ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 855
تکنولوژی

پشتیبانی چیپست اسنپدراگون 855 از اینترنت 5G تائید شد

کمپانی ژاپنی «سافت بانک» اخیرا لیست درآمدهای خود و عملکرد عملکرد 9 ماه گذشته کمپانی هایی را که در آن سرمایه گذاری کرده منتشر کرده که در بخش مربوط به اپراتور «اسپرینت»، به توسعه چیپست ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

کمپانی ژاپنی «سافت بانک» اخیرا لیست درآمدهای خود و عملکرد عملکرد 9 ماه گذشته کمپانی هایی را که در آن سرمایه گذاری کرده منتشر کرده که در بخش مربوط به اپراتور «اسپرینت»، به توسعه چیپست اسنپدراگون 855 اشاره شده است.

نکته مهم این است که بر اساس لیست سافت بانک این چیپست از مودم دوگانه بهره برده و در کنار قابلیت اتصال به شبکه های 4G از نسل جدید 5G نیز پشتیبانی می کنند،. کمپانی ژاپنی به مشخصات بیشتری از اسنپدراگون 855 اشاره نکرده، هر چند در ماه های آتی و با نزدیک شدن به موعد معرفی آن در پاییز، جزئیات بیشتری نیز منتشر خواهد شد.

یکی از مسائل جالب پیرامون این تراشه این است که «اسنپدراگون 855 فیوژن پلتفرم» نامیده می شود. در واقع کوالکام در رویکردی جدید چیپست های خود را پلتفرم می نامند که به قطعات مختلف تعبیه شده در آن اشاره دارد. البته فیوژن در این میان واژه ای جدید است که ممکن است به خاطر اهداف بازاریابی یا قابلیت های جدید به کار برده شود.اسنپدراگون 855

کوالکام سال گذشته از مودم X50 با قابلیت اتصال به شبکه های 5G رونمایی کرده و در مهر ماه سال جاری نیز آن را آزمایش نمود. بر اساس اظهارات این کمپانی، مودم مذکور در این آزمایش به سرعت بالای یک گیگابیت در ثانیه دست یافته که این رقم پس از راه اندازی کامل شبکه های 5G، به 5 گیگابیت در ثانیه نیز خواهد رسید.

مودم های جدید کوالکام به طور همزمان قادر به استفاده از شبکه های 4G و 5G هستند. بدین صورت که در صورت عدم دسترسی به 5G، دیتای کاربر و سیگنال های کنترل کننده بر بستر شبکه LTE و تحت فرآیندی با عنوان عملیات غیر مستقل (NSA) ارسال می شوند.

این کمپانی در هفته های گذشته نیز از مودم LTE جدید اسنپدراگون X24 نیز رونمایی کرد که از هر دو فناوری 4G و 5G پشتیبانی کرده و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی