ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش اولین دوره از مسابقات پابجی پس از انتشار رسمی: StarLadder و تورنمنت 100 هزار دلاری

یکی از وعده ها و اهداف اصلی سازندگان پابجی از همان روزهای اول عرضه بازی در حالت دسترسی زودهنگام، وارد شدن به عرصه ورزش های الکترونیکی بود. در آن زمان بازی هنوز مشکلات زیادی داشت ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

یکی از وعده ها و اهداف اصلی سازندگان پابجی از همان روزهای اول عرضه بازی در حالت دسترسی زودهنگام، وارد شدن به عرصه ورزش های الکترونیکی بود. در آن زمان بازی هنوز مشکلات زیادی داشت و به دلیل این مشکلات ادعای سازندگان بازی به سخره گرفته شد. اما این قضیه نتوانست جلوی سازندگان بازی را بگیرد و اولین دوره مسابقات بزرگ بازی در ماه نوامبر 2017 با 200,000 دلار جایزه برگزار شد.

حالا با گذشت حدودا 3 ماه از عرضه نسخه اصلی روی پلتفرم پی سی و ایکس باکس بالاخره وقت آن رسیده که توانایی های بازی در عرصه ورزش های الکترونیکی دوباره محک زده شود. در طول این ماه شاهد دو مسابقه برگزار شده توسط پلتفرم استریمینگ توییچ و دیگری توسط شرکت برگزار کننده و نام آشنای ESL بودیم. اما جایزه تعیین شده برای این مسابقات و مقیاس برگزاری آنها آنقدر بزرگ نبود.

اما این هفته شرکت روسی StarLadder بزرگترین سری مسابقات بازی پابجی پس از عرضه شدن نسخه اصلی بازی را برگزار کرد. این تورنمنت شامل 16 تیم دعوت شده از سراسر جهان و با حضور بهترین بازیکن ها در تمامی مناطق بود. این مسابقات از اول ماه مارس تا چهارم در شهر کیو اوکراین و در سالن Kiev CyberSport Arena برگزار و مبلغ 100,000 دلار جایزه برای آن در نظر گرفته شد.

فرمت برگزاری مسابقات به این صورت بود که 16 تیم دعوت شده در یک گروه قرار می گرفتند و در طی 4 روز تورنمنت هر روز 5 بار درون سرور با همدیگر به رقابت می پرداختند. تیم اول هر مسابقه 250 امتیاز دریافت می کرد و امتیازها به صورت تصاعدی تا 25 امتیاز برای مقام شانزدهم به تیم ها اختصاص می گرفت.

تمامی مسابقات تورنمنت در حالت اول شخص بوده و در مپ Erangel (مپ قدیمی مسابقات) در حالت هوای آفتابی پیگیری شد. البته در آغاز هر روز از تورنمنت تیم ها یک مسابقه دست گرمی و در حالت سوم شخص هم داشتند.

16 تیم دعوت شده از تمامی قاره ها و کشورها بودند و همه انگیزه بالایی برای پیروزی داشتند. لیست کامل شرکت کنندگان به شرح زیر است:

MiTH جنوب شرق آسیا
OGN Entus Ace آسیا
Athletico اقیانوسیه
GOL چین
4am چین
IFTY چین
Vega Squadron کشورهای روسی
AVANGAR کشورهای روسی
Team Liquid اروپا
FaZe Clan اروپا
Team Vitality اروپا
Luminosity آمریکای جنوبی
Tempo Storm آمریکای شمالی
Team Solomid (TSM) آمریکای شمالی
Cloud9 آمریکای شمالی
Ghost Gaming آمریکای شمالی

مسابقات با حضور سازنده اصلی بازی یعنی برندان گرین شروع شد و تیم ها به رقابت پرداختند. در طول این چهار روز نه تنها شاهد سطح بسیار بالایی از رقابت بودیم، بلکه انتقادات و صحبت های بازیکنان حرفه ای را درباره بازی شنیدیم. برخی از بازیکنان می گفتند که مپ Erangel نیاز به بازسازی و اصلاح دارد، برخی از نیاز بازی به پیاده سازی یک سیستم امتیازدهی استاندارد صحبت می کردند، برخی راجع به تقابل وجهه های تکنیکی و تاکتیکی بازی در سطح تیمی سخن می گفتند و عده ای دیگر از سطح بالای مسابقات تعریف می کردند.

در نهایت و بعد از چهار روز رقابت تماشایی تیم FaZe Clan موفق شد با کسب مجموع 3607 امتیاز به مقام قهرمانی دست یابد. تیم های Liquid و Vitality پس از FaZe در رده دوم و سوم قرار گرفتند. به این تریب تیم FaZe مبلغ 50,000 دلار، تیم Liquid مبلغ 20,000، تیم Vitality مبلغ 9,000 دلار و باقی جایزه کل 100,000 دلاری میان تیم های بعدی تقسیم شد.

سطح بالای مسابقات و میزان تماشاچی های فراوان نشان می دهند که سازندگان بازی در مسیر درستی قرار گرفته اند و موفقیت پابجی و برگزاری مسابقات بزرگتر و هیجان انگیزتر در آینده را تضمین می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی