ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

8 نکته که پیش از بازی کردن Attack on Titan 2 باید بدانید

بسیاری از مردم هنگام برخورد با یک فرهنگ جدید، به دلیل نشناختن آن حالت تدافعی به خود می گیرند. کافی است با یکی از دوستان یا اعضای خانواده درباره «انیمه» یا «مانگا» صحبت کنید تا ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

بسیاری از مردم هنگام برخورد با یک فرهنگ جدید، به دلیل نشناختن آن حالت تدافعی به خود می گیرند. کافی است با یکی از دوستان یا اعضای خانواده درباره «انیمه» یا «مانگا» صحبت کنید تا سیل توهین ها و نظرات تند به سمتتان روانه شود. در ایران باب است که فارغ از داشتن شناخت کافی در مسئله ای، فردی اظهارنظر کرده و روی آن پافشاری کند.

ژاپنی ها به دلایل مختلفی در جهان معروف هستند، اما مهم ترین چیزی که دیدگاه و فرهنگشان را جهانی کرده چیزی نیست جز انیمه، مانگا، و بازی های ویدیویی. خلاقانه ترین و محیرالوقوع ترین چیزها را که حتی در تصورتان نمی گنجد، می توانید در آثار هنری ژاپنی ها پیدا کنید.

همین شخصیت های عجیب غریب و اتفاقات دور از عقل، وسیله ای برای بیان ساده ترین و مهم ترین مفاهیم زندگی انسان است که شاید به مرور زمان آن ها را از یاد برده ایم؛ انیمه آن ها را به احساسی ترین شکل ممکن به شما یادآوری می کند.

برویم سراغ اصل مطلب؛ قرار است تا مدتی دیگر  بازی ویدیویی یکی از محبوب ترین انیمه های حال حاضر جهان به بازار عرضه شود. Attack on Titan یا حمله به تایتان، در سال 2009 سرزبان ها افتاد و به مرور زمان به محبوبیت آن اضافه شد. در حال حاضر 71 میلیون نسخه از مانگای آن به فروش رسیده و انیمه آن جوایز سال های 2014 و 2013 را درو کرد.

البته ناگفته نماند که مانگاهایی همچون Naruto یا Dragonball محبوبیت غیرقابل مقایسه ای نسبت Attack on Titan دارند، اما روند صعودی این غول ژاپنی نوید یک اثر ماندگار را خواهد داد که حتی رمان، لایو اکشن و حتی بازی ویدیویی آن نیز وارد بازار شده و حجم عظیمی از طرفداران را درگیر خود کرده است.

این متن می خواهد هشت نکته درباره نسخه دوم بازی حمله به تایتان را با شما به اشتراک بگذارد. با دیجیاتو همراه باشید.

مرد عنکبوتی غول کُش؛ چگونه با تایتان ها به نبرد می پردازید؟

بد نیست ابتدا با ساز و کار Attack on Titan: Wings of Freedom آشنایی پیدا کنید؛ زیرا حمله به تایتان 2 کاملاً براساس نسخه اول ساخته شده است.

این بازی که سال 2016 عرضه شده بود، توانست طرفداران تا حدی راضی نگه دارد اما مشکلاتی همچون گرافیک ضعیف و گیم پلی به شدت خسته کننده در حد و اندازه اسم حمله به تایتان ظاهر نشد.

نه تنها انیمه، بلکه از مانگای Attack on Titan چند رمان و لایو اکشن نیز ساخته شده است

سبک هک ان اسلش بازی، با چاشنی پلتفرمر تنها چیزی بود که از یک بازی حمله به تایتان انتظار می رفت؛ پرش کنید، با قلاب به تایتان متصل شوید و اعضای بدن تایتان را با شمشیر خود ببرید. قوانین فیزیک را هم به کلی فراموش کرده و هر لحظه بخواهید با استفاده از قلاب، همانند موشک به هر قسمت از بدن تایتان حمله ور شوید.

همین ساختار ساده توانست دل بسیاری از طرفداران را به دست آورد زیرا به شدت یادآور اتفاقات انیمه این سری بود. نسخه اول داستان فصل اول انیمه حمله به تایتان را بازگو می کرد و از یک بخش چندنفره نیز بهره می برد که بازیکن ها با یکدیگر همکاری می کردند.

به لطف قلاب ها، می توانستید به راحتی به تمام نقاط نقشه دسترسی پیدا کنید؛ مرد عنکبوتی را تصور کنید که با تارهایش یک مسیر طولانی را طی می کند، تارهای خود را به ساختمان ها می زند و با آن خود را به سمت جلو هل می دهد. حالا فرض کنید همین مرد عنکبوتی بخواهد غول های عظیم الجثه نیز بکشد.

بخش تک نفره به دو قسمت تقسیم شده؛ یکی مربوط به فصل دوم انیمه و دیگری داستانی کاملاً جدید

همانطور که گفته شد بازی Attack on Titan: Wings of Freedom اتفاقات فصل اول انیمه سری حمله به تایتان را روایت می کرد. با وجود آنکه سازندگان اعلام کردند که نسخه دوم بیانگر اتفاقات فصل دوم انیمه است، اما گویا بخش دیگری نیز در بازی وجود دارد که شما خودتان شخصیت خود را می سازید.

در لایواستریمی ژاپنی، بازیکنان شخصیت خود را می ساختند و با دیگر کاراکترهای داستان صحبت می کردند. بعد از مدتی تایید شد که بخش تک نفره بازی شامل دو قسمت است.

همانند نسخه اول، شخصیت های مربوط به انیمه بازی را کنترل کرده و اتفاقات مربوط به فصل دوم انیمه را دنبال می کنید. در کنار آن، هاجیمه ایسایای که داستان اصلی سری حمله به تایتان ها را نوشته، یک داستان جداگانه برای بخش تک نفره نیز تدارک دیده که در آن شما شخصیت خودتان را می سازید.

باید منتظر ماند و دید این همه تلاشی که برای محتوای بخش تک نفره درنظر گرفته شده می تواند حرکت رو به جلویی برای بازی حمله به تایتان باشد یا خیر.

حمله به انسان؛ حالا کنترل تایتان ها را نیز می توانید به عهده بگیرید

یکی از بارزترین تغییراتی که در نسخه دوم لحاظ شده، این است که شما می توانید در نقش تایتان ها نیز قرار بگیرید. واضح است که گیم پلی تایتان ها زمین تا آسمان با گیم پلی انسان ها فرق می کند؛ حالا این شمایید که باید انسان ها را زیر پای خود له کنید.

طی ویدیویی که توسط سازندگان منتشر شد، در آخر تریلر ناگهان بازیکن در نقش تایتان رفته و با کشتن انسان های معمولی و خراب کردن ساختمان ها امتیاز می گرفت. طبق گفته آن ها این بخش مربوط به بخش چندنفره است و احتمالاً بازیکنان باید برای امتیاز با یکدیگر بجنگند.

بعد در سایت بازی، 5 تایتان مربوط به فصل دوم بازی معرفی شدند که گیم پلی یکی از آن ها یعنی Female Titan نشان داده شد. زدن ضربات سرعتی این تایتان و استایل مبارزه نشان می داد که هر تایتان یک سیستم مبارزه جداگانه دارد؛ زیرا قاعدتاً Colossal Titan نمی تواند با آن حجم عظیمش بتواند ضربات سرعتی بزند.

قابلیت Berserk Mode

تایتان ها وحشی تر از همیشه شده اند؛ پیشرفت هوش مصنوعی و چالش ها

سازندگان تمام تلاششان بر این محور است که نبرد با تایتان ها تکراری نشود؛ به همین دلیل یک سری المان هایی در مبارزه با آن ها قرار داده اند که در هر مبارزه اتفاقات غیر منتظره ای رخ دهد. مثلاً تایتان ها برخلاف گذشته محدود به یک سری ضربات نمی شوند و هر لحظه ممکن است شما را در هوا بگیرند یا با سرعت زیاد به شما ضربه بزنند.

از طرفی اگر از پشت بخواهید به آن ها حمله کنید، متوجه خواهند شد و با یک ضربه دفاعی ناگهانی شما را از خود دور می کنند. اضافه شدن المان هایی که تایتان را «غیرمنتظره» کند، محدود به همین موارد جزئی نشده و ویژگی Berserk Mode آن ها، تمام نقشه هایتان را خراب خواهد کرد.

بازی نسبت به نسخه قبل پیشرفت های بسیاری داشته اما هنوز جای خالی چند چیز حس می شود

اگر زمان زیادی با یک تایتان درگیر باشید، در صورت نیاز ناگهان وحشی می شوند و با سرعت سرسام آوری به شما حمله می کند. در این حالت شما و تایتان به رنگ قرمز درمی آیید و کل صفحه حالت یک رنگ به خودش می گیرد. بعد از مدتی خشم آن ها خاموش شده و می تواند از لاک تدافعی خود بیرون بیایید.

مواردی که گفته شد در صورت پیاده سازی درست می تواند کمک شایانی به جذاب تر کردن گیم پلی تکراری نسخه قبلی کند.

ارتقا اسلحه و آیتم ها از ملزمات چنین بازی هایی است.

آیا واقعاً سازندگان برای بخش چندنفره کم کاری کرده اند؟

بله، دلیل آن هم کاملاً مشخص است؛ هیچ بخشی برای آنکه بازیکنان نقش تایتان ها و انسان ها را برعهده بگیرند و تیم تایتان ها با تیم انسان ها مبارزه کند وجود ندارد.

آرزوی دیرینه طرفداران این است که چنین چیزی وجود داشته باشد و خلا آن در نسخه اول حس می شد. سازندگان به جای اینکار یک بخش چند نفره رقابتی دیگری به اسم Annahilation Mode تدارک دیده اند که در آن، دو تیم انسان ها (هر تیم چهار نفر) با تایتان های موجود در نقشه مبارزه می کنند و اگر هر تیم امتیاز بیشتری به دست آورد، برنده بازی می شود.

محیط های شلوغ و نبردهای حماسی چیزی است که بازی حمله به تایتان را خاص می کند.

شما می توانید در نقاط مختلف نقشه یک سری برج های مراقبتی درست کنید تا هر تایتانی که به آن منطقه نزدیک شود، توسط برج ها مورد حمله قرار گیرد.

هر کدام از اعضای تیم اگر به صورت جداگانه به سلاخی تایتان ها بپردازد امتیاز بالایی به دست نمی آورند؛ قابلیت Chain Bonus باعث می شود تا در صورت نزدیک بودن بازیکن ها به یکدیگر امتیاز بیشتری بگیرند درنتیجه کار تیمی افزایش پیدا می کند.

برای اختلال ایجاد کردن در کار دیگر بازیکنان می توانید از آیتم های مخصوص استفاده کنید؛ مثلاً در یک محوطه ای،  همه بازیکن های حریف مدت کوتاهی بی هوش شوند و مسائلی از این قبیل. این موضوع در دقیقه آخر بازی اهمیت بسیاری پیدا می کند زیرا تمام امتیازها دو برابر محاسبه می شود.

برج های مراقبتی

عواملی که باعث بخش چند نفره جذاب تر شود

با اینکه موضوع جدیدی نیست اما لابی هایی در بخش آنلاین وجود دارد که می توانید با بازیکنان دیگر در ارتباط باشید.

اگر دوستانتان نینتندو سوییچ داشته و هر کدام یک نسخه از بازی حمله به تایتان را خریداری کرده اند، می توانید از طریق وایرلس به یکدیگر وصل شده و با یکدیگر بازی کنید؛ تا سقف هشت نینتندو سوییچ این کار امکان پذیر است. این موضوع برای نسخه ویتا نیز صدق می کند.

بخش همکاری یا Co-op بازی نیز به این صورت است که می توانید مراحل تک نفره بازی را با یکی از دوستانتان تجربه کنید، اما برای مراحل Scout Mission تا سقف چهار نفر نیز پشتیبانی می شود. در Scout Mission یک سری نقشه های بزرگ با تایتان های بسیار وجود دارد که باید همه شان را نابود کنید.

یک بخش چندنفره برای کنترل تایتان ها درنظر گرفته شده و هنوز اطلاعات خاصی از آن در دسترس نیست. طبق گفته سازندگان این بخش بعد از انتشار بازی منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است که 33 شخصیت که هر کدام ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند، در بخش چندنفره قابل بازی هستند. از آرمین و کریستا گرفته تا بسیاری از کاراکترهایی که در داستان حمله به تایتان نقش ایفا کرده اند.

سایت بازی مهم ترین منبع اطلاعاتی طرفداران از محتوای حمله به تایتان 2 است.

عواملی که باعث شده تا کشتن تایتان ها جذاب تر از قبل باشد

سیستم Buddy Assist باعث شده تا هر کدام از افراد تیمتان یک نقش خاصی را برعهده بگیرند. مثلاً در مبارزه ای مشاهده شده که آرمین وظیفه حمله، کریستا وظیفه پشتیبانی جانی و آرمین در صورت زخمی شدنتان  وظیفه نجاتتان را دارد. این سیستم که کمی از کلاس بندی های بازی نقش آفرینی الهام گرفته، در کار تیمی بازی نقش تاثیرگذاری ایفا خواهد کرد.

حالا می توانید از طریق D-Pad (دکمه های اشاره یعنی بالا پایین چپ راست) آیتم های بازی را انتخاب کنید؛ چیزی که به شدت خلا آن در نسخه قبل حس می شد و استفاده از آیتم ها را به شدت سخت می کرد.

در حال حاضر 71 میلیون نسخه از مانگای Attack on Titan به فروش رسیده و انیمه آن از محبوب ترین های حاضر به حساب می آید

اگر تایتان ها قصد ضربه زدن به شما را دارند، می توانید جاخالی دهید و در مواقع خاص این شانس به شما داده خواهد شد که بعد از هر جاخالی یک ضربه مهلک به تایتان بزنید.

بعد از Lock-on روی تایتان، برخلاف نسخه قبل بهبود پیدا کرده و استراتژی حمله شما به دلیل محدودیت حرکتی خراب نخواهد شد؛ زیرا در نسخه قبل با زدن دکمه مربع باید عمل Lock-on انجام می گرفت و قلاب های شما بی استفاده می شدند. این موضوع در حمله به تایتان 2 حل شده.

اگر از دید دشمنان مخفی بمانید، با اسنایپ کردن آن ها می توانید ضربه مهلکی وارد کنید؛ موضوعی که گیم پلی بازی را به شدت آسان کرده.

هنوز سوال های بسیاری بی پاسخ مانده

مثلاً اینکه سیستم دیالوگ ها در بخش تک نفره دقیقاً چه تاثیری در روند بازی ایجاد می کند. در لایواستریم مشاهده شده بود که می توانید به دیگران هدیه بدهید یا با صحبت کردن بیشتر، آن ها را متقاعد کنید تا در مراحل با شما همراهی کنند. آیا تنها سیستم دیالوگ به همین موضوع محدود است؟

محتوایی که قرار است بعد از انتشار بازی منتشر شود چگونه است؟ آیا آرزوی طرفداران یعنی نبرد تایتان ها با انسان ها به صورت رقابتی امکان پذیر خواهد بود؟

گرافیک بازی با وجود پیشرفت اما هنوز از استانداردهای روز فاصله دارد. آیا هنوز بازی حمله به تایتان از مشکل افت فریم رنج خواهد برد؟ تمام این سوال ها بعد از عرضه بازی مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • محمد مهدی هداییان
    محمد مهدی هداییان | ۱ آذر ۱۳۹۷

    این انیمه تا فصل3 قسمت 12 اومد... من نمیدونم بقیه داستان چیه... اما یکی از دوستام داستان این انیمه رو کامل میدونه... میشه یه نفر توضیح بده که داستان رو باید از کجا فهمید؟؟؟

  • حسین زارع
    حسین زارع | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    این بازیو باید پلاتینیوم گیم بسازه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی