ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصاحب اسنپ توسط اپل
تکنولوژی

کارشناسان: اپل برنامه ای برای تصاحب اسنپ و پیام رسان اسنپ چت ندارد

همیشه در میان فعالان بازار بورس وال استریت شایعات زیادی از یکی شدن برندها و تصاحب شرکت ها توسط دیگر کمپانی ها به گوش می رسد. یکی از مطرح ترین این شایعات احتمال خریداری کمپانی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

همیشه در میان فعالان بازار بورس وال استریت شایعات زیادی از یکی شدن برندها و تصاحب شرکت ها توسط دیگر کمپانی ها به گوش می رسد. یکی از مطرح ترین این شایعات احتمال خریداری کمپانی اسنپ -مالک پیام رسان محبوب اسنپ چت- توسط اپل بود. شایعه ای که به نظر می رسد قرار نیست رنگ واقعیت به خود بگیرد.

مالکیت بر اسنپ می توانست حضور قدرتمند اپل در عرصه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی را تضمین نماید. احتمال موفقیت چنین شراکتی از آن جهت بالا در نظر گرفته می شد که می دانیم مدیران هر دو کمپانی تمرکز ویژه ای روی توسعه تکنولوژی واقعیت افزوده دارند و معتقد هستند که آینده از آن این فناوری است.

خریداری اسنپ توسط اپل

اسنپ در حال حاضر بیش از ۲۲ میلیارد دلار ارزش دارد که با توجه به جایگاه و موقعیت اپلیکیشن در اختیار این کمپانی رقمی مناسب به نظر می رسد. ضمن این که بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار پول نقدی که در حساب های اپل وجود دارد می توانست انجام چنین معامله ای را بسیار آسان نماید.

با این همه پاسخ مثبت به یک سوال احتمالاً مانع از پرداخت رقم مذکور شده است. آیا سازنده آیفون ها نمی تواند با صرف هزینه ای کمتر خود به همان چیزی دست پیدا کند که از خریداری اسنپ به دست می آورد؟ ظاهراً جواب تیم کوک و همکارانش به این سوال مثبت است.

بررسی سابقه اپل در خریداری دیگر کمپانی ها نیز احتمال مورد بحث را کاهش می دهد. بیشترین ولخرجی اپل در طی سالیان گذشته پرداخت ۳ میلیارد دلار جهت خریداری کمپانی Beats در سال ۲۰۱۴ بود و بعید است به این زودی ها رکورد مذکور شکسته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی