ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Luxgen_Digiato (21)
خودرو

تایوانی ها در تهران؛ اولین آزمایش رانندگی با خودروهای لوکسژن در پیست آزادی

پیش از نمایشگاه خودروی تهران شرکت آرمان موتور کویر به عنوان نماینده شرکت لوکسژن تایوان به معرفی این برند و محصولاتش پرداخت و اولین رونمایی عمومی آن نیز در نمایشگاه خودروی تهران صورت پذیرفت. با ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

پیش از نمایشگاه خودروی تهران شرکت آرمان موتور کویر به عنوان نماینده شرکت لوکسژن تایوان به معرفی این برند و محصولاتش پرداخت و اولین رونمایی عمومی آن نیز در نمایشگاه خودروی تهران صورت پذیرفت.

با تعیین مصوبه جدید دولت در مورد خودروهای وارداتی و باز شدن سایت ثبت سفارش شرکت ها پس از یک خواب عمیق و طولانی یکی پس از دیگری در حال آماده شدن برای عرضه محصولات خود هستند، به گونه ای که هفته اخیر را می توان پر ترافیک ترین هفته کاری در طول سال 96 قلمداد کرد و باید منتظر بازار بسیار پر جنب و جوش در سال 97 باشیم.

در هر صورت شرکت آرمان موتور کویر اولین برنامه تست درایو را در پیست آزادی و با به صف کردن تمامی محصولات این شرکت تایوانی برگزار کرد که در ادامه به معرفی و بررسی اجمالی این برند تازه وارد خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

Luxgen_Digiato (9)

برای معرفی برند لوکسژن می توانید به این مطلب رجوع کنید، در این نوشتار تنها به معرفی و بررسی اجمالی محصولات لوکسژن خواهیم پرداخت.

لوکسژن S3؛ سدان کامپکت تایوانی

اولین محصولی که توانستیم پشت فرمان آن قرار بگیریم مدل S3  بود. این مدل به دلیل ابعاد کوچک تر خود در دسته سدان های سایز کوچک یا همان کامپکت قرار می گیرد. به طور مثال در این سگمنت خودروهایی همچون رنو سیمبل، هیوندای اکسنت، پژو 301، کیا سراتو سایپا و...در حال حاضر در کشور ما عرضه می شوند.

در بخش قوای محرکه این خودرو از یک موتور 4 سیلندر به حجم دقیق 1556 cc بهره می برد که توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت در حداکثر دور 6000 rpm و 150 نیوتن متر گشتاور در حداکثر دور 4200 rpm را دارا است.

این نیرو توسط جعبه دنده CVT ساخت شرکت JATCO ژاپن به چرخ های جلو انتقال داده می شود که در حالت تیپ ترونیک همانند یک جعبه دنده معمولی 7 دنده را برای شما شبیه سازی می کند. فرمان این خودرو از نوع تمام برقی است و تعلیق جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میل پیچشی است. وزن خودرو نیز معادل 1250 kg است.

در بخش امکانات و تجهیزات لوکسژن مدعی این مسئله است که متفاوت از دیگر برندهای این رده ظاهر شده است و به مدد فن آوری های خاص و ارتباطی این شرکت با نام های بزرگ صنعت موبایلی جهان همچون HTC که خود یک برند تایوانی به حساب می آید، محصولات خود را با تاکید بیشتر بر روی فن آوری های جدید صنعت خودروسازی عرضه می کند.

Image result for ‫لوکسژن S3‬‎

در هر صورت در بخش تجهیزات این مدل از چراغ های HID با قابلیت تنظیم ارتفاع، Day light، 6 دوربین در اطراف خودرو که امکانات مختلفی همچون دید بصری 360 درجه و دید از بالا علاوه بر امکان نمایش نقاط کور با استفاده از همین دوربین ها بر روی صفحه نمایش 9 اینچی لمسی کار شده در بخش بالای داشبورد را فراهم می کند.

سان روف، قابلیت اتصال گوشی همراه از طریق اپ اختصاصی شرکت لوکسژن، فرمان پذیری صوتی و سیستم ورود بدون کلید به همراه دکمه استارت از دیگر تجهیزات این خودرو به شمار می روند. 6 کیسه هوا، کروز کنترل، سیستم های کمکی ترمز از جمله ABS، BAS، EBD،BOS و سیستم کنترل پایداری ESC، HAC و...اشاره کرد.

Luxgen S3

با قرار گیری در پشت فرمان s3 اولین مسئله ای که توجه شما را جلب می کند، فرمان بسیار نرم خودرو است. جعبه دنده CVT نیز با نگه داشتن دور موتور رفتاری مشابه با باقی جعبه دنده های CVT دارد. شتاب گیری خودرو متوسط ارزیابی می شود و نمی توان انتظار خاصی با توجه به موتور این خودرو داشت.

صدای موتور در حین تخته کردن پدال گاز در اتاق خودرو شنیده می شود. در مورد نرمی و یا سفتی تعلیق و کوبش های احتمالی با توجه به مسیر کاملا صاف پیست آزادی اظهار نظر خاصی نمی توان کرد و با توجه به این که مدت زمان تست هر خودرو محدود به یک دور، دور پیست کوتاه آزادی بود صحبت خاصی دیگری در مورد این خودرو نمی توان انجام داد. لوکسژن در محدوده قیمتی 120 میلیون تومان عرضه خواهد.

لوکسژن U5؛ مینی کراس اور

دومین محصول لوکسژن که پشت فرمان آن قرار گرفتیم U5 بود. این خودرو از قوای فنی کاملا مشابهی با S3 برخوردار است اما در کاتالوگ این محصول قدرت موتور 120 اسب بخار ذکر شده است که 4 اسب بخار بیشتر از S3 است.

Luxgen_Digiato (21)

در هر صورت مهم ترین وجه تمایز U5 با S3 را در طراحی متفاوت ظاهری و همینطور سطح تجهیزات بالاتر عنوان کرد. وزن خودرو به نسبت S3 کمی بیشتر است و همینطور ظرفیت فضای صندوق به دلیل طراحی خودرو کوچک تر است (422 لیتر) و این مسئله در بخش طول کلی خودرو نیز صدق می کند، گرچه فاصله بین دو محور به یک اندازه است.

Luxgen_Digiato (23)

لوکسژن در این خودرو از صفحه نمایش بسیار بزرگ 12 اینچی در بخش مرکزی کنسول استفاده کرده است. این مینی کراس اور علاوه بر امکاناتی که پیشتر در بخش S3 گفتیم به فن آوری پارک هوشمند با نام اختصاری APA مجهز شده است که باید دید آیا همان پارک خودکار است یا این که نحوه کار کرد آن متفاوت با سیستم های متداول است.

Luxgen_Digiato (14)

همچنین یک دوربین دید عقب خودرو به صورت مستقیم علاوه بر 6 دوربینی که دور تا دور خودرو کار شده است وجود دارد. همانند مدل S3 خبری از صندلی های برقی در این خودرو نیست که کمبود آن با توجه به رده قیمتی آن احساس می شود.

Luxgen_Digiato (15)

این مدل نیز در بحث تجربه رانندگی به مقدار بسیار زیادی شبیه به S3 می ماند و شاید تنها وجه تفاوت آن ارتفاع بیشتر آن باشد. U5 احتمالا قیمتی حول و حوش 130 میلیون تومان خواهد داشت و از رقبای آن می توان به سانگ یانگ تیوولی، پژو 2008 و حتی رنو کپچر اشاره کرد.

لوکسژن U6 TURBO

سومین محصولی که پشت فرمان آن قرار گرفتیم مدل U6 بود که به نوعی یکی از پرچمداران برند لوکسژن محسوب می شود و به نظر می رسد که اولین محصولی خواهد بود که توسط این شرکت عرضه خواهد شد. مهم ترین وجه تمایز این کراس اور با دو محصول قبلی را باید در بخش قوای محرکه جست و جو کرد.

Luxgen_Digiato (26)

موتور به حجم دقیق 1798 سی سی 4 سیلندر توربوشارژ شده توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت در بازه 5000 تا 5500 rpm را دارا است. همچنین گشتاور این موتور 256 نیوتن متر در بازه 2400 تا 4000 rpm است. این نیرو توسط جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت آیسین ژاپن به چرخ های جلویی ارسال می شود. وزن خودرو نیز معادل 1500 kg است و چرخ های 17 اینچی بر روی این مدل قرار داده شده است. با این که ابعاد کلی خودرو بزرگ تر از U5 است اما در بخش فضای صندوق حجم کمتری دارد(405 لیتر).

در بخش امکانات و تجهیزات این مدل علاوه بر تجهیزاتی که پیشتر در بخش امکانات و تجهیزات مدل U5 عرض کردیم، کامل ترین سطح تجهیزات عرضه شده توسط این برند را دارا است.

به طور مثال علاوه بر صفحه نمایش  12 اینچی لمسی پورتهای AV، AUX و USB اختصاصی نیز تعبیه شده است. بر روی صندلی راننده، میکروفن و بلند گوی تلفن همراه نصب شده است. صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت و صندلی شاگرد با قابلیت تنظیم دستی در 4 جهت، درب برقی صندوق عقب، سیستم هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی با تعداد اسپیکر بیشتر از مهم ترین امکانات این مدل به شمار می روند.

