ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت اپل درگاه لایتنینگ
تکنولوژی

ایده های عملی نشده اپل برای ضد آب کردن درگاه لایتنینگ

بعد از سال ها بالاخره آیفون هایی که طی دو سال اخیر ساخته شدند، از قابلیت مقاومت در برابر آب برخوردار بودند. با این وجود به علت عدم آب بندی درگاه لایتنینگ، در صورت متصل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

بعد از سال ها بالاخره آیفون هایی که طی دو سال اخیر ساخته شدند، از قابلیت مقاومت در برابر آب برخوردار بودند. با این وجود به علت عدم آب بندی درگاه لایتنینگ، در صورت متصل بودن به شارژ یا هر ابزار جانبی دیگری امکان آسیب رسیدن به آیفون شما در زمان برخورد با آب وجود دارد. حال متخصیین اپل ایده هایی برای رفع این مشکل دارند.

در پتنتی که به تازگی به نام کمپانی کالیفرنیایی به ثبت رسیده ایده تغییر شکل درگاه لایتنینگ و کانکتور ورودی به آن پیشنهاد شده است، به نحوی که یک پوشش خارجی روی محل اتصالات را خواهد پوشاند تا از ورود مایعات و سایر آلودگی ها جلوگیری شود. علاوه بر این وقتی کابل شارژ یا هدفون یا هر ابزار دیگری به موبایل وصل می شود، شکل گوه ای کانکتور دیگر امکان ورود آب به درگاه را از بین می برد.

پتنت اپل درگاه لایتنینگ

البته مهندسین اپل پیشنهاد دیگری را نیز برای دستیابی به هدف مورد بحث ارائه داده اند که اجرای آن از ایده قبلی دشوارتر بوده، اما نتیجه بهتری بر جای می گذارد.

بر این اساس درون خود آیفون یا ابزارهای جانبی یک موتور بسیار کوچک نصب خواهد شد تا با ایجاد وکیوم در محل اتصال کانکتور و درگاه امکان نفوذ هرگونه مایعات را مسدود سازد. ضمن این که بر طبق اسناد منتشر شده موتور مذکور می تواند همزمان برای ایجاد ویبره در موبایل نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

با استفاده از روش مذکور ضد آب بودن یک درگاه به یک گزینه اختیاری بدل خواهد شد و کاربر می تواند با خیال راحت هدفون متصل به آیفون اش را با خود به استخر ببرد.

از انجا که پتنت های مورد بحث در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسیده اند، مشخص است که مدیران فعلاً تمایل چندانی به اجرایی کردن آنها در آیفون های عرضه شده به بازار نداشته اند.

گرچه هنوز احتمال بهره گیری از این دو ایده در آینده وجود دارد، اما کمپانی های بزرگ هرساله هزاران پتنت را به ثبت می رسانند که هرگز از آنها استفاده نمی کنند. ضمن این که به طور حتم افراد زیادی از معرفی یک درگاه و کانکتور جدید که به معنی بی استفاده شدن قبلی ها و نیاز دوباره به مبدل ها خواهد بود استقبال نمی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • EhsanNasiraei
    EhsanNasiraei | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

    آدم که با شارژر تو آب نمیره !?

  • Mohammad Golmohammadi
    Mohammad Golmohammadi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

    پس ایفون 7 و 7 پلاس هیچی هستن؟ کیا این مطلبا میذارن؟

    • {ASUS} Lt.Vonarian
      {ASUS} Lt.Vonarian | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

      سوال منم همین بود :)))

    • mohamadreza
      mohamadreza | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

      باهوش
      با سواد
      دکتر
      نوشته ضد آب هستن
      اما چون درگاه لایتنینگ یکمی اسیب پذیره وقتی که دستگاه توی شارژ باشه یا چیز دیگه از طریق درگاه متصل باشه
      ایفون اسیب میبینه

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

      اصلاح شد، با تشکر از شما.

مطالب پیشنهادی