از قوای محرکه الکتریکی، فضای داخلی بیشتری در اختیار آن ها قرار گرفته و به همین جهت کابین خودرو برای آن ها اولویت خاصی پیدا کرده است.

Aston_Martin-Lagonda_Vision_Concept-2018 (2)ویژگی جالب دیگری که در لاگوندا ویژن به چشم می خورد درب های آن است. درب های عقب این خودرو به سمت خارج و بالا باز شده و به این ترتیب فضای بیشتری از سقف نسبت به حالت رایج در اختیار سرنشینان قرار می گیرد. مسافران این وسیله نقلیه می توانند با آزادی بیشتری از فصای بزرگتر خودرو استفاده کرده و به راحتی از آن خارج و یا به آن وارد شوند.

Aston_Martin-Lagonda_Vision_Concept-2018 (2)تفاوت دیگری که در درون کابین این کانسپت الکتریکی به چشم می خورد صندلی های مخصوص جلوی آن است. صندلی های جلوی لاگوندا ویژن به نحوی طراحی و نصب شده اند که اصلا به صندلی های سنتی شبیه نبوده و بر روی یک سری بازوی جانبی قرار گرفته اند. بنابراین این صندلی ها توانایی چرخش 180 درجه داشته و به هیچ عنوان در فضای داخلی خودرو تداخل ایجاد نمی کنند.

Aston_Martin-Lagonda_Vision_Concept-2018 (18) به علاوه فرمان جدیدی نیز در این خودروی مفهومی مورد استفاده قرار گرفته که می تواند از سمت راست به سمت چپ حرکت کرده و خودرو حتی می تواند در حالت رانندگی خودران نیز قرار بگیرد.

Aston_Martin-Lagonda_Vision_Concept-2018 (18)این کانسپت الکتریکی با تکیه بر خیال پردازی های دنیای خودروهای مفهومی، از باتری حالت جامد برای پیمایش رنج 644 کیلومتری مورد نظر خود استفاده کرده است. در این میان بد نیست بدانید که طراحان لاگوندا ویژن اصرار دارند که این وسیله نقلیه با به چالش کشیدن روش های سنتی به یک خودروی واقعی اشاره می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی