ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Volkswagen-ID_Vizzion_Concept-2018 (22)
خودرو

برداشت فولکس واگن از سدان های آینده؛ کانسپت I.D. ویژن در ژنو رونمایی شد

فولکس واگن با معرفی کانسپت I.D. ویژن در نمایشگاه خودروی ژنو امسال نشان داد که سدان های الکتریکی این کمپانی تا سال 2030 دقیقا چگونه خواهند بود. با دقت به تصاویر این خودروی مفهومی متوجه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

فولکس واگن با معرفی کانسپت I.D. ویژن در نمایشگاه خودروی ژنو امسال نشان داد که سدان های الکتریکی این کمپانی تا سال 2030 دقیقا چگونه خواهند بود.

با دقت به تصاویر این خودروی مفهومی متوجه خواهید شد که سدان الکتریکی I.D. ویژن از بیرون تفاوت چندانی با سایر وسایل نقلیه نداشته اما فضای داخلی آن کاملا با آن چیزی که در خودروهای امروزی به چشم می خورد متفاوت است.

با حذف تجهیزات و کنترل های دستی این خودرو و با توجه به طراحی داخلی آن می توان بیان کرد که طراحان فولکس واگن به معنای واقعی کلمه تلاش کرده اند به سمت طراحی های خلاقانه و مدرنتری که احتمالا در آینده به چشم خواهد خورد حرکت کنند.

Volkswagen-ID_Vizzion_Concept-2018 (12)به عنوان نمونه یکی از طرح های خلاقانه ای که در این خودرو پیاده سازی شده استفاده از فرامین صورتی به جای فرامین کنترلی دستی است. مسافران این کانسپت الکتریکی می توانند از فرامین صوتی و حرکات دست استفاده کرده و به این طریق خودرو خود را کنترل کنند.

در واقع شبکه‌ای پیچیده از سنسورها در درون خودرو تعبیه شده که می تواند به کمک هوش مصنوعی کانسپت مورد نظر ما را هدایت کرده و در حالت خودران قرار دهد.

اگر به ظاهر کانسپت I.D. ویژن دقت کنید متوجه تشابه این سدان با دیگر اعضای خانواده I.D. فولکس واگن خواهید شد. نمای جلویی خودرو به خصوص چراغ های باریک و کشیده آن مشابه با کراس اوور برقی I.D. Crozz است.

جلوپنجره‌ کشیده‌، شیشه‌ بزرگ و خطوط بسیار ملایم روی بدنه این کانسپت تماما احساس مدرن بودن را به مخاطب منتقل کرده و در واقع نشان دهنده آینده‌ نگرانه بودن طراحی و ایده اصلی ویژن است.

اما در مورد قسمت بیرونی خودرو ما شاهد شبکه ای بزرگ از لیزرها، سنسورها، دوربین‌ها و دیگر تجهیزات پیشرفته ای هستیم که به صورت ماهرانه و صد البته جذاب و زیبا پنهان سازی شده اند.

Volkswagen-ID_Vizzion_Concept-2018 (12)

مهندسان طراح ویژن کامپیوترهایی را در درون این خودرو تعبیه کرده اند که داده‌های بدست آمده از سنسورها را با اطلاعات آنلاین مربوط به ترافیک جاده ها مقایسه کرده تا به کمک آن ها سدان الکتریکی مورد نظر ما را کنترل و هدایت کنند.

فولکس واگن در راستای آینده نگری تکنولوژی ارتباط بین خودروها را هم در این مدل تصور کرده که در صورت بهره مندی از آن اطلاعات صحیح تر و دقیقتری از جاده ها جمع آوری می شود.

Volkswagen-ID_Vizzion_Concept-2018 (22)

با توجه به اینکه مهندسان I.D. ویژن، این خودرو را به صورت کاملا خودران درنظر گرفته و تلاش کرده اند که تجهیزات و فناوری های خودروهای مستقل را بر روی آن قرار دهند طراحان نیز تمرکز خود را به روی طراحی کابین و استفاده هر چه بهینه تر از فضای داخلی معطوف کرده اند.

Volkswagen-ID_Vizzion_Concept-2018 (22)مثلا کابین کفپوش شده این کانسپت نسبتا بزرگ بوده و به 4 صندلی جادار مجهز است. پنجره‌ها و سقف از شیشه های بزرگی برخوردار اند که می توان با استفاده از قابلیت محدود کردن دید به داخل خودرو به صورت الکتریکی، شیشه ها را به نوعی دودی کرده و محیطی خصوصی و خانوادگی را فراهم کرد.

Volkswagen-ID_Vizzion_Concept-2018 (22)

تیم فولکس واگن تمام تلاش خود را به کار برده که تا حد ممکن این خودرو به تجهیزات و فناوری های فوق العاده مجهز کند. به عنوان نمونه کابین ویژن به یک فناوری خاص مجهز است که با همکاری مایکروسافت و هدست هولولنز (HoloLens) پیاده سازی آن امکان پذیر شده و به واسطه آن مسافران می توانند نمایشگرهای مجازی را بدست بیاورند.

Volkswagen-ID_Vizzion_Concept-2018 (22)

جالب بدانید هوش مصنوعی این خودرو به مرور زمان با ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به مالک و سرنشینان هوشمندتر می شود. به عنوان نمونه این خودرو می تواند با گذشت زمان صندلی مورد علاقه هر فرد و تنظیمات سیستم تهویه او را تشخیص دهد.

درست مشابه با مدل‌های دیگر خانواده I.D. فولکس واگن، کانسپت ویژن نیز به قوای محرکه تمام الکتریکی مجهز است. در واقع قوای محرکه این خودرو شامل دو موتور الکتریکی بوده که یکی در محور جلویی با قدرت ۱۰۱ اسب بخار بکار رفته و موتور الکتریکی دیگر با قدرت 201 اسب بخار محور عقب سدان را به حرکت در می آورند.

Volkswagen-ID_Vizzion_Concept-2018 (22)

براساس اطلاعاتی که در نمایشگاه خودروی ژنو منتشر شده این سدان الکترکی به یک باتری با ظرفیت ۱۱۱ کیلووات مجهز است. باتری مورد نظر ما می تواند با هر بار شارژ خودرو را در طی کردن مسافتی در حدود 665 کیلومتر حمایت کند.

Volkswagen-ID_Vizzion_Concept-2018 (22)

گفته می شود مدل نهایی که بر اساس این کانسپت تمام برقی تولید خواهد شد حداکثر تا سال 2022 طراحی و تولید و سپس راهی جاده ها خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yasinnn
    yasinnn | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

    طراحی بیرون خیلی خیلی بده

مطالب پیشنهادی