Luxgen_Digiato (10)

در بخش تجهیزات ایمنی نیز این مدل به سیستم پیشگیری از تصادفات(رادار کنترل فاصله با خودروی جلویی) موسوم به FCW+ است. سیستم ایمنی پیشگیری از تصادفات موسوم به PDS+ و رادار کنترل رانندگی بین خطوط که به اختصار LDWS+ خوانده می شود از امکانات شاخص این بخش به شمار می روند.

با نشستن پشت فرمان U6 شاهد حس و حال رانندگی بهتری به نسبت دو خودروی قبلی هستیم و فرمان خودرو با شرایط وزنی بهتر تجربه رانندگی لذت بخش تری را به راننده می دهد. موتور خودرو با توجه به تجهیز به توربوشارژر قدرت بیشتری دارد و با کمک پدال شیفتر های پشت فرمان رانندگی اسپرت تری را عرضه می کند.

Luxgen_Digiato (28)

به صورت کلی سواری خودرو مناسب ارزیابی می شود و با توجه به این که این خودرو تنها به صورت محور متحرک جلو عرضه می شود شاهد کم فرمانی محور جلو در پیچ ها با سرعت بالا هستیم که بخش منفی ماجرا است اما در بخش مثبت به دلیل این که خبری از انتقال قدرت به چرخ های عقب نیست باعث کاهش وزن خودرو می شود. گرچه این کراس اور تجهیزات و امکانات بسیار زیادی را با خود حمل می کند که خود می تواند به سنگین تر شدن خودرو دامن بزنند. کیفیت کلی چرم داخل اتاق نیز خوب به نظر می رسند و این مورد می تواند یکی از نقاط قوت این مدل به شمار رود.

در هر صورت این کراس اور می تواند به رقبایی همچون نیسان جوک پلاتینیوم تنه بزند و با توجه به موتور توربوشارژر خود می تواند رقیب سر سختی برای مدل جوک اسپرت با قیمت بسیار بالاتر تبدیل شود. به احتمال زیاد این مدل با قیمت 160 تا 170 میلیون تومان با توجه به تعرفه های موجود عرضه خواهد شد.

لوکسژن S5 Turbo

در نهایت نوبت به سدان S5 رسید و پشت فرمان آن قرار گرفتیم. S5 از قوای فنی مشابه با U6 بهره می برد. حتی چرخ های این مدل نیز از نوع 17 اینچی هستند اما در بخش ظرفیت صندوق عقب شاهد ظرفیت بیشتر این مدل به نسبت U6 هستیم(470 لیتر).

طرح کلی داشبورد خودرو متفاوت از U6 است و خبری از صفحه نمایش عظیم الجثه 12 اینچی نیست و به جای آن از صفحه نمایش 9 اینچی استفاده شده است. تریم داخلی خودرو نیز طرح چوب است. در بخش امکانات و تجهیزات نیز این مدل مشابه با U6 است.

Luxgen_Digiato (10)

شاید راننده محور ترین محصول لوکسژن را باید S5 Turbo دانست که به مدد موتور توربوشارژر شتاب گیری خوبی را عرضه می کند. همچنین صدای موتور در حین تخته کردن پدال گاز به نسبت گوش نواز است و از این نظر با خودروی اسپرتی طرف هستیم. گرچه همچنان کم فرمانی با توجه به این که قدرت تنها به چرخ های جلویی انتقال پیدا می کند مشاهده می شود و کمی بادی رول (حرکت گهواره ای) در حین پیچیدن با سرعت های بالا نیز وجود دارد اما محور عقب خودرو پایداری خود را از دست نمی دهد.

Luxgen_Digiato (30)

گرچه برای مشخص شدن پایداری عقب خودروهای محور متحرک جلو باید تست های اسلالوم و یا تست گوزن را اجرا کرد تا مشخص شود که محور عقب خودرو در چه سرعتی پایداری خود را از دست می دهد.

این سدان قدرتمند به عنوان جدیدترین محصول لوکسژن  شناخته می شود و هنوز صحبتی از قیمت و زمان عرضه آن نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • intel100
    intel100 | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

    خوش به حال پول دار ها شد .. ?

  • OMID Z5
    OMID Z5 | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

    چیزی عجیب و غریبی نبود. کامل ایده آل

  • Javad
    Javad | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    چقدر طراحی داخلیشون عجیب در عین حال جالب بودن

  • mohammad
    mohammad | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    قیمت هارو هم اعلام میکردین

مطالب پیشنهادی