ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پورشه از کانسپت زیبای Mission E Cross Turismo در ژنو رونمایی کرد

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم، پورشه قصد دارد در سال های آینده مدل های برقی را به خطوط تولید خود اضافه نموده و در راستای ساخت این دسته از وسایل نقلیه حرکت کند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۲۵

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم، پورشه قصد دارد در سال های آینده مدل های برقی را به خطوط تولید خود اضافه نموده و در راستای ساخت این دسته از وسایل نقلیه حرکت کند. سدان Mission E نخستین مدل تمام برقی این کمپانی است که سال آینده وارد خیابان ها خواهد شد.

در نمایشگاه خودروی ژنو که این روزها در حال برگزاری است، پورشه در کنار نمایش برخی از جدیدترین مدل ها از جمله فیس لیفت 911 GT3 RS، از یک کانسپت زیبا با نام Mission E Cross Turismo رونمایی کرد.

Porsche-Mission_E_Cross_Turismo_Concept-2018 (17)

این کانسپت که در واقع می توان آن را نسخه استیشن مفهومی Mission E تلقی کرد، از طراحی جذابی برخوردار بوده و از پیشرانه ای تمام الکتریکی بهره می برد. این خودروی 4.5 متری به دو موتور برقی مجهز شده که در مجموع بیش از 600 اسب بخار قدرت داشته و هر چهار چرخ را به حرکت در میاورند.

Porsche-Mission_E_Cross_Turismo_Concept-2018 (19)

به لطف این پیشرانه توانمند، کراس توریسمو می تواند شتاب صفر تا 100 را در کمتر از 3.5 ثانیه محقق کند. این زمان برای شتاب صفر تا 200 کمتر از 12 ثانیه عنوان شده، در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم نیز امکان دستیابی به نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت وجود دارد.

Porsche-Mission_E_Cross_Turismo_Concept-2018 (19)

درباره ظرفیت باتری این خودرو حرفی به میان نیامده، اما با 15 دقیق شارژ می توان تا 400 کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت.

Porsche-Mission_E_Cross_Turismo_Concept-2018 (12)

مفهومی جدید پورشه با توجه به ارتفاع نسبتا زیاد از سطح زمین و پوشش خاص جداره داخلی گلگیرها، شباهت هایی با اتومبیل های کراس اوور داشته و سبک طراحی آن به گونه ایست که گویی یک مدل تولید انبوه است.

Porsche-Mission_E_Cross_Turismo_Concept-2018 (19)

شاید به همین خاطر باشد که مدیر عامل پورشه یعنی آقای الیور بلومه (Oliver Blume) در مصاحبه ای در ژنو احتمال وارد فاز تولید شدن کراس توریسمو را بالا ارزیابی کرده است.

Porsche-Mission_E_Cross_Turismo_Concept-2018 (12)

از آنجایی که تنها چند ماه با عرضه سدان Mission E فاصله داریم، بعید است که کراس توریسمو زودتر از آن راهی بازار شود. با این حساب شاید در سال 2020 یا پس از آن شاهد تولید نسخه نهایی استیشن برقی پورشه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی