ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری تامین‌ اجتماعی و بیمیتو: امکان صدور و تعویض آنلاین دفترچه بیمه

با همکاری سازمان تامین اجتماعی و استارتاپ بیمیتو، امکان ارائه خدمات صدور و تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی در بستر اینترنت فراهم شد. بر اساس آنچه خود بیمیتو می‌گوید، حالا متقاضیان می‌توانند از طریق پلتفرم آنلاین ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۷

با همکاری سازمان تامین اجتماعی و استارتاپ بیمیتو، امکان ارائه خدمات صدور و تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی در بستر اینترنت فراهم شد.

بر اساس آنچه خود بیمیتو می‌گوید، حالا متقاضیان می‌توانند از طریق پلتفرم آنلاین این استارتاپ، از امکان صدور و تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین و غیرحضوری بهره‌مند شوند. اما فارغ از اینکه چنین اتفاقی کار تهیه دفترچه بیمه را ساده می‌کند، مهم‌تر اعتمادی است که بخش دولتی به یک استارتاپ کرده است؛ اعتمادی در حرکت به سوی بسترهای به‌روز و فناورانه.

در حال حاضر اکثر مراجعات به کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی مربوط به خدمات دفترچه بیمه می‌شود که با غیرحضوری شدن این خدمات، حجم زیادی از این مراجعات کاهش پیدا خواهد کرد. آنطور که بیمیتو گزارش می‌دهد، در حال حاضر فرآیند حضوری برای دریافت خدمات دفترچه بیمه حدود ۳ ساعت است اما همین فرآیند به شکل آنلاین حدود ۳ دقیقه زمان می‌برد. از سوی دیگر تامین اجتماعی ۳۵ میلیون بیمه‌گزار دارد که همین فرآیند آنلاین می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان افراد زیادی شود.

اما آیا همکاری سازمان تامین اجتماعی با استارتاپ بیمیتو انحصاری است یا سایر استارتاپ‌های حوزه بیمه‌ هم می‌توانند خدمات تامین اجتماعی را ارائه دهند؟ «حامد ولی‌ پور»، مدیرعامل بیمیتو در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که انحصاری در کار نیست: «ما در مورد انحصار صحبتی نداشته‌ایم اما بررسی‌ها از سوی تامین‌ اجتماعی طولانی بود. اینکه اعتماد سازمان تامین اجتماعی جلب شود اتفاق ساده‌ای نبود اما اکنون رویکرد سازمان این است که همکاری را در زمینه‌های مختلف با استارتاپ‌هایی که قابلیت کمک کردن دارند، انجام دهد.»

ولی پور خبر می‌دهد که مذاکرات برای این همکاری از الکامپ ۹۶ آغاز شد و در این نمایشگاه، مدیرعامل تامین اجتماعی با خدمات سایت بیمیتو آشنا شد: «سپس در یک فرآیند چندین ماهه این کار وارد فاز عملیاتی شد.»

مدیرعامل بیمیتو تعداد کاربران این استارتاپ را بین ۵۵ الی ۶۰ هزار کاربر عنوان می‌کند و فعلاً برآوردی از افزایش تعداد کاربران این استارتاپ پس از همکاری‌اش با تامین اجتماعی ندارد: «سالانه حدود ۵۰ میلیون بیمه‌نامه صادر می‌شود اما هنوز هم بخش زیادی از این بیمه‌نامه‌ها به شکل آنلاین صادر نمی‌شوند. در واقع مارکت هنوز چندان تحت تاثیر قرار نگرفته است و الگوی رفتاری در خصوص تامین اجتماعی هم به همین شکل خواهد بود. با این حال تامین اجتماعی ۳۵ میلیون کاربر دارد که اکنون این افراد می‌توانند از خدمات آنلاین استفاده کنند. کسانی هم که تا کنون از این سرویس استفاده کرده‌اند، رضایت‌مندی بالایی داشته‌اند.»

ولی پور همچنین اشاره می‌کند که زیرساخت‌های فنی برای این کار آماده شده‌اند. با این حال مشکل همانطور که خود او نیز می‌گوید الگوی رفتاری کاربران و پذیرش دریافت این خدمات به شکل آنلاین است. باید دید در نهایت کاربران چه الگوی رفتاری را در پیش خواهند گرفت و آیا صرف زمان ۳ دقیقه را به جای ۳ ساعت انتخاب خواهند کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی