ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک های واقعیت مجازی دیگر به دیدن بسنده نخواهند کرد؛ با Bose AR بهتر بشنوید

شرکت Bose که از شرکت‌های گمنام تکنولوژی واقعیت مجازی نیست، اخیراً طرح جدیدی در کنار مراسم «جنوب از جنوب غربی» مشهور به SXSW، یکی از بزرگترین فستیوال‌های موسیقی در آمریکا اعلام نموده و به نوعی این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

شرکت Bose که از شرکت‌های گمنام تکنولوژی واقعیت مجازی نیست، اخیراً طرح جدیدی در کنار مراسم «جنوب از جنوب غربی» مشهور به SXSW، یکی از بزرگترین فستیوال‌های موسیقی در آمریکا اعلام نموده و به نوعی این تکنولوژی را به مرحله‌ی جدیدی وارد کرده است. پلتفرم جدید این شرکت که Bose AR نام دارد تفاوتی اساسی با گونه‌های مشابه دارد چرا که دیگر به دیدن بسنده نکرده و روی شنیدن محتوای صوتی تایید خواهد کرد.

به عبارت دیگر، Bose AR از لحاظ تئوری و نظری قصد ندارد عناصر مصنوعی قابل دیدن را به دنیای واقعیِ قرار گرفته‌ جلوی چشم کاربر اضافه کند. بلکه می‌خواهد به عنوان چیزی شبیه به موسیقی متن زنده برای تمامی‌ مکان‌ها عمل کند.

برای مثال تصور کنید برای تعطیلات به شهری دور دست و مکانی توریستی رفته‌اید و سعی دارید به تماشای منظره‌های جالب بنشینید. در لحظه‌‌ای که به مکان متفاوتی می‌روید، می‌توانید محتوای صوتی دلخواهتان را شنیده و به صحبت‌های یک تاریخدان درباره‌ این محل‌ را گوش کنید یا بازخورد‌ها و خاطرات دیگر کاربران را بشنوید. به همین دلیل است کمپانی Bose ادعا می‌کند که بدین طریق فعل بیشتر شنیدن را به تماشای مناظر توریستی اضافه کرده است و تنها به دیدن بسنده نکرده است.

از نظر تئوری، Bose AR قادر است موقعیت مکانی مخصوص هر کاربر را سنجیده و سپس و به طور خودکار محتوای موردنظرش را برای او بفرستد. این محتوا تنها محدود به راهنمای توریستی یا شبیه به آن نخواهد شد و می‌تواند به روش‌های متفاوتی مصرف گردد و تجربیاتی کامل و عجیب را رقم زند. مثلا تصور کنید که با دیدن برج ایفل قادر باشید سر و صدای زمان ساختش را بشنوید یا وقتی در حال مشاهده ‌ی کولوسئوم هستید نعر‌ه‌‌ی گلادیاتور‌ها و تشویق کنندگانشان را بشنوید.

در مراحل بعدی، این پلتفرم قادر است به عنوان ابزاری برای مهیا کردن اطلاعات صوتی روزمره برای منو‌ها، علائم و دیگر محل‌ها استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی