ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل از صفحه‌‌ کلید مقاوم در برابر گرد و خاک خبر می‌دهد

اخیراً اپل پتنتی از یک صفحه‌ کلید جدید منتشر کرده که در برابر گرد و خاک (یا هر چیز ریز شبیه به آن) مقاوم است. این صفحه‌‌ کلید مقاوم در برابر گرد و خاک به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

اخیراً اپل پتنتی از یک صفحه‌ کلید جدید منتشر کرده که در برابر گرد و خاک (یا هر چیز ریز شبیه به آن) مقاوم است. این صفحه‌‌ کلید مقاوم در برابر گرد و خاک به دو روش می‌تواند از نشستن آنها بر روی خود جلوگیری کند. یک روش این است که درز‌ها و شکاف‌های میان همه‌ی کلید‌ها آب بندی و بسته شود. روش دوم این است یک پوشش و غشا‌ی مخصوص زیر هر کلید تعبیه شده و بدین طریق از ورود گرد خاک جلوگیری گردد. باید توجه داشت که پوسته و غشا‌ی در نظر گرفته شده باید به نوعی نصب شود که قادر باشد با هر‌ بار تماس هوای زیر هر کلید را خارج کرده و در کارایی کیبورد مشکلی ایجاد نکند.

با توجه به عکس‌های منتشر شده از این پتنت به نظر می رسد که اپل در‌ حال بررسی روش‌ها و گزینه‌های گوناگون برای دستیابی به یک صفحه کلید مقاوم در برابر گرد و خاک است. این پتنت در ۱۸ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ تنها یک روز پس از معرفی رسمی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ثبت شده اما به تازگی توسط اپل منتشر شده است.

اپل ضمن منتشر نمودن این پتنت خاطر نشان شد که کلید‌های این صفحه کلید ممکن است در تماس با ذرات جامد یا مایع آسب ببینند. به طور واضح، کمپانی کوپرتینویی رسما اعلام نموده که رسوبات باقی مانده از مایعات یا جامداتی نظیر شکر می‌توانند اتصال الکتریکی را مسدود کرده و مانع برقراری آنها شوند. همچنین ممکن است این اتفاق موجب شود که کلید‌ها دیگر نتوانند حرکت کرده و اصطلاحاً گیر کنند.

حال کاربران می‌دانند که چنین پتنتی وجود خارجی دارد و ممکن است طبق روال گذشته، پتنت‌های بی‌شمار دیگری در‌باره‌ی این نوع صفحه کلید‌ها پدید آیند اما ثبت شدن این طراحی‌ها دلیلی بر قطعی بودن ساخت چنین محصولاتی نیست و ممکن است چنین صفحه کلید‌هایی هیچگاه تولید نشده و هرگز به بازار تکنولوژی عرضه نگردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sadaf
    sadaf | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

    وای بابا اینا هم دیگه خودشونو مسخره کردن

مطالب پیشنهادی