ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

McLaren-Senna_GTR_Concept-2018 (1)
خودرو

هیولایی برای پیست؛ مکلارن از مفهومی SENNA GTR در ژنو رونمایی کرد

هشتاد و هشتمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو که این روزها در سوئیس جریان دارد، میزبان یک کانسپت فوق العاده هیجان انگیز از کمپانی مکلارن است. این اتومبیل مفهومی در واقع نسخه GTR از مدل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۲۰

هشتاد و هشتمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو که این روزها در سوئیس جریان دارد، میزبان یک کانسپت فوق العاده هیجان انگیز از کمپانی مکلارن است. این اتومبیل مفهومی در واقع نسخه GTR از مدل جدید سنا (Senna) بوده و بی تردید یکی از ستارگان امسال ژنو محسوب می شود.

McLaren Geneva Motorshow 2018 (12)

همانند نسخه اصلی، بدنه سنا GTR نیز بر پایه ویژگی "پیروی فرم از عملکرد" طراحی شده است؛ به همین جهت این خودرو هم در جلو و هم در عقب از گلگیرهای عریض تر و همچنین رینگ های جدید سود می برد.

McLaren Geneva Motorshow 2018 (12)

اسپلیتر غول پیکر جلو و دیفیوزر عظیم عقب دیگر ویژگی های شاخص سنا GTR هستند که در همکاری با باله بزرگ عقبی چیزی در حدود 1000 کیلوگرم نیروی پایین برنده یا همان downforce ایجاد می کنند.

McLaren Geneva Motorshow 2018 (12)

در زمان فعلی درباره مشخصات پیشرانه سنا GTR اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما به گفته مکلارن موتور آن توانایی تولید حداقل 615 کیلووات (825 اسب بخار) قدرت را دارد. بد نیست بدانید موتور 4 لیتری V8 نسخه استاندارد سنا 789 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

McLaren Geneva Motorshow 2018 (12)

با توجه به موتور قدرتمندتر، سنا GTR در مسیر مستقیم سریع تر از مدل استاندارد خواهد بود. علاوه بر این از آنجایی که نسخه GTR مخصوص پیست طراحی شده، سیستم تعلیق آن ارتقا یافته و دنده ها با سرعتی بیشتر تعویض می شوند. وظیفه چسبندگی به زمین نیز بر عهده تایرهای مسابقه ای ساخت پیرلی گذاشته شده است.

McLaren Geneva Motorshow 2018 (12)

سنا GTR که می توان آن را جانشین F1 GTR نامید، به احتمال زیاد بهترین رکوردها را در پیست کسب کرده و عنوان سریع ترین خودروی غیر فرمول یک مکلارن را با خود یدک خواهد کشید.

McLaren Geneva Motorshow 2018 (12)

آقای دن پری-ویلیامز (Dan Parry-Williams) مدیر بخش مهندسی طراحی مکلارن درباره این خودرو گفته:

مکلارن سنا از همان ابتدا با هدف تطابق با تمامی نیازهای جاده و پیست طراحی شده، بنابراین توسعه نسخه GTR از آن، بخشی از هدف پروژه اصلی است.

McLaren Geneva Motorshow 2018 (12)

اگر چه سنا GTR به نمایش گذاشته شده در ژنو، یک مدل مفهومی است، اما نسخه نهایی آن اکنون در مراحل توسعه بسر می برد. بر اساس برنامه ریزی ها از این ابر اتومبیل مخصوص پیست 75 دستگاه با قیمت 1 میلیون پوند (معادل 1.385 میلیون دلار) تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Modav
    Modav | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

    اون سلفیه چی میگه وسط عکسا؟! ?

    • Mr. Robot
      Mr. Robot | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

      مصلن ما رفتیم ژنو

مطالب پیشنهادی