ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولویت‌های فضای مجازی در دولت روحانی برای سال جدید چیست؟

اولویت های فضای مجازی کشور در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای سال ۱۳۹۷ تعیین شد و قرار است که دولت در زمینه‌هایی چون شبکه ملی اطلاعات و اینترنت اشیا تمرکز کند و آنها را ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

اولویت های فضای مجازی کشور در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای سال ۱۳۹۷ تعیین شد و قرار است که دولت در زمینه‌هایی چون شبکه ملی اطلاعات و اینترنت اشیا تمرکز کند و آنها را توسعه دهد.

برمبنای اهداف نوشته شده در این بخش از بیانیه، حداقل ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی تا پایان سال ۹۹ به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت و متوسط سرعت اینترنت به ۲۰ مگابیت برثانیه می‌رسد. موضوعی که وزیر ارتباطات نیز چندی پیش آن را تایید کرد.

از آنجایی که اهداف این برنامه برای یک دوره 4 ساله نوشته شده، لذا قدم به قدم پیش رفتن در آن و تنظیم این برنامه از ضرورت‌های برنامه دولت برای هر سال جدید به شمار می‌رود. حال به‌تازگی اعضای شورای عالی فضای مجازی در جلسه‌ای به ریاست حسن روحانی، اولویت‌های فضای مجازی کشور در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را برای سال ۱۳۹۷ تعیین کرده‌اند.

در این جلسه مقرر گردید مرکز ملی فضای مجازی، برنامه‌های مربوط به اولویت‌های تعیین شده را در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۷ را از بین تمامی موضوعات ارائه شده در بیانیه بررسی کرده و آنها را برای رسیدن به مرحله اجرایی ارائه نماید.

راه‌اندازی خدمات پایه و پرکاربرد بومی در بستر شبکه ملی اطلاعات، توسعه هوشمندی و اینترنت اشیا، توسعه اقتصاد و کسب و کار در فضای مجازی، تولید محتوا در حوزه فرهنگی و نظام جامع تنظیم مقررات فضای مجازی کشور، از مهمترین اولویت‌های تعیین شده توسط این مرکز به شمار می‌رود که جملگی پیش‌تر در سخنرانی‌های وزیر ارتباطات مورد تاکید قرار گرفتند.

از دیگر موارد ذکر شده در برنامه ششم توسعه می‌توان به افزایش ترانزیت بین الملل، افزایش پهنای باند اینترنت، افزایش دسترسی به خدمات پهن باند و افزایش متوسط سرعت اینترنت و تشکیل و تکمیل سامانه یکپارچه دولت الکترونیکی در کشور اشاره کرد که به نظر می‌رسد رسیدگی به برخی از این موارد به نیمه دوم سال آینده به بعد موکول خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مجید
    مجید | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

    خداییش روحانی توی این ۶ سال هدفی جز چاپیدن جیب مردم و پر کردن جیب خودش و داداشش و اطرافیان و وزراش داشته؟!

  • xdwww
    xdwww | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    دست وزیر روی دکمه نرفتن

مطالب پیشنهادی