ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پول دیجیتال
تکنولوژی

چین به دنبال حذف پول نقد از چرخه مالی است

چین یکی از کشورهایی است که قاطعانه با عرضه و داد ستد ارزهای رمزپایه مخالفت کرده اما این مساله به معنی پشت کردن اژدهای زرد به پول دیجیتال نیست. Zhou Xiaochuan، رییس بانک خلق چین PBOC ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

چین یکی از کشورهایی است که قاطعانه با عرضه و داد ستد ارزهای رمزپایه مخالفت کرده اما این مساله به معنی پشت کردن اژدهای زرد به پول دیجیتال نیست.

Zhou Xiaochuan، رییس بانک خلق چین PBOC روز گذشته طی کنفرانسی در پکن اعلام کرد که پول نقد نهایتا به کلی از چرخه مالی این کشور حذف خواهد شد. وی افزود ارز دیجیتال ارزانتر بوده و روش های پرداخت مناسبتری دارد، پیگیری آن نیز ساده تر است به همین خاطر این کشور به دنبال حرکت در این مسیر است.

از سوی دیگر Xiaochuan تاکید کرد که ارزهای رمز پایه بیش از اینکه در حوزه پرداخت کارایی داشته باشند به عنوان یک سرمایه گذاری مخاطره آمیز مورد استفاده قرار گرفته اند و به همین خاطر هیچ خدمتی به این کشور نخواهد کرد. او که در آستانه بازنشستگی قرار دارد، گفت:

باید از اشتباهات بزرگ و غیرقابل جبران همچون ایجاد محصولاتی که توهم یک شبه ثروتمند شدن را برای مردم ایجاد کنند اجتناب کنیم.

از سخنان این مقام بلند پایه چنین برمی آید که چین به توسعه ارزهای مجازی علاقه ای ندارد اما وی در مهرماه سال جاری مدعی شد که توسعه الگوریتم های مورد نیاز برای توسعه ارز رمزپایه چینی با موفقیت به پایان رسیده و بسیاری از متخصصان و مقامات از توسعه آن استقبال کرده اند . چین زمانی مرکز تبادل ارزهای رمزپایه از قبیل بیت کوین به شمار می رفت اما در شهریور ماه میلادی استفاده از پول مجازی بیت کوین و سرمایه گذاری از طریق آن در این کشور ممنوع شد؛ با این حال هنوز هم به لطف محوببیت پلتفرم های توسعه یافته توسط هلدینگ های «علی بابا» و «تنسنت» در صدر پرداخت های دیجیتال دنیا قرار دارد.

برخلاف رییس بانک خلق چین، چند روز قبل بانک مرکزی سوئد هشدار داده بود که روند سریع حذف پول نقد در این کشور به عدم یکپارچگی زیرساخت های لازم برای استفاده از سکه و اسکناس منجر شده و کارایی و امنیت سیستم مالی را تضعیف می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    گامی دیگر در راستای کنترل بیش تر مردم

  • mohamadreza
    mohamadreza | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    بدلیل بی ارزش شدن روز به روز پول ایران ، کشور ایران بدنبال افزایش صفر پول هایش است :/

مطالب پیشنهادی