ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ: دیگر در حوزه موبایل ال جی را رقیب به حساب نمی آوریم

سامسونگ در جریان رویداد کنگره جهانی موبایل سال 2018 اعلام کرد که دیگر ال جی را در حوزه موبایل به عنوان رقیب خود به حساب نمی آورد. این موضوع توسط یکی از سخنگویان سامسونگ اعلام ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

سامسونگ در جریان رویداد کنگره جهانی موبایل سال 2018 اعلام کرد که دیگر ال جی را در حوزه موبایل به عنوان رقیب خود به حساب نمی آورد.

این موضوع توسط یکی از سخنگویان سامسونگ اعلام و با اشاره به ال جی توضیح داده شده که جدیدترین تلفن های هوشمند گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس (بررسی دیجیاتو) اپلیکیشن های از پیش نصب شده کمتری نسبت به رقبای خود دارند.

البته در این بین اشاره شده که اپل همچنان به عنوان رقیب سامسونگ به حساب می آید. این دو کمپانی که در برخی زمینه ها از جمله تولید نمایشگرهای آیفون توسط سامسونگ رابطه مناسبی با هم داشته اند، گاهاً انگشت اتهام را نیز به سوی یکدیگر نشانه رفته اند. حتی بارها به علت شکایات مختلف به دادگاه رفته و به علت نقض استفاده از پتنت ها یکدیگر را وادار به پرداخت جریمه کرده اند.

همچنین اپل و سامسونگ بارها ویدیوهایی را در راستای به رخ کشیدن برتری های موبایل های خود نسبت به رقیب منتشر کرده اند. البته این مسائل تنها به اپل و سامسونگ محدود نبوده، بلکه پیش از این اپل ویدیوهایی در ترغیب کاربران اندروید برای استفاده از گجت های مبتنی بر iOS منتشر کرده بود؛ اندرویدی که بزرگترین ارائه دهنده آن روی گجت ها، سامسونگ است.

میزان عرضه موبایل ها در سال 2017 در مقایسه با 2016

در رقابت بین سامسونگ و ال جی نیز به نظر می رسد، ال جی بیش از هر زمان دیگری از ادامه رقابت خسته شده باشد. بر اساس اعلام موسسه تحلیلگر بازار IDC در سال 2017 سامسونگ موففق شده 21.6 درصد از سهم بازار موبایل را به خود تخصیص دهد، در حالی که اپل با 14.7 درصد رتبه دوم را کسب کرده. از سوی دیگر ال جی به عنوان یک نام جداگانه در تولید کنندگان برتر تلفن های هوشمند جایی ندارد و در بخش «سایرین» قرار گرفته است.

باید گفت که عمده ترین مشکل ال جی سامسونگ نیست، بلکه حضور تولید کنندگان چینی از جمله اوپو، هواوی و شیائومی باعث مشکل شدن رقابت شده. پیش از این آخرین باری که نام ال جی در لیست عرضه کنندگان برتر موبایل به عنوان نام های برتر حضور داشت، به سال 2013 باز می گشت که این کمپانی موفق شده بود 4.8 درصد از سهم بازار را به خود تخصیص دهد.

البته ال جی به تازگی استراتژی جدیدی را در زمینه معرفی تلفن های هوشمند در پیش گرفته و امید دارد بتواند وضع نابسامان واحد موبایل های خود را بهبود دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • poro alex
    poro alex | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    سامهنگ یا در واقع همون سامهنگ گه خورده با تویی که این خبر رو گذاشتی

  • noki a
    noki a | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    بستگی به این داره که منظور از رقیب چی باشه!
    رقابت تو ارائه گوشی هایی با صفحه بزرگتر یا رقابت تو آمار فروش بیشتر.
    چیزی که مهمه سود بیشتر هست که اپل فعلا هیچ شرکتی رو توش رقیب به حساب نمیاره.

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    @ami_ald
    منم حرفی از خوبی یا بدی برند هواووی نزدم داداش. فقط بر اساس امار و فروش معلونه هواووی داره خیلی سریع به اپل و سامسونگ میرسه.

  • ami_ald
    ami_ald | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    امیرحسین:
    منم مثل تو فکر میکردم همه میگفتن هواوی اشغاله نخر پشیمون میشی اما عکساشو که میدیدم میگفتم این گوشی عالیه تا اینکه یک ماه پیش نوا 2 پلاس گرفتم الان واقا پشیمونم زود شارژ تموم میکنه 3تا برنامه که باز میکنی کلا هنگ میکنه فقط ظاهر داره ولی اس 7 داشتم واقا پشیمون شدم اونو فروختم اینو گرفتم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی