ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینترنت ۲۰ مگابیتی برای ۲ میلیون مشترک ایرانی در سال ۹۷

چندی پیش وزیر ارتباطات درباره لزوم گذر از فناوری ADSL و رسیدن به VDSL گفته بود و امروز در نشست خبری آنلاین خود با اصحاب رسانه ضمن تاکید بر این موضوع خبر داد که تا پایان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۰

چندی پیش وزیر ارتباطات درباره لزوم گذر از فناوری ADSL و رسیدن به VDSL گفته بود و امروز در نشست خبری آنلاین خود با اصحاب رسانه ضمن تاکید بر این موضوع خبر داد که تا پایان سال ۹۷، دو میلیون ایرانی قادر خواهند بود اینترنتی با سرعت 20 مگابیت را دریافت کنند.

به گفته «محمد جواد آذری جهرمی» سرعت اینترنت در کشورمان مطابق با اهداف اقتصاد مقاومتی باید سرعت اینترنت به ۲۰ مگابیت بر ثانیه برسد که این مساله در پورت‌های ADSL فعلی میسر نیست:

«تکنولوژی ما ADSL است و پنج درصد ظرفیت مشترکان ما می‌توانند ۱۶ مگابیت برثانیه خدمات دریافت کنند. مفهوم ۲۰ مگابیت این است که باید تکنولوژی تغییر کند و به سمت VDSL یا FTTH حرکت کنیم. شرکت‌ها را هم برای استفاده از ظرفیت بورس و جذب سرمایه خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه تشویق کرده‌ایم. امیدواریم تا پایان سال ۹۷ بیش از ۲ میلیون پورت پرسرعت سرویس دهد.»

او درباره توسعه اینترنت روستایی نیز اطلاعاتی را در اختیار اصحاب رسانه قرار داد و تاکید کرد که نباید به روستاییان صرفا به چشم مصرف کننده اینترنت نگاه کرد و از لزوم تغییر این نگاه گفت:

«مهمتر از ارایه اینترنت به روستاها، ارایه خدمات به روستاییان است تا آنها صرفا مصرف کننده نباشند. در دولت قبل ۲۷ هزار روستا با استفاده از ردیف USO دارای اینترنت شدند که الان ۶۰ هزار کاربر آنلاین هستند و بیش از ۲۵۰۰ مرکز بهداشتی روستایی به شبکه متصل شدند.»

به گفته جهرمی بیش از ۵۵ درصد از روستاها از طریق USO تحت پوشش قرار گرفته اند و مابقی هم درحال تکمیل پوشش هستند که این آمار در دولت قبل مساوی با ۲۷ هزار روستا بوده است. او تاکید می‌کند که امروزه با استفاده از فناوری USO روستاییان کشور دارای اینترنت شدند و آمار تقریبی انان را معادل ۶۰ هزار کاربر آنلاین معرفی می‌کند: :

«امروز بیش از ۲۵۰۰ مرکز بهداشتی روستایی به شبکه متصل شدند. ضمنا تا همین شب گذشته ۶۰۰ هزار نفر روی بستر USO در روستاها درحال استفاده از رومینگ ملی بودند و تحت پوشش قرار دارند.»

وزیر ارتباطات کشورمان پیش‌تر نیز از گران نشدن اینترنت در سال آینده خبر داده بود و وعده داده بود که توسعه صنعت ICT کشور در سال 97 به مراتب از سرعت عمل و کیفیت قابل‌قبولتری نسبت به سال جاری خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    و همچنان سرعت آپلود ۷ کیلوبایت ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی