ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هم اکنون ۳۰ درصد وبسایت‌ها با وردپرس ساخته می‌شوند

اخیراً یک شرکت محقق در زمینه تکنولوژی وبسایت به نام W3Techs، کشف کرده که ۳۰ درصد وبسایت‌ها با وردپرس ساخته می‌شوند. این رقم از عدد یاد شده‌ی دو سال و نیم قبل که ۲۵ درصد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

اخیراً یک شرکت محقق در زمینه تکنولوژی وبسایت به نام W3Techs، کشف کرده که ۳۰ درصد وبسایت‌ها با وردپرس ساخته می‌شوند.

این رقم از عدد یاد شده‌ی دو سال و نیم قبل که ۲۵ درصد وبسایت‌ها را تشکیل می‌داد، ۵ درصد بیشتر شده است. نزدیکترین رقیب وردپرس یعنی Joomla نیز بسیار پایینتر از آن قرار دارد و تنها ۳.۱ درصد از وب بر پایه‌ آن شکل گرفته است. با این حال این شرکت توانسته از رقم مشابه دو سال و نیم قبلی خود ۰.۳ درصد افزایش پیدا کند. درحالی که Drupal با افزایش یک دهم درصدی سهم خود، تنها ۲.۲ از وبسایت‌ها را در پلتفرم خودش، توسعه می‌دهد. Magneto با ۱.۲ درصد و Shopify با ۱ درصد تعقیب کنندگان بعدی این لیست هستند.

البته لازم به ذکر است که این رقم به کل وب اختصاص دارد، صرف نظر از اینکه وب‌سایت از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) بهره‌ گرفته است یا خیر.

البته سهم وردپرس از بازار موجود بسیار بالاست و این پلتفرم از آبان‌ماه سال ۹۴ تا به حال توانسته سهم ۵۸.۷ درصدی خود را افزایش داده و به ۶۰.۲ درصد برساند. Joomla نیز موفق شده با اختصاص دادن ۶.۳ درصد بازار به خود، رتبه دوم را در میان پلتفرم‌ها کسب کند. پلتفرم Drupal نیز با سهم ۴.۴ درصدی خود از سهم بازار این دو مورد را دنبال می‌کند.

گفتنیست که این تحقیق تمام سایت‌هایی که از نرم افزار بلاگ نویسی اوپن سورس بدون میزبان بهره می‌برند را نیز جزو استفاده کنندگان این پلتفرم به حساب آورده است. در کنار این وب سایت‌ها، مواردی نیز هستند که از پلتفرم رسمی WordPress.com استفاده می‌کنند.

شرکت تکنولوژی W3Techs برای تحقیق مورد نظر، مجبور شده که ۱۰ میلیون وبسایت اول رتبه‌ بندی الکسا را مورد آزمایش قرار دهد. این مهم تقریبا ۳ ماه به طول انجامیده و پس از آن مشخص شده که تقریبا یک سوم وبسایت‌های اینترنت با وردپرس ساخته می‌شوند.

در صورتی که تمایل دارید با سیستم مدیریت محتوای وردپرس به سادگی آب خوردن برای خود یک وب سایت راه اندازی کنید، در ابتدا باید هاست و دامنه خریداری کنید، در واقع خرید هاست اولین قدم جهت راه اندازی وب سایت محسوب می شود، در صورتی که بازدیدکنندگان سایت شما در ایران هستند بهتر است از هاستی داخل ایران استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • فروشگاه اینترنتی
    فروشگاه اینترنتی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

    سیستم مدیریت نمودن محتوا و ایجاد قالبی که جزئیات را با شفافیت هر چه تمامتر نشان دهد را مورد توجه قرار دادhttps://www.baneh.com
    باتشکر

  • فروشگاه اینترنتی
    فروشگاه اینترنتی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

    سیستم مدیریت نمودن محتوا و ایجاد قالبی که جزئیات را با شفافیت هر چه تمامتر نشان دهد را مورد توجه قرار داد

  • محسن چناری
    محسن چناری | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    خب کار با وردپرس نسبتا راحته?

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

      والا همین کار راحت رو من میمیرم و زنده میشم تا به یکی یاد میدم
      خدایا چی میشد همه رو با یه کیفیت میزدی
      یه بار کنترل سی زدی 100 میلیارد کنترل وی

مطالب پیشنهادی