ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تجهیزات نظارتی
تکنولوژی

پروژه NICE امنیت و هوش مصنوعی دوربین های نظارتی را بهبود می بخشد

دوربین های نظارتی هوشمند در سال های اخیر با استقبال فراوانی مواجه شده اند و همین مساله کمپانی ها را به سوی بهبود این سیستم ها و ارائه خدمات بهتر سوق داده است. به تازگی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

دوربین های نظارتی هوشمند در سال های اخیر با استقبال فراوانی مواجه شده اند و همین مساله کمپانی ها را به سوی بهبود این سیستم ها و ارائه خدمات بهتر سوق داده است.

به تازگی گروهی از تولید کنندگان دوربین های نظارتی از جمله سونی، نیکون، فاکسکان، «سینرا» و «ویسترون» از پروژه ای مشترک به منظور توسعه راه هایی برای هوشمندتر ساختن دوربین ها و یکپارچه سازی خبر داده اند.

این طرح که «شبکه اکوسیستم دوربین هوشمند» یا به اختصار NICE نام دارد امکان نظارت بر خروجی دوربین های تولید شده توسط کمپانی مختلف در یک پلتفرم مشترک را فراهم می کند. در این پروژه تولید کنندگان، تجهیزات نظارتی را بر اساس زیرساخت های هماهنگ تولید می کنند تا خروجی آنها را در فضای ابری امکان ذخیره، نام گذاری، ایجاد فهرست، جستجو و ویرایش داشته باشد. تجهیزات نظارتیپشتیبانی چندین برند معتبر از ویژگی های مشابه، علاوه بر افزایش سازگاری محصولات آنها با یکدیگر، توسعه اپلیکیشن برای این تجهیزات را نیز ساده تر می سازد.

«دیوید لی»، مدیرعامل سینرا معتقد است که یک پلتفرم واحد امکان به اشتراک گذاری زیرساخت هوش مصنوعی برای قابلیت هایی نظیر شناسایی بهتر اشیاء را تسهیل می کند که از سیستم های غیریکپارچه  عملکرد بهتری خواهد داشت.

گروه مذکور شامل کمپانی هایی است که در توسعه تجهیزاتی از قبیل سنسور، پردازنده و نرم افزارهای نظارتی دستی بر آتش دارند و احتمالا تا پایان سال 2018 پروژه NICE را عملی می کنند. در صورتی که شرکت های دیگر از جمله آمازون و نست نیز به این پروژه ملحق شوند، بعید نیست شاهد انقلابی در زمینه تجهیزات نظارتی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی