ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سوئیفت با بیشترین میزان پیشرفت در بین 10 زبان محبوب برنامه نویسی قرار گرفت

بر اساس گزارش موسسه Redmonk زبان برنامه نویسی سوئیفت اپل برای اولین بار توانسته در آخرین سه ماهه جاری میلادی، به لیست 10 زبان برتر برنامه نویسی راه یابد. موسسه مذکور که در زمینه تحلیل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

بر اساس گزارش موسسه Redmonk زبان برنامه نویسی سوئیفت اپل برای اولین بار توانسته در آخرین سه ماهه جاری میلادی، به لیست 10 زبان برتر برنامه نویسی راه یابد.

موسسه مذکور که در زمینه تحلیل های مرتبط با توسعه دهندگان نرم افزار فعالیت می کند، از سال 2011 تاکنون در دوره های 3 ماهه اقدام به انتشار لیست زبان های برنامه نویسی محبوب می نماید. بر اساس گزارش این موسسه زبان سوئیفت از ابتدای معرفی تاکنون بیشترین میزان رشد استفاده در بین برنامه نویسان را داشته است.

بنا بر این گزارش، پیشرفت یاد شده برای زبانی که تنها حدود 4 سال از معرفی آن می گذرد، چشمگیر است. در رده بندی اخیر سوئیفت موفق شده نزدیک به زبان شیء گرای آبجکتیو-سی قرار بگیرد. البته جلو زدن از این زبان برای سوئیفت کار مشکلی است، ولی در آینده، چندان هم دور از ذهن به نظر نمی رسد.

محور افقی میزان محبوبیت زبان ها در GitHub و محور عمودی میزان محبوبیت در Stack Overflow را نشان می دهد. برای مشاهده نمودار در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.

موسسه Redmonk اطلاعات آماری خود را از کاربران وبسایت های محبوب توسعه دهندگان  GitHub و Stack Overflow تهیه کرده. در واقع اطلاعات کدها از GitHub و اطلاعات مرتبط با بحث های برنامه نویسان از Overflow به دست آمده و از ترکیب این موارد، آمار مذکور حاصل شده است.

البته در عین حال Redmonk اشاره کرده که این روش نشان دهنده اطلاعات آماری دقیقی از استفاده فعلی از زبان های برنامه نویسی نیست. ولی می تواند ارتباط بین بحث های مرتبط با زبان های برنامه نویسی و میزان استفاده از آنها را نشان دهد و میزان پتانسیل آینده پذیرفته شدن آنها (از سوی برنامه نویسان) را نمایان کند.

به عبارت دیگر ممکن است میزان استفاده از  زبان های برنامه نویسی متفاوت با این رتبه بندی باشد، ولی آمار به دست آمده از GitHub و Stack Overflow می تواند به ما نشان دهد که برنامه نویسان در حال گرایش به سمت کدام زبان ها هستند. در ادامه می توانید لیست ده زبان برنامه نویسی برتر را مشاهده نمایید:

1- جاوا اسکریپت

2- جاوا

3- پایتون

4- PHP

5- #C

6-  ++C

7- CSS

8- Ruby

9- C

10- سوئیفت مشترکاً با آبجکتیو-سی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Abolfazl
    Abolfazl | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

    من ۴ سال پیش با آموزشای uncox استاد آقاجانی برنامه نویسیو شروع کردم و خیلی بهم کمک کرد. آموزشای فارسی خیلی زیاده. اگه احساس میکنین به برنامه نویسی علاقه دارین با یکی از همین آموزشای فارسی شروع کنین و جدی دنبالش کنین. اگه پشتکار داشته باشین آینده ی خیلی خوبی خواهید داشت.

  • THEBEST
    THEBEST | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

    سلام دوستان ...من میخواستم برنامه نویسی یاد بگیرم ..ولی کسی نیست راهنماییم کنه ...اگه کسی هست که بلده و میدونه چی به چیه لطفا id تلگرامشو بزاره یه مشورت باهاش بکنیم ...مرسی

    • samir1374
      samir1374 | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

      https://mva.microsoft.com/
      این سایت مال مایکروسافته پر از ویدئو آموزشیه

  • Ali
    Ali | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

    دوستانی که دستی بر برنامه نویسی دارند میشه ما رو راهنمایی کنید...
    من خیلی علاقه دارم یه زبان برنامه نویسی یاد بگیرم
    به نظر شما از چه زبانی شروع کنم ?
    لازمه کلاس برم یا از منابع داخل وب میتونم به مهارت برسم
    ممنونم✋

    • mohsen
      mohsen | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

      شما از c++ شروع کن. برنامه نویسی شی گرا رو روی همین یاد بگیر دیگه بقیه زبون ها هم شبیه همینن تقریبا

    • omid hedayatnej
      omid hedayatnej | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

      c++ برای شروع خوبه

    • علی
      علی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

      اول باید ببینید به چی علاقه دارید .
      مثلا دوست دارید سایت درست کنید یا دوست دارید برنامه موبایل بسازید یا دوست دارید برید تو هوش مصنوعی یا نرم افزار کامپیوتر و ...
      در مورد اینکه میگن کدوم درامد بیشتر داره هم اینا الکیه هرچی شما حرفه ای بلد باشین از همون میتونید پول در بیارید .
      کلاس رو بیخیال شید بهترین منابع هم ویدئویی و هم متنی تو اینترنت هست .
      اولین قدمتون اینه بفهمید چی میخاید از یاد گیری برنامه نویسی و هدف بزارید بعد زبانی که برای کار شما مناسب هست رو کامل یاد بگیرید .
      البته پیشنهاد میکنم قبلش آموزش های اصول برنامه نویسی و الگوریتم و مقالات در این باره رو مطالعه کنید تا درکی از برنامه نویسی پیدا کنید ببینید اصلا علاقه دارید .
      80% زبان های برنامه نویسی همچیشون مثل همه فقط یکم ظاهر کد ها فرق میکنه . یکی رو حرفه ای یاد بگیرین بقیه رو با کمی تلاش و تو وقت کم میتونید آشنا بشید .
      اولی یکی رو حرفه ای بشید بقیه رو در صورت نیاز کاربردی یاد بگیرید .

مطالب پیشنهادی