ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

دولت فنلاند در پی حفظ اصالت نوکیا بخشی از سهام آن را خرید

امروز اعلام شد که دولت فنلاند 3.3 درصد از سهام کمپانی فنلاندی نوکیا را به ارزش 884 میلیون یورو (معادل 1.04 میلیارد دلار) خریداری کرده تا به این ترتیب میزان نفوذ این کمپانی را در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

امروز اعلام شد که دولت فنلاند 3.3 درصد از سهام کمپانی فنلاندی نوکیا را به ارزش 884 میلیون یورو (معادل 1.04 میلیارد دلار) خریداری کرده تا به این ترتیب میزان نفوذ این کمپانی را در میان شبکه های مخابراتی افزایش دهد و فنلاندی بودن آن حفظ شود.

این سرمایه گذاری دولتی به واسطه کمپانی سرمایه گذار سولیدیوم انجام شده. در راستای این قرارداد، «اَنتی مکینِن»، مدیر عامل سولیدیوم به خبرگزاری رویترز اعلام کرده: «ما باور داریم که این یک سرمایه گذاری خوب خواهد بود. نکته ای که نباید فراموش شود این است که نوکیا، بزرگترین کمپانی فنلاندی است و مالکیت فنلاندی آن تا حدودی همچنان باقی خواهد ماند».

مکینن اعلام کرده که سولیدیوم در پی تکیه زدن بر صندلی هیئت مدیره در جلسه آتی سهام داران نوکیا نیست، ولی در آینده این مسئله ممکن است به عنوان یک گزینه مطرح شود. او همچنین اشاره کرده که سولیدیوم در سال جاری میلادی، نقش فعال مهم تری را در هیئت مدیره نوکیا بر عهده خواهد گرفت.

نوکیا در گذشته میلادی، نقش عمده ای را در بازار موبایل ها بازی می کرد و حتی نقشی اساسی در پیش بردن موتور اقتصاد فنلاند داشت و موفق شده بود 4 در صد از تولید ناخالص ملی و 20 درصد از صادرات این کشور را به خود اختصاص دهد. ولی در نهایت سقوط بخش موبایل های نوکیا موجب ایجاد رکود اقتصادی در این کشور شد؛ رکودی که هنوز هم اثراتی از آن در اقتصاد این کشور مشاهده می شود.

علی رغم اینکه اکنون بخش تلفن های همراه نوکیا به کمپانی HMD Global واگذار شده، ولی بخش فعلی کسب و کار نوکیا حالا بر صنعت شبکه های مخابراتی تمرکز کرده که البته رقبای قدرتمندی از مجمله اریکسون سوئد و هواوی چین دارد.

سولیدیوم پیش از این نیز بارها سرمایه گذاری های مشابهی را در کمپانی ها انجام داده تا به این ترتیب فنلاندی بودن آنها همچنان حفظ شود. در راستای اجرای این سیاست ها، سولیدیوم اکنون میزان کمی از سهام های 13 شرکت فنلاندی را در اختیار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • baren ariamehr
    baren ariamehr | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    نوکیا یه زمانی برای خودش غولی بود اگه اون رویه رو ادامه میداد و برندشو نمی فروخت به نظرم الان وضعیتش بعد ال جی و اپل بود و میتونست از سامسونگ هم جلو بزنه

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    ارزش نوکیا یعنی ۱۰۰میلیارد دلاره مگه همش۷میلیارد دلار فروخته نشد

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    اینا چرا انقدر ارزش سهاماشون بالاست؟!؟! 3.3 درصد میشه 884 میلیون یورو!؟؟!

    884000000.00 EUR = 53,121,328,000,000 IRR

مطالب پیشنهادی