ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

tesla-model 3
خودرو

باز هم تسلا و مشکل در خطوط تولید؛ آیا مدل 3 به موقع به دست مشتریان می رسد؟

مدل 3 یک سدان برقی کلاس D است که از سال 2017 توسط کمپانی آمریکایی تسلا تولید می شود. این خودرو با قیمت تقریبی 35000 دلار در مدل پایه، در واقع ارزان ترین وسیله نقلیه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۰:۲۹

مدل 3 یک سدان برقی کلاس D است که از سال 2017 توسط کمپانی آمریکایی تسلا تولید می شود. این خودرو با قیمت تقریبی 35000 دلار در مدل پایه، در واقع ارزان ترین وسیله نقلیه ای است که می توان با نشان تسلا خریداری کرد.

میزان استقبال از مدل 3 آنقدر بالا بود که شاید حتی خود ایلان ماسک نیز پیش خرید تقریبا 500 هزار دستگاهی آن را یک رویا می پنداشت؛ اما به هر ترتیب این اتفاق رخ داد و مدل 3 نیامده سرمایه هنگفتی را به سمت کمپانی تسلا روانه کرد.

tesla-model 3

اگر چه فروش غیر منتظره مدل 3 برای تسلا بسیار امیدوار کننده بود، اما حجم بالای سفارش های دریافتی مشکلاتی را نیز پیش روی این شرکت قرار داد. دلیل اصلی این مشکلات به فراهم نبودن زیر ساخت های لازم برای تولید یک خودرو در تیراژ بالا مربوط می شد.

این مساله آنقدر جدی شد که ایلان ماسک به منظور نشان دادن شرایط دشوار ساخت مدل 3، از عبارت "جهنم تولید" استفاده کرد. در هر حال مونتاژ این خودرو از نیمه دوم سال گذشته با سرعتی بسیار کم شروع شد، اما رفته رفته شتاب بیشتری به خود گرفت؛ طوری که در پایان سال 2017 تسلا موفق به تحویل حدود 1800 دستگاه مدل 3 به مشتریان خود شد.

tesla-model 3

در طول مدتی که مدل 3 وارد فاز تولید شده، چندین و چند بار وقفه هایی هر چند کوتاه در فرایندهای مربوطه پیش آمده است. در یکی از جدیدترین موارد این چنینی، پایگاه خبری بلومبرگ مدعی شده که تسلا در ماه فوریه جهت رفع برخی خرابی های موجود در خطوط مونتاژ، تولید مدل 3 را متوقف کرده است.

tesla-model 3

بر این اساس کارخانه تسلا در فریمانت کالیفرنیا بین 20 الی 24 فوریه تعطیل بوده و هیچ خودرویی از آن خارج نشده است. مقامات تسلا در پاسخ به این ادعا گفته اند که وقفه مذکور به خاطر بهبود اتوماسیون و رفع ایرادات سیستمی بوده است.

با توجه به اینکه مدل 3 نخستین تلاش تسلا برای ورود به بازار اتومبیل های برقی تولید انبوه محسوب می شود، موفقیت یا شکست آن می تواند برای کمپانی کالیفرنیایی بسیار سرنوشت ساز باشد.

tesla-model 3

آنطور که ایلان ماسک قول داده بود، از مارس 2018 ظرفیت تولید مدل 3 باید به رقم ماهانه 5000 دستگاه می رسید. با این حال به دلایل مختلف این هدف نیز همانند بعضی اهداف دیگر محقق نشده و به ماه ژوئن موکول شده است.

اگر وقفه های این چنینی در نهایت رفع عیوب و بهبود سرعت ساخت را به دنبال داشته باشند، می توان نسبت به افزایش تیراژ تولید ماهانه مدل 3 ابراز امیدواری کرد. البته برخی معتقدند که وقفه ماه فوریه به دلیل رفع عیوب کیفی که دامنگیر برخی از مدل های تحویلی شده، به وجود آمده است.

tesla-model 3

به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا تسلا و ایلان ماسک خواهند توانست از آتش جهنم تولید سالم بیرون بیایند یا خیر؛ زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی