ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا XZ2

چرا سونی جک ۳.۵ میلی متری صدا را از بدنه اکسپریا XZ2 حذف کرد؟

چند هفته ای از برگزاری کنگره جهانی موبایل بارسلون می گذرد و با وجود آنکه این رویداد تقریبا خالی از شگفتی بود برای نخستین بار در تاریخ فعالیت سونی، این شرکت از طراحی تازه ای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

چند هفته ای از برگزاری کنگره جهانی موبایل بارسلون می گذرد و با وجود آنکه این رویداد تقریبا خالی از شگفتی بود برای نخستین بار در تاریخ فعالیت سونی، این شرکت از طراحی تازه ای برای تلفن های هوشمند تولیدی خود رونمایی کرد.

در موبایل های جدید شرکت ژاپنی سبک طراحی Ambient Flow جایگزین روش قدیمی OmniBalance (در این روش توازن و تقارن در تمامی جوانب محصولات مورد تاکید قرار می گیرد) شده، هرچند که این تغییرات احتمالا برای همه خوشایند نخواهند بود. نخستین مشخصه موبایل های جدید سونی یعنی اکسپریا اکس زد ۲ و نسخه کامپکت آن ضخامت بالای بدنه آنهاست که در دوسال اخیر نمونه شان مشاهده نشده.

یکی دیگر از جنبه هایی که بسیاری از هواداران برند اکسپریا را تا حدودی ناامید کرده حذف جک ۳.۵ میلی متری صداست که در یک سال اخیر از جمله ترندهای صنعت تکنولوژی بوده است. متاسفانه اما توضیحات سونی در رابطه با چرایی حذف این ویژگی از بدنه پرچمداران جدید چندان هم متقاعد کننده نبوده است.

این بخشی از تلاش ما برای گذار به زبان طراحی Ambient Flow است. برای آنکه طرحی زیبا و بدون نقص از موبایلهایمان را ارائه دهیم طراحان ما مجبور شدند که جک صدا را از بدنه این دستگاه ها حذف نمایند. علاوه بر این ما از گرایش قابل توجه بازار به سمت طراحی هدفون های وایرلس کاملا آگاه هستیم.

در هر صورت درک این نکته که چرا سونی جک ۳.۵ میلی متری صدا را از بدنه موبایل هایش حذف کرد و همزمان محصولاتی با ضخامت بیشتر در بدنه ارائه نمود برای خیلی ها دشوار است به ویژه آنکه محصول نهایی آنطور که مهندسان این شرکت می گویند از زیبایی بالایی برخوردار نیست. نکته دیگر که ذکر آن ضروری به نظر می رسد اینکه آداپتور صدای USB Type-C  (دانل Y) که امکان گوش دادن به موسیقی و شارژ موبایل را فراهم می کند مانع از شارژ سریع موبایل می شود و استفاده از شارژرهای پشتیبانی کننده از این ویژگی هم تاثیری در عملکرد آن ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • S∆M
    S∆M | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    سونی جان شما ر.... و آب هم قطعه من که بعد از سری زد قید این برند رو زدم ، تو درجا زدن استاد شده سونی موبایل مبارک فن هاش البته اگر بخرن نه فقط تلاوت کنن تا حداقل ورشکست نشه .
    میان رده های جدید نوکیا رو فقط ببینید و بفهمید طراحی و زخامت یعنی چه از لحاظ سخت افزاری هم که کم نزاشته ، حتی اون سامسونگ دزد هم نمی تونه به پاش برسه تو قدرت سخت افزاری شون .

    • ali_reza_r
      ali_reza_r | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

      اولا که دروس حرف بزن دومن اگه نوکیا گوشی بلد بود بزنه ورشکست نمیشد سوما سلطان سونیه بقیه برندا سوسول بازین

      • S∆M
        S∆M | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

        برو عمو جون آجر بخر بدون هیچ خلاقیت و پیشرفتی ، نوکیا اگر همون زمان نرفته بود طرف ویندوز فون و اندروید زده بود الان حتی سامسونگ هم نصف الان گوشی نمی فروخت با اینکه از نوکیا خاطره خوش ندارم اما گوشی های ۲۰۱۸ اون روی کاغذ که مشخصاتش رو بخونی عالین حالا تا بیاد بررسی کنن سایت ها ببینم چطوره .

        • ali_reza_r
          ali_reza_r | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

          خلاقیتای سونی ارتقای سنسورهای گوشیا. ضد آب. استفاده از شیشه و الومنیوم اسلوموشن 960 ویبره و جلوگیری کننده از تخریب باطری دوربین دوگانه سلفی

          • S∆M
            S∆M | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

            دوربین بدون لرزش گیر اوپتیکال سخت افزاری با گشودگی ۲ و نرم افزار دوربین با الگوریتم بسیار بد و رابط کاربری دوربین چرت ، قطر زیاد بدون پیشرفت حداقل حجم باطری حتی حذف جک ۳.۵ میلیمتری حاشیه های بیشتر نصبت به رقبا رابط کاربری ضعیف و حذف چند قابلیت خیلی خوب سونی که قبلا می ذاشت تو لانچر گوشی هاش در آخر هم هایبرد کردن جای سیم کارت و مموری بنظرت ارزش این همه پول رو داره بخوای خرج این برند کنی ؟
            سونی موبایل هنوز آدم نشده هر وقت نیاز بازار رو درک کرد و گوشی ای ساخت که تو همه چیزهاش عالی باشه یا حداقل خیلی خوب من با کله می خرم چون هنوز که هنوزه هیچ گوشی اندرویدی بجز نکسوس ۵ نتونسته لذتی که من با گوشی های سونی بردم رو بهم بده .

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    باید قبول کرد تو موبایل سازها تنها شرکتی که داره تو رده های اول دنیای هدفون کار میکنه همین سونیه پس ببندین و حرف اضافه جلوی شرکتی که خودش دنیای موسیقی و فیلم رو دستش داره حرف نزنین (سونی پیکچرزر و سونی موزیک، جز بزرگترین های تولید محتوا تو دنیا هستن)

  • noki a
    noki a | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    با عرض پوزش باید گفت سونی عزیز شما ر...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی