ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اتاق نشیمنی متحرک؛ برداشت کمپانی ایتالیایی آیکونا از خودروهای آینده

استودیوی طراحی آیکونا (Icona) که بیشتر به خاطر توسعه اتومبیل ولکانو (Vulcano) معروف شده، با یک مفهومی آینده نگرانه در نمایشگاه خودروی ژنو حضور پیدا کرده است. این کانسپت Nucleus نام داشته و به دلیل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

استودیوی طراحی آیکونا (Icona) که بیشتر به خاطر توسعه اتومبیل ولکانو (Vulcano) معروف شده، با یک مفهومی آینده نگرانه در نمایشگاه خودروی ژنو حضور پیدا کرده است. این کانسپت Nucleus نام داشته و به دلیل شکل ظاهری بسیار متفاوت گویی به یک سیاره دیگر تعلق دارد!

icona-nucleus-concept (1)

آیکونا برای توصیف Nucleus از عبارت "اتاق نشیمن خودران نهایی" استفاده کرده است. همانطور که می توان از این عبارت حدس زد، مفهومی جدید ایتالیایی ها از سطح پنجم فناوری خودران سود می برد. با این حساب Nucleus باید بتواند در هر شرایطی بدون نیاز به دخالت انسان، سرنشینان را سالم به مقصد برساند.

icona-nucleus-concept (6)

از لحاظ ظاهری کانسپت Nucleus تا حدودی با مفهومی Neo که چند سال پیش توسط آیکونا معرفی شد، مشابه است. در داخل کابین به دلیل تجهیز به سطح پنجم از فناوری خودران، اثری از فرمان، صندلی راننده، پدال ها و حتی داشبورد دیده نمی شود، به همین جهت آیکونا در بیانیه مطبوعاتی رسمی چندین بار سعی کرده که این خودرو را یک "اتاق متحرک" بنامد.

icona-nucleus-concept (6)

با طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 5.25، 2.12 و 1.75 متر، آیکونا Nucleus فضایی بزرگ و کافی برای حمل 6 سرنشین فراهم کرده است. در داخل کابین این مفهومی مدرن یک میز کوچک نیز در نظر گرفته شده تا در مواقع لازم توسط سرنشینان مورد استفاده قرار گیرد. رینگ های غول پیکر 26 اینچی نیز وظیفه حفظ Nucleus بر روی زمین را بر عهده دارند.

icona-nucleus-concept (6)

تاکنون کمپانی آیکونا از برنامه های خود درباره این خودروی کانسپت حرفی به میان نیاورده، هر چند با توجه به ویژگی های پیشرفته بعید به نظر می رسد که در آینده نزدیک شاهد تولید آن باشیم.

icona-nucleus-concept (6)

علاوه بر این چنانچه بر اساس تجارب قبلی از مدل های مشابه بخواهیم قضاوت کنیم، باید بگوییم که آیکونا Nucleus نیز به احتمال قریب به یقین یک مفهومی تخیلی بوده و شاید هرگز با این خصوصیات ظاهری شاهد تردد آن در خیابان ها نباشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی