ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستور دونالد ترامپ جواب داد؛ برادکام از خرید کوالکام منصرف شد

دیروز اعلام شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده که تصاحب کمپانی تولید چیپ کوالکام توسط برادکام یک ریسک امنیت ملی تلقی می شود و رئیس جمهور فرایند پیشنهاد برادکام برای تصاحب را متوقف ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

دیروز اعلام شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده که تصاحب کمپانی تولید چیپ کوالکام توسط برادکام یک ریسک امنیت ملی تلقی می شود و رئیس جمهور فرایند پیشنهاد برادکام برای تصاحب را متوقف کرد. امروز برادکام به طور رسمی اعلام کرده که به تلاش های خود برای تصاحب کوالکام پایان می دهد.

این خبر که از طریق یک منبع نزدیک به کمپانی تولید چیپ برادکام اعلام شده، در واقع پایان تلاش ها برای یکی از بزرگترین معاملات تاریخ تکنولوژی را رقم زده. البته هویت منبع ذکر نشده است.

«کمیته خزانه داری برای سرمایه گذاری های خارجی در آمریکا» چند هفته قبل نامه غیر عادی را منتشر کرد که در آن گلایه هایی در مورد تصاحب احتمالی کوالکام توسط یک شرکت خارجی مطرح شده بود. در نامه ها علاوه بر نگرانی های امنیتی، به سوابق پیشین برادکام برای قطع بودجه مورد نیاز در زمینه تحقیقات اشاره شده بود.

بنا بر ادعای این کمیته و نیز دونالد ترامپ تصاحب کوالکام توسط برادکام می توانست امنیت ملی ایالات متحده را به خط اندازد. همچنین کمیته یاد شده ادعا کرده بود در صورتی که این قرارداد محقق شود، جایگاه جهانی کوالکام در بین صنایع نیمه عادی بیش از پیش تضعیف خواهد شد. در بیانیه کاخ سفید نیز گفته شده بود که تصاحب کوالکام توسط برادکام می تواند موجب آسیب رساندن به امنیت ملی ایالات متحده گردد.

اولین بار در ماه نوامبر سال 2017 (آبان ماه سال جاری) بود که خبر ارائه پیشنهاد 130 میلیارد دلاری برای خرید کوالکام از سوی برادکام اعلام شد. البته کوالکام نیز چند روز بعد پیشنهاد اولیه مطرح شده را رد کردبا این حال برادکام دست بر نداشت و همچنان مبالغ متفاوت دیگری را پیشنهاد داد تا بلکه بتواند کوالکام را راضی کند.

در نهایت باید گفت که می توان پروسه قرارداد بین دو کمپانی یاد شده را تمام شده تصور کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    این شد ریس جمهور

مطالب پیشنهادی