ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

hyundai-thomas-schemera
خودرو

یارگیری مجدد کره ای ها از ب ام و؛ توماس شمارا به هیوندای پیوست

شاید اگر در اواخر دهه 90 میلادی و یا سال های نخستین قرن حاضر شخصی درباره ارایه مدل های سریع و با خصوصیات اسپرت توسط هیوندای سخن می گفت، حرف های وی نه تنها جدی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

شاید اگر در اواخر دهه 90 میلادی و یا سال های نخستین قرن حاضر شخصی درباره ارایه مدل های سریع و با خصوصیات اسپرت توسط هیوندای سخن می گفت، حرف های وی نه تنها جدی گرفته نمی شدند، بلکه به خاطر تمسخرهای احتمالی شنوندگان، فرد مورد نظر مجبور به ترک محفل می شد!

1998-hyundai-sonata
فیس لیفت نسل سوم از هیوندای سوناتا که بین سال های 1996 و 1998 تولید شد

دلیل این امر کاملا مشخص است، در آن سال ها کره ای ها به تولید مدل های ارزان قیمت و اقتصادی مشهور بودند. به همین جهت فاکتورهایی مثل طراحی، کیفیت مواد به کار رفته، عملکرد بالا، هندلینگ و لذت رانندگی جزو اولویت های اصلی هیوندای و دیگر خودروسازان کره ای محسوب نمی شدند.

Hyundai-Santa-Fe-2000-2004
اولین نسل از شاسی بلند سانتافه که تولید آن از سال 2000 آغاز شد

سال 2006 را می توان به نوعی نقطه شروع انقلاب در صنعت خودروی کره دانست. در این سال بود که هیوندای-کیا با سپردن سکان هدایت دپارتمان طراحی خود به دست یکی از چیره دست ترین طراحان صنعت خودروی جهان یعنی پیتر شرایر، تولید مدل هایی با ظاهری چشم نواز و اروپایی را کلید زد.

Peter Schreyer

پس از جذب چند طراح برجسته دیگر و انقلاب در بخش نمای خارجی، کره ای ها چند سالی است که به دنبال انقلاب در بخش فنی نیز هستند. استخدام آلبرت بیرمن، مدیر سابق ب ام و M پاور، یکی از گام های اصلی و بزرگ در راستای تحقق این هدف بود که در سال 2015 برداشته شد.

Albert Biermann, vice president of Hyundai Motor Group, poses with the N 2025 Vision Gran Turismo

از آن تاریخ به بعد گاه و بی گاه خبرهایی مبنی بر استخدام مهندسین رده بالا توسط هیوندای به گوش رسیده است. در یکی از جدیدترین اخبار این چنینی، خودروساز کره ای توانسته با جلب نظر مثبت توماس شمارا (Thomas Schemera) وی را به جمع تیم مهندسین خود اضافه کند.

thomas-schemera-director-sales-and-marketing-bmw-m-division

آقای شمارا که پیش از پیوستن به هیوندای مدیر ب ام و M و ب ام و Individual در قاره آمریکا بوده، از این به بعد به عنوان مدیر دپارتمان خودروهای رده بالا و موتور اسپرت هیوندای فعالیت خواهد کرد. وی وظیفه تدوین استراتژی، برنامه ریزی محصول، فروش و بازاریابی مدل های اسپرت هیوندای را بر عهده خواهد داشت.

thomas-schemera-marketing-director-bmw-m

همانطور که اشاره شد، هیوندای پیش از توماس شمارا آقای بیرمن را نیز به استخدام خود درآورده؛ فیاض عبدالرحمان دیگر مهندسی است که این خودروساز کره ای از ب ام و جذب نموده است.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند هیوندای قصد دارد شعبه ای از بخش M ب ام و را در کره جنوبی به منظور توسعه مدل های N تاسیس کند! اتومبیل های مزین به نشان N در واقع نسخه های تقویت شده از مدل های استاندارد هستند.

2019-Hyundai-Veloster-N-108

هاچ بک i30 اولین مدلی است که با نشان N ارایه شده، این خودرو به لطف نظارت دقیق آلبرت بیرمن، عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته از بررسی های مختلف سربلند بیرون بیاید.

Hyundai i30 N

با تکیه بر این تیم فنی قدرتمند، شاید کره ای ها به فکر ارایه یک سوپر اتومبیل نیز بیفتند؛ اتفاقی که 10 سال پیش به هیچ وجه قابل پیش بینی و باورپذیر نبود، اما اینک به لطف گردآوری جمعی از برترین مهندسین و طراحان و همچنین برنامه ریزی صحیح، کاملا ممکن و دست یافتنی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